Treść zadania

matrix522

Prosze o Pomoc
1. Omów proces otrzymywania alkoholu etylowego z ziemniaków.
2. Omów proces otrzymywania sacharozy z buraków cukrowych.
3. Omów kwasy nukleinowe.
4. Zapisz równanie reakcji hydrolizy siarczku sodu i określ odczyn soli.
5. Zapisz równania reakcji:
a. Dysocjacji stopniowej kwasu węglowego
b HNO3 + Ba(OH)2 (cząsteczkowo i jonowo)
c. AgNO3 + K2S
d Zapisz wyrażenie na stałą dysocjacji dla HNO2

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Zad 1.
    Otrzymywanie alkoholu etylowego z ziemniaków :
    - ziemniaki płucze się w płuczce
    -przechodzą do parnika,gdzie pod wpływem przegrzanej pary wodnej,zamieniają się w miazgę -wydziela się skrobia
    -w kadzi zaciernej dodaje się słodu (kiełki jęczmienia),w którym zawarty jest enzym diastaza przekształcajacy skrobię w cukier - maltozę
    -w kadzi fermentacyjnej dodaje się drożdze ,które zawierają enzymy maltazę i zymazę. Maltaza przeprowadza maltozę w cukier gronowy,a zymaza powoduje jego przechodzenie w alkohol i CO2.
    -zacier destyluje się w kolumnie odpędowej - bardziej lotny alkohol unosi się do góry kolumny i jest skraplany w chłodnicy
    -otrzymuje się spirytus o zawartości 80-90% alkoholu,który oczyszcza się w kolumnie rektyfikacyjnej.

    Zad 2.
    Otrzymywanie sacharozy z buraków cukrowych :
    -opłukane buraki cukrowe kroi się w krajalnicy na cienkie płatki
    -traktuje się gorącą woda w dyfuzorze (na zasadzie przeciwprądu)- powstaje wodny roztwór cukru o stężeniu 12 - 15% sacharozy
    -krajanka z dyfuzora po odparowaniu wody jest paszą dla bydła
    -roztwór cukru ma sporo zanieczyszczeń więc poddaje sie go defekacji - pod wpływem wapna powstają nierozpuszczalne sole wapniowe,wydzielaja sie też z roztworu białka,fosforany i barwniki
    -nastepny proces zachodzi w saturatorze-do roztworu wprowadza się dwutlenek wegla-wydziela sie wolny cukier i nierozpuszczalny węglan wapniowy.
    -osad oddziela sie na prasach filtracyjnych tzw.błotniarkach (osad stosowany jako nawóz sztuczny)
    -roztwór cukru zagęszcza się w wyparkach ,poddaje znowu saturacji,oddziela osad -powtarza się to kilkakrotnie
    -po odwirowaniu otrzymuje się cukier surowy i melasę -służącą do produkcji alkoholu
    -cukier surowy (żółtawy) podaje się rafinacji.

    Zad 3.
    Kwasy nukleinowe to wielkocząsteczkowe substancje o charakterze kwaśnym. Wystepuja w jadrach komórkowych,w cytoplaźmie - sa obecne w kazdej komórce.Badania nad budową i funkcjami kwasów nukleinowych umożliwiły wyjaśnienie biosyntezy białka i sposobu przekazywania informacji genetycznej (DNA).
    Cukry - ryboza i dezoksyryboza -wchodzą w sklad kwasów nukleinowych uczestniczących w biosyntezie białek oraz przekazywaniu cech dziedzicznych.

    zad 4.
    Na_{2}S + 2H_{2}O \to 2NaOH + H_{2}S

    2Na^{+} + S^{2-} \to 2Na^{+} + 2OH^{-} + H_{2}S

    Odczyn soli jest zasadowy - sól mocnej zasady i słabego kwasu - występują jony OH^{-}

    Zad 5.
    a)
    H_{2}CO_{3} \xrightarrow {H_{2}O} H^{+} + HCO_{3}^{-}

    HCO_{3}^{-} \xrightarrow {H_{2}O} H^{+} + CO_{3}^{2-}

    b)
    Ba(OH)_{2} + 2HNO_{3} \to Ba(NO_{3})_{2} + 2H_{2}O

    Ba^{2+} + 2OH^{-} + 2H^{+} + 2NO_{3}^{-} \to Ba^{2+} +2NO_{3}^{-} + 2H_{2}O

    2H^{+} + 2OH^{-} \to 2H_{2}O

    c)
    2AgNO_{3} + K_{2}S \to Ag_{2}S \downarrow + 2KNO_{3}

    2Ag^{+} + 2NO_{3}^{-} + 2K^{+} + S^{2-} \to Ag_{2}S \downarrow +2K^{+} + 2NO_{3}^{-}

    2Ag^{+} + S^{2-} \to Ag_{2}S \downarrow

    d)
    HNO_{2} \iff H^{+} + NO_{2}^{-}

    K = \frac {[H^{+}]*[NO_{2}^{-}]} {[HNO_{2}]}

Rozwiązania

Podobne zadania

kasiaxD "Sole wokół nas" Przykładowe sole Prosze o pomoc Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: kasiaxD 3.4.2010 (02:50)
kasiaxD metody otrzymywania soli Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: kasiaxD 3.4.2010 (02:52)
malina1 Prosze bardzo o pomoc !!!!!potrzebuje do pracy kontrolnej Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: malina1 7.4.2010 (14:20)
Nieznany Prosze o pomoc Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: Konto usunięte 12.4.2010 (16:10)
Thal Proces utleniania Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: Thal 22.4.2010 (17:32)

Podobne materiały

Przydatność 85% Wpływ alkoholu etylowego na organizm człowieka.

Alkohol etylowy jest trucizną protoplazmatyczną powodującą w organizmie człowieka wielorakie skutki biologiczne. Przyjęty w małych dawkach stymuluje funkcje ośrodkowego układu nerwowego, natomiast większe dawki uszkadzają bezpośrednio komórki i tkanki organizmu. Najważniejszym narządem metabolicznym alkoholu jest wątroba, w której występują trzy niezależne układy...

Przydatność 85% Szkodliwy wpływ alkoholu etylowego na organizm człowieka

Ogólne informacje o etanolu Etanol jest związkiem organicznym, pochodną etanu. Dawniej jedynym źródłem alkoholu etylowego był proces alkoholowej fermentacji skrobi, zawartej między innymi w ziemniakach, kukurydzy, życie lub cukru, zawartego w melasie. Obecnie alkohol etylowy otrzymuje się również syntetycznie, przeważnie przez uwodnienie etylenu lub uwodornienie aldehydu...

Przydatność 85% Wpływ alkoholu etylowego na organizm człowieka

Alkohol etylowy, (zwany też alkoholem) to związek organiczny o wzorze . W różnym stężeniu wchodzi w skład napojów alkoholowych (piwo, wino, wódka i inne). Tradycyjnie do celów spożywczych otrzymywany na drodze fermentacji alkoholowej: Surowcami do wyrobu etanolu najczęściej są ziemniaki, zboża, a także trzcina i buraki cukrowe. Wypicie niewielkiej ilości alkoholu...

Przydatność 65% Zastosowanie i właściwości alkoholu metylowego i etylowego oraz gliceryny.

Alkohol metylowy lub metanol, znany także pod nazwami zwyczajowymi spirytus drzewny i karbinol – najprostszy, trujący dla człowieka, związek organiczny z grupy alkoholi o wzorze CH3OH. Został odkryty w 1661 przez Roberta Boyle'a. Właściwości * Jest silną trucizną * Spala się bladoniebieskim płomieniem * Czysty metanol jest bezbarwny * Jest łatwo...

Przydatność 50% Proces

Epoka XX-lecie międzywojenne Utwór zapowiadający tendencje i problemy XX-lecia: a) historia • pesymizm wiążący się z I wojną światową, • wizja totalitaryzmów, która zrealizowała się w latach trzydziestych (Hitler, Stalin); b) estetyka • zerwanie z odtwarzaniem rzeczywistości, tworzenie nowego, subiektywnego jej obrazu, • wpływ ekspresjonizmu – gwałtowne...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji