Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Wtiam. Prosze o rozwiązanie zadań. Zestaw 1. 1. Na płaszczyznie zespolonej Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: radslu 19.11.2011 (12:50) |
Zadania matematyka : 1. Znaleźć na płaszczyźnie zespolonej liczby: , , Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: asia112233 11.2.2014 (13:47) |
• Znajdź argument liczby zespolonej z = (1 + i√3)(1 − i) . Moze mi ktos Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: dflorian3 18.11.2014 (19:04) |
Jak z tej postaci wykładniczej zamienić na postać liczby zespolonej Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: ABUKQ 28.11.2022 (00:19) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Dziedziny wychowania
Wyróżniamy wychowanie: - zdrowotne - moralne - umysłowe - estetyczne Wychowanie zdrowotne Czynniki wpływające na zagrożenie zdrowia: - niewłaściwe odżywianie (mało warzyw i owoców, tłusto, słodko) – przyczyna – tradycja, brak funduszy, - brak ruchu – przyczyna: tradycje, mentalność ludzi - nałogi –...
Przydatność 75% Dziedziny wychowania
WYCHOWANIE UMYSŁOWE Głównym założeniem wychowania umysłowego jest założenie, że nie można kształtować osobowości człowieka bez ukształtowania intelektu, czyli główne założenie mówi, że w praktyce nie można odrywać nauczania od wychowania. Twierdzenie to ma długą historię, można ja wiązać już z Herbartem, który mówił o nauczaniu wychowującym. Wychowanie...
Przydatność 50% Wynalazcy w dziedzinie elektroniki
ELEKTRONIKA [gr.], dziedzina nauki i techniki, stanowiąca wyodrębniony dział elektrotechniki, zajmująca się wykorzystaniem zjawisk związanych ze sterowanym ruchem elektronów w próżni, gazach i ciałach stałych (zwł. półprzewodnikach); obejmuje teorię działania, technologię i konstrukcję przyrządów oraz zbud. z nich układów i urządzeń elektronicznych. Elektronika dzieli...
Przydatność 75% Dziedziny kultury Rzymian.
Temat: Napisz w formie rozprawki, w jakich dziedzinach kultury Rzymianie byli naśladowcami, a w jakich dziedzinach wnieśli swój twórczy wkład. Kolebką kultury antycznej była kultura grecka. Pozostający daleko w tyle za kulturą grecką Rzymianie prześcignęli w późniejszych czasach Greków w niektórych dziedzinach życia. Podbici przez Rzymian Grecy przez swoje wzorce...
Przydatność 70% Wynalazcy w dziedzinie motoryzacji
W XIX wieku wydarzyło się mnóstwo ciekawych rzeczy. Dla motoryzacji był to wiek niemowlęcy, ale również wiek wielkiego startu i szalonej pogoni za nowymi odkryciami i wynalazkami. To czas, kiedy wynaleziono gumę, silnik spalinowy, samochód i wiele innych przydatnych rzeczy, z których korzystamy aż do dziś. To czas wielkich wynalazców- Goodyear, Deimler, Benz i wielu innych. W XIX...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
2 0
antekL1 28.3.2017 (17:02)
Oba zadania rozwiązuje się prawie identycznie, gdyż zawierają wyrażenie "1 - i"
po prawej stronie i "z" w jakiejś potędze po lewej stronie.
Wobec tego [ ponieważ jest "z", a nie np: "z - 1" ] rozwiązania leżą na okręgu
w wierzchołkach wielokąta foremnego.
Jest ich tyle, ile wynosi potęga "z".
Potrzebny jest nam jedynie zapis liczby zespolonej "1 - i" i postaci "kątowej".
Moduł wyrażenia 1 - i wynosi: pierwiastek(1^2 + 1^2) = pierwiastek(2).
Jeśli umieścimy tę liczbę w układzie współrzędnych (x,y) to jest to: (1; -1).
czyli kąt z osią OX jest równy MUNUS 45 stopni, czyli minus pi / 4.
Wynika stąd, że:
1 - i = pierwiastek(2) * e ^ (- i pi / 4)
=======================================
Przykład z lewej strony.
Po przeniesieniu (1 - i)^4 na prawo mamy: z^4 = (1 - i)^4
więc jednym z rozwiązań jest: z1 = 1 - i
Pozostałe 3 rozwiązania leżą w wierzchołkach kwadratu wpisanego w okrąg
o promieniu pierwiastek(2). (czwarty wierzchołek to punkt 1 - i ).
Jak zrobisz sobie rysunek - proszę ! - to łatwo zobaczysz, że pozostałe rozwiązania to:
z2 = 1 + i ; z3 = -1 + i; z4 = -1 - i
=======================================
Przykład z prawej strony.
Od razu wyrzucamy i^32, bo to po prostu (-1)^16 czyli 1.
Po wyciągnięciu pierwiastka stopnia 3 z obu stron mamy pierwsze rozwiązanie:
z1 = (1 - i)^2 = - 2i
Pozostałe dwa rozwiązania leżą w wierzchołkach trójkąta równobocznego,
[ ponieważ jest z^3 więc są 3 rozwiązania ]
którego jednym z wierzchołków jest punkt (0; -2) na płaszczyźnie zespolonej.
Ponownie proszę - zrób rysunek, to zobaczysz, że pozostałe rozwiązania
leżą w punktach: 2 * (cos 30; sin 30) czyli z2 = pierwiastek(3) + i
oraz z3 = - pierwiastek(3) + i
=======================================
Przepraszam, że nie stosuję jakiejś "ogólnej" metody, ale skoro zadania
da się rozwiązać "prostym chwytem" to czumu by go nie użyć "))
W razie pytań pisz proszę na priv.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie