Treść zadania

monia34

W PODANYCH ZDANIACH ZAZNACZ LICZEBNIKI JEZELI JEST TO MOZLIWE OKRESL ICH RODZAJ I WPISZ JE WODPOWIEDNIE RUBRYKI TABELI NASTEPNIE UTWORZ POZOSTALE FORMY RODZAJOWE TYCH LICZEBIKOW.
-MATEUSZ JEST OSOBO KTORA ZAWSZE MUSI WTROCIC SWOJE TRZY GROSZE
- MUSZE NATYCHMIAST POROZMAWIAC ZTOBO W CZTERY OCZY
-GDZIE KUCHAREK SZESC TAM NIE MA CO JESC
-NIELUBIE NICZEGO ROBIC NA POL GDWIZDKA
-NATYM SPOTKANIU CZULAM SIE JAK PIOTE KOLO U WOZU
- DO TRZECH RAZY SZTUKA
-MINISTER OSWIADCZYL ZE BUDZET PANSTWA CZEKA 7 LAT TLUSTYCH
- Z DWOJGA ZŁEGO WOLE ZAMNKOC FIRME
-GDZIE DWOCH SIE BIJE TAM TRZECI KORZYSTA
-MAM WRAZENI ZE ON ZAWSZE CHCE GRAC PIERWSZE SKRZYPCE

LICZBA POJ.
LICZBA MNOGA

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 75% Liczebniki

Podział liczebników: 1). Główne - oznaczają liczbę i odpowiadają na pytanie ile?. Odmieniają się przez przypadki i rodzaje (w l. mn. męskoosobowy i niemęskoosobowy); np: trzej uczniowie, trzy zadania. 2). Porządkowe - oznaczają kolejność i odpowiadają na pytanie który z kolei?. Odmieniają się jak przymiotniki - przez przypadki, liczby i rodzaje; np: drugi rząd, trzecia...

Przydatność 55% Liczebniki

Liczebniki 1.W zdaniu najczęściej pełni funkcję przydawki np. Dwa autobusy odjechały mi sprzed nosa. Kupiłam trzy długopisy w sklepie obok. 2.Liczebnik może być w zdaniu także: a) podmiotem np. - Na zegarze dochodziła ósma. -Dla mnie szczęśliwe jest tylko siedem. b) dopełnieniem -Dentysta usunął mi bolącą szóstkę. -Dostałam z wypracowania piątkę....

Przydatność 50% Liczebniki

1. Rzeczownik w związku z liczebnikiem a) Rzeczowniki mogą być określane przez wyrazy, które oznaczają liczbę lub kolejność osób, zwierząt i rzeczy, np.: pięciu zawodników, trzy konie, dziesięć domów, piąty zawodnik, trzeci koń, dziesiąty dom WYRAZY TAKIE NAZYWAMY LICZEBNIKAMI b) Ze względu na różnice w znaczeniu i zastosowaniu liczebników wyróżniamy następujące...

Przydatność 50% Coniunctivuas w zdaniach podzrzędnych

1. ZD. CELOWE I DOPEŁNIENIOWE - Stosujemy do con. temporum, ale może wystąpić tylko czynność równoczesna -Spójniki, po których wystepują często: +ut (uti)-aby, że, żeby +neu (neve)- i/aby nie +ne-aby nie +quo + comparativus np. quo facilius-tym łatwiej 2.ZD. SKUTKOWE -nie stos. do con. temp. -spójniki: ut, ne, ut(nemo)(nihil) -wskażniki: +talis-tego rodzaju, taki...

Przydatność 60% Czym jest dom dla bohaterów Pana Tadeusza i Ludzi bezdomnych? Odpowiedz na pytanie na podstawie analizy podanych fragmentów.

W literaturze polskiej można znaleźć wiele powtarzających się motywów. Mimo upływu lat, przemijania kolejnych epok literackich motyw domu jest wszechobecny. Zmienia się jego znaczenie i wymiar, ale jedno pozostaje bez zmian: waga jaką przywiązuje do tego miejsca człowiek. W „Panu Tadeuszu” dom jest symbolem patriotyzmu, polskości, jedności narodu. Uosabiając dom w epopei Adama...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji