Treść zadania

aragorn1313

NAPISZ RECENZJE PONIŻSZEGO REPORTAŻU :


Szkoła, narkotyki, alkohol, konflikty z rodzicami, rówieśnicy, pierwsza miłość... Typowe problemy współczesnych nastolatków, na które każdy z nich jest narażony. Młodzi ludzie często nie radzą sobie z nimi, nie chcą i nie szukają pomocy u innych, zamykają się w sobie i sami próbują wyjść z sytuacji. Czasami im się to udaje, ale czasami... wybierają najgorszą drogę- odbierają sobie życie. Myślą, że to jest jedyne wyjście.
Co roku w taki sposób rozstają się z życiem tysiące młodych ludzi, a powody bywają różne – kłótnia z rodzicami, chęć zrobienia im na złość, zawód miłosny, kłopoty w szkole. Młody człowiek czuje się niepotrzebny, sytuacja go przerosła i wtedy wydaje mu się, że śmierć jest najlepszym rozwiazaniem.
Jest poniedziałek, 16 wrzesnia. Rozpoczyna się pierwsza lekcja, gdy szkołę obiega plotka o śmierci pierwszoklasisty. Jedni mówią, że się powiesił, inni, ze skoczył z okna, a jeszcze inni, że gdzieś zamarzł. Po kilkunastu minutach, wątpliwości rozwiewa pani dyrektor. Zarządza zebranie na holu głowym i wypowiada słowa, których sens nie do wszystkich od razu dociera: „Wasza kolezanka, Marta, próbowała odebrać sobie życie. Rodzina i lekarze próbowali ją reanimować, jednak było już za późno... Zmarła w szpitalu. Niestety, nie skończy z nami roku...”. Uczniowie, milcząc, rozchodzą się do klas. Wkrótce pojawia się psycholog. Spotyka się z każdą klasą, rozmawia, pyta, jaka była Marta. I cóż słyszy? Ze w klasie była bardzo lubiana, nigdy nie była sama, zawsze była w grupie, że była fajną kumpelą, że była radosna, wesoła, zawsze uśmiechnięta, że niczym się nie wyróżniała, że niektórzy nawet nie wiedzą, jak wyglądała. Była normalna, po prostu taka, jak każdy z nas.
Do piątku, czyli do dnia pogrzebu cała szkoła pogrążona jest w żałobie. Najgorzej jest w klasie Marty. Nauczyciele pozwalają uczniom wypłakać się, wyżalić. O lekcjach nie ma mowy. Wzory i definicje nie są teraz wazne. Teraz każdy próbuje znaleźć odpowiedź, jak to się stało, że Marty już nie ma. Jak do tego doszło?
W takiej sytuacji, dla osob myslach o samobojstwie najwazniejsza jest rozmowa. W okresie dojrzewania mogą pojawic się mysli samobojcze. Okres dojrzewania to również niekończąca się depresja. Najgorsza dla młodzieży jest obojętność. Warto więc przypomnieć dorosłym, by szukali kontaktu z młodymi ludźmi, by nauczyli się ich słuchać. Często powodem prób samobójczych może być nawet najmniejsza błahostka, dla dorosłych sprawa nieistotna, a w oczach młodego człowieka może być ona wielkim problemem, z którym nie umie sobie poradzić. I wtedy, nie widząc wyjścia, decyduje się na odebranie sobie życia. Jednak tę młodzieńczą depresję można przezwyciężyć – wystarczy dać młodemu człowiekowi odczuć, że jest ważny. Trzeba dać mu nadzieję, że ten okres kiedyś minie, trzeba po prostu z nimi znaleźć wspólny temat i rozmawiać.
Bądźmy otwarci na problemy innych i nie zostawiajmy ich samych, a unikniemy takich tragedii. Problemu samobójstw nie zlikwidujemy, ale przynajmniej zminimalizujemy ryzyko tego, że nasi koledzy albo rodzeństwo popełnią największy błąd swojego życia.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne zadania

Kinia_5 Napisz opowiadanie(felieton pt.: " Świat bez kłamstw" Co to jest w Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Kinia_5 28.3.2010 (11:41)
dluga Na papierze podaniowym (na 29.03) napisz opis sytuacji pt.,,Ślubowanie Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: dluga 28.3.2010 (12:22)
marle001 napisz recenzję filmu romeo i julia Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: marle001 28.3.2010 (18:32)
Rosteczek Napisz przemówienei na zakończenie 3 klasy gimnazjum. Prosze o pomoc :) Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Rosteczek 28.3.2010 (20:20)
Nieznany tren 7 jana kochanowskiego...napisz, wymien wszystkie srodki stylistyczne Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Konto usunięte 29.3.2010 (16:44)

Podobne materiały

Przydatność 70% Narkotyki

NARKOTYKI
Środki odurzające, naturalne lub syntetyczne substancje zmniejszające wrażliwość ośrodkowego układu nerwowego, hamujące jego reaktywność (depresja oddechowa, depresja ośrodkowa). Zależnie od wielkości dawki powodują uspokojenie, euforię, odurzenie lub sennarkotyczny.
Narkotyki stosuje się jako leki przeciwbólowe, uspokajające, nasenne oraz do narkoz...

Przydatność 75% Narkotyki

Narkotyki Nałóg i uzależnienie używane są zmiennie. Popadłszy w nałóg czy uzależniwszy się od jakichkolwiek środków odurzających, młody człowiek nie jest w stanie przewidzieć, czego będzie zażywał w przyszłości-niezależnie, od jakiego środka chemicznego zaczął. nnymi słowy, nałóg to utrata kontroli. Osoby uzależnione sięgają po środki odurzające, kiedy wcale...

Przydatność 50% Narkotyki

Nałóg i uzależnienie używane są zmiennie. Popadłszy w nałóg czy uzależniwszy się od jakichkolwiek środków odurzających, młody człowiek nie jest w stanie przewidzieć, czego będzie zażywał w przyszłości-niezależnie, od jakiego środka chemicznego zaczął. nnymi słowy, nałóg to utrata kontroli. Osoby uzależnione sięgają po środki odurzające, kiedy wcale nie...

Przydatność 80% Narkotyki

Nałóg i uzależnienie używane są zmiennie.Popadłszy w nałóg czy uzależniwszy się od ja-kichkolwiek środków odurzających, młody człowiek nie jest w stanie przewidzieć, czego bę-dzie zażywał w przyszłości- niezależnie, od jakiego środka chemicznego zaczął. Innymi sło-wy, nałóg to utrata kontroli. Osoby uzależnione sięgają po środki odurzające, kiedy wcale nie...

Przydatność 75% Narkotyki

Nałóg i uzależnienie używane są zmiennie.Popadłszy w nałóg czy uzależniwszy się od ja-kichkolwiek środków odurzających, młody człowiek nie jest w stanie przewidzieć, czego bę-dzie zażywał w przyszłości- niezależnie, od jakiego środka chemicznego zaczął. Innymi sło-wy, nałóg to utrata kontroli. Osoby uzależnione sięgają po środki odurzające, kiedy wcale nie...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji