Treść zadania
Autor: Bladi26 Dodano: 15.5.2010 (12:00)
Napisz charakterystykę Poeta- niebieski wycieruch
Dzięki za pomoc;);*
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Napisz przemówienei na zakończenie 3 klasy gimnazjum. Prosze o pomoc :) Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Rosteczek 28.3.2010 (20:20) |
Charakterystyka Rudego Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Kasiula_ 29.3.2010 (11:30) |
Charakterystyka Juranda Krzyżacy Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: DominiCa_ 30.3.2010 (21:21) |
charakterystyka Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: skowronek16 29.3.2010 (15:23) |
CHarakterystyka Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: martynak30 30.3.2010 (16:42) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Szybka powtórka - Kwasy
I. KWASY 1. Kwasy beztlenowe: a.) Przykłady: HF – kwas fluorowodorowy HCl - kwas chlorowodorowy HB – kwas borowodorowy HJ – kwas jodowodorowy H2S – kwas siarkowodorowy b.) Otrzymywanie: wodór + niemetal = HxnMe gaz HxnMe gaz --- rozp. H2O --- HxnMe aq H2 + Cl2 = 2HCl gaz HCl --- rozp. H2O --- HCl aq H2...
Przydatność 50% Szybka powtórka - wodorotlenki
II. WODOROTLENKI 1. Przykłady: a.) metale (I) LiOH – wodorotlenek litu NaOH – wodorotlenek sodu KOH – wodorotlenek potasu Cuch – wodorotlenek miedzi b.) metale (II) Be(OH)2 – wodorotlenek berylu Mg(OH)2 – wodorotlenek magnezu Ca(OH)2 – wodorotlenek wapnia Sr(OH)2 – wodorotlenek strontu Ba(OH)2 –...
Przydatność 85% Szybka powtórka - czasy
The Present Simple: I drink milk. She drinks milk. They drink milk. Czynnosci zwyczajowe, powtarzające się (always, often, usually, sometimes, occasionalyy, rarely, never, ever, nowadays, once, every day). Harmonogram, program, plan, nagłówki gazet, relacje z imprez i zdarzeń. The Present Continuous: I am eating raw fish. She is eating raw fish. They are eating raw ish....
Przydatność 70% Młoda Polska - szybka powtórka na maturę.
1. Dekadentyzm i jego odbicie w utworach epoki . DEKADENTYZM-pojęcie to wywodzi się od tytułu francuskiego pisma literackiego „Decadent. Termin ten w szerszym sensie oznacza schyłek, rozpad jakiejś kulturowej formacji, wyraża przekonanie o nieuchronności schyłku kultury, starzeniu się społeczeństw, o bankructwie dotychczasowych ideałów i wyczerpaniu się zdolności do tworzenia...
Przydatność 80% Pierwsza pomoc - pomoc przedmedyczna
Pierwsza Pomoc Przedmedyczna Pierwsza pomoc przedmedyczna to czynności ratownika (osoby udzielającej pierwszą pomoc) prowadzące do zabezpieczenia i utrzymania przy życiu osoby poszkodowanej, do czasu przyjazdu wykwalifikowanych służb. Etapy pierwszej pomocy 1. ocena sytuacji 2. zabezpieczenie miejsca zdarzenia 3. ocena stanu poszkodowanego 4. wezwanie pomocy - 999 ? Pogotowie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
bozkoz 15.5.2010 (13:35)
Wiersz „Poeta” zawiera większość charakterystycznych zabiegów stylistycznych, stosowanych przez Leśmiana. Jest to przykład baśni filozoficznej, prowadzącej do wyjaśnienia prawdy o człowieku i świecie. Tworzenie fabuł lirycznych ułatwiało poecie znalezienie odpowiedzi na zadawane przez filozofów pytania o miejsce człowieka na świecie, o rzeczywistość albo sztukę.
Nadawca wiersza jest nieujawniony, a więc mamy przedstawiony przykład liryki pośredniej. Treść jest, w pewnym sensie, monologiem podmiotu lirycznego, który w barwny i baśniowy sposób przedstawia życie głównego bohatera – poety. W jego charakterystyce Leśmian posługuje się oksymoronami, tj. nazywa go „niebieskim wycieruchem”, „zbójem obłocznym”. Kolejnym zabiegiem stylistycznym są liczne metafory, które tworzą tekst bardziej fantastycznym i bajkowym, np. „wsparty […] o srebrzystą krawędź obłoku, co się wzbił skrzydłami, jak łabędź”. W tekście nie brak również, wspomnianych wcześniej neologizmów, m.in. „obłoczny”, „wmodlić”, „świetniejąc”, „nieokreślność”. W wierszu możemy dopatrzeć się także personifikacji („słowa się […] włóczą i łajdaczą”) oraz peryfraz („słowa nawleka na sznur rytmu”, ”znawca słowa – Bóg”).
Główny bohater – Poeta, żyje i tworzy na granicy świata rzeczywistego i nierzeczywistego, na granicy jawy i snu. Jest jednocześnie wyrzutkiem i wybrańcem boskim. „Z światem jest – wspak i na noże”, czyli żyje z nim w ciągłym konflikcie. Poeta balansuje na granicy szaleństwa, co jest być może jedną z przyczyn tego konfliktu, „widziano w dzień biały tego obłąkańca, Jak wierzbę porywał do tańca”. Kolejną cechę różniącą go od reszty świata, jest lekceważenie wartości materialnych, „świetniejąc łachmanami – tym żwaw-szy, im golszy!”. Nie dba on o potrzeby rodziny, nie potrafi zarobić na jej utrzymanie. Zajmuje się jedynie tworzeniem („on słowa nawleka na sznur rytmu, a ona płochliwie narzeka”), co uważa za pewien rodzaj zadośćuczynienia względem zaniedbanej rodziny. Jednak mimo biedy i szaleństwa, tworzenie utworów jest dla niego źródłem radości i fascynacji.
Utwór zawiera pochwałę artysty i wyższej sztuki.
Poeta uważał, że życia nie da się zamknąć w codzienności. Najważniejszą wartością był dla niego świat wyobraźni i człowiek połączony z naturą.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie