Treść zadania

OLcia_2601

!1. Obraz rzeczywistości obozowej - łagier Jercewo obok Archangielska (warunki bytowe, ubranie więźniów, wyżywienie - ilość, jakość, od czego zależało?, praca, odpoczynek, główne miejsca w obozie: szpital, Dom Swidanij, trupiarnia).
2. Metody stosowane przez władze łagru (wyniszczająca praca, okłamywanie więźniów, zachęta do donosicielstwa, tortury fizyczne, niszczenie relacji rodzinnych, przyjacielskich, itp.).
3. Przykłady "złagrowania" więźniów, czyli dostosowania się do praw obozu (sytuacja kobiet w łagrze, stosunek do "kurzych ślepców"i więźniów z trupiarni, kradzieże, donosy, kłamstwa, samosądy, rola urków, itp.).
Źródło: G. Herling - Grudziński "Inny świat".

Rozwiń od pauz punkty podane w opisie lekcji, podawaj przykłady i cytaty, by potwierdzić pracę z tekstem.

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zaloguj się lub załóź konto aby dodać komentarz.

Rozwiąż zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 80% Obraz rzeczywistości obozowej ukazany w utworach Tadeusza Borowskiego.

Tadeusz Borowski, autor opowiadań obozowych „Pożegnanie z Marią” od 1943 roku przebywał w niemieckich obozach koncentracyjnych. Jego utwory są zatem odbiciem rzeczywistości, w której żyło i ginęło tysiące ludzi. Autor ukazuje nam świat obozów zupełnie bez emocji. Jego opowiadania pozbawione są uczuć, poglądów i krytyki. Przedstawia obozowe życie tak, jakby jego...

Przydatność 80% Obraz rzeczywistości obozowej na podstawie "Innego świata" i "Proszę państwa do gazu".

Na podstawie analizy fragmentów „Innego świata” Gustawa Henryka Grudzińskiego oraz Proszę państwa do gazu Tadeusza Borowskiego przedstaw obraz rzeczywistości obozowej zwracając uwagę na kreacje narratora oraz relacje międzyludzkie. Tadeusz Borowski zarówno jak i Gustaw Herling-Grudziński spędzili czas wojny w obozach koncentracyjnych. Obaj opowiadają o ludziach, którzy bez...

Przydatność 90% Wpływ totalitaryzmu na psychikę ludzką na podstawie literatury obozowej

„ Każda minuta obozu, to minuta wsączania trucizny”- pisał Waarłam Szałomow. „Jest tu wiele rzeczy o których człowiek nie powinien wiedzieć, których nie powinien widzieć, a jeśli zobaczył- to najlepiej, żeby szybko umarł”. Słowa te pochodzą z „Opowiadań kołymskich”, będących jednym z najważniejszych świadectw stalinowskiego terroru. Autorem jest osoba,...

Przydatność 60% Obraz miasta

Rozważania na temat samego miasta należy rozpocząć od samego określenia terminu. Otóż jest to skupisko ludności wyróżniające się głównie zajęciami nierolniczymi. Jednakże czymże jest miasto w literaturze, ziemia obiecana czy tez otchłanią pełną mroku. Czy jest to obszar postępu czy tez degeneracji. W literaturze motyw miasta zaistniał w epoce oświecenia. Miasto...

Przydatność 70% Obraz Soplicowa.

Soplicowo to tradycyjny polski, szlachecki, dziewiętnastowieczny dworek, który stał się centrum wydarzeń dziejących się w „Panu Tadeuszu”. Jednocześnie Soplicowo stało się obrazem dzieciństwa Mickiewicza. Jest to oaza spokoju i polskości. W epopei cały dworek opisany jest w sposób dość dziwny. Otóż opisuje go bohater. Jest to młody mężczyzna, który wraca po długim...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji