Treść zadania

daskets

Witam. Kilka zadań do rozwiązania.

Załączniki do zadania

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zaloguj się lub załóź konto aby dodać komentarz.

Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.

Rozwiązania

  • antekL1

    Zadanie 1.
    Pierwszą z takich liczb jest 1000, odejmujemy:
    2017 - 1000 = 1017
    (NIE dodajemy 1 do wyniku bo warunek jest liczba < 2017)
    ===================================================

    Zadanie 2.
    ??? Wynik mnożenia dwóch liczb naturalnych ZAWSZE jest liczbą naturalną!
    Zdarzenie A jest zdarzeniem pewnym, p(A) = 1
    ===================================================

    Zadanie 3.
    a)
    Lewa strona równania przedstawia parabolę w kształcie odwróconego U.
    Rozwiązujemy równanie -2x^2 - x + 1 = 0 [ znaczek ^2 to "do kwadratu" ]
    delta = (-1)^2 - 4*(-2)*1 = 9 ; pierwiastek(delta) = 3
    x1 = [ -(-1) - 3 ] / [ 2 * (-2) ] = 1/2
    x2 = [ -(-1) + 3 ] / [ 2 * (-2) ] = -1
    Rozwiązaniem nierówności jest odcinek między x1 i x2 razem z końcami:
    x należy do <-1; 1/2>

    b)
    Wymnażamy nawiasy i przenosimy wszystko na lewą stronę
    25x^2 - 20x + 4 >= 3x^2 - 12x - 2x + 8
    22x^2 -6x - 4 >= 0
    Lewa strona przedstawia parabolę w kształcie U. Rozwiązaniami są więc półproste na lewo i prawo od pierwiastków równania 22x^2 -6x - 4 = 0. Rozwiązanie równania to:
    x1 = [ 3 - pierwiastek(97) ] / 22
    x2 = [ 3 + pierwiastek(97) ] / 22
    Wstaw x1, x2 do tego: x należy do (-oo; x1> U <x2; +oo)

    c)
    Każry z nawiasów może być zerem. Daje to:
    x^2 + 3 = 0 ; stąd x1 = pierwiastek(3); x2 = - pierwiastek(3)
    16 - 2x = 0; stąd x3 = 8
    x - 7 = 0; stąd x4 = 7

    d)
    Mnożymy wszystko przez 4 aby uniknąć ułamków i przenosimy na lewą stronę
    12x + 1 - x - 3 < 16x - 12 + 8x
    10 - 13x < 0
    10 < 13x ; stąd x należy do (10/13; +oo)

    e)
    Wymnażamy proporcję "na krzyż" i przenosimy wszystko na lewą stronę:
    2x^2 - 8 = 3x - 3
    2x^2 - 3x - 5 = 0 ; rozwiązujemy to równanie kwadratowe
    x1 = -1; x2 = 5/2

    f)
    Niestety brakuje prawej strony równania :)
    ===================================================

    Zadanie 4.
    Mediana: Na podstawie liczebności układamy rosnąco ciąg ocen uczniów:
    1 1 1 1, 2 2, 3, 4, 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5, 6 6
    Wszystkich ocen jest 4+2+1+1+16+2 = 26
    Ponieważ ilość ocen jest parzysta medianą jest średnią z dwóch środkowych ocen.
    Widać z ciągu powyżej że mediana = 5
    Można też to zrobić tak: sumujemy ilości ocen od lewej strony i patrzymy,
    kiedy ta suma przekroczy 26 / 2 = 13.

    Dominanta: Ocena o największej popularności czyli 5

    Średnia = (1*4 + 2*2 + 3*1 + 4*1 + 5*16 + 6*2) / 26 = 107 / 26 = około 4.1
    Oceny wyższe od średniej to 5 i 6.
    Mamy 16 + 2 = 18 uczniów z takimi ocenami.
    ===================================================

    Zadanie 5.
    Trzy kolejne wyrazy ciągu arytmetycznego mają tą wlasność,
    że środkowy wyraz jest średnią pozostałych czyli (po pomnożeniu przez 2)
    (2x - 4) + (3x - 5) = 2 * (12x - 6) ; wszystko na lewą stronę i porządkujemy
    2x - 4 + 3x - 5 - 24x + 12 = 0
    3 - 19x = 0
    x = 3 / 19
    Kolejne wyrazy ciągu: -70/19; -78/19; -86/19
    ===================================================

    Zadanie 6.
    Objętość = pole podstawy * wysokość = 108 * 8.5 = 918
    Pole: Podstawa jest kwadratem o boku = pierwiastek(108) = 6 * pierwiastek(3)
    Pole = 4 * 6 * pierwiastek(3) * 8,5 + 2 * 108 = 216 + 204 * pierwiastek(3)
    ===================================================

    Zadanie 7.
    Przenosimy wszystko na lewą stronę i sprowadzamy do wspólnego mianownika:
    0 <= - (b+1) / 2 + (b^2 + 1) / (b + 1)
    0 <= [ - (b+1)^2 + 2 * (b^2 + 1) ] / [ 2 * (b+1) ]
    Wymnażamy nawiasy w liczniku i porządkujemy
    0 <= (b^1 - 2b + 1) / [ 2 (b + 1) ]
    Licznik jest pełnym kwadratem (b-1)^2 więc jest dodatni lub równy 0
    Mianownik jest dodatni dla b > 0
    Wobec tego nierówność jest spełniona dla każdego dodatniego b.
    ===================================================

Podobne zadania

rudapatrycja poziom rozszerzony-maturalne, kilka zadń z funkji Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: rudapatrycja 18.4.2010 (11:31)
Jixxufis Witam! prosiłbym o dokładne wykonanie krok po kroku pokazane jak wykonać te Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Jixxufis 27.5.2010 (19:09)
Poprawkowicz Kilka pytań (wielomiany). Przedmiot: Matematyka / Liceum 4 rozwiązania autor: Poprawkowicz 4.7.2010 (13:58)
ewkaa644 podaj kilka liczb które maja następująca postac ogólną: Przedmiot: Matematyka / Liceum 4 rozwiązania autor: ewkaa644 15.8.2010 (14:34)
dawid2703 Witam Wszystkich! mam tu kilka zadań w zalącznikach, głownie funkcję Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: dawid2703 5.10.2010 (18:35)

Podobne materiały

Przydatność 50% Kilka opracowań

W załączeniu kilka oprzcowań z zakresu szkoły średniej z matematyki.

Przydatność 100% Kilka opracowań

Rymowanki Przypadki Wypracowanie o Grudziądzu Wypracowanie o planetarium Wypracowanie o współpracy europejskiej *prace w załącznikach

Przydatność 50% Kilka słów o renesansie.

Renesans. Słowo "renesans" pochodzi z języka francuskiego (renaissance) i z włoskiego (rinascita) co znaczyło odrodzenie. Renesans jest to okres rozwoju kultury europejskiej od końca średniowiecza do początków doby nowożytnej. We Włoszech renesans trwał od końca XIII wieku do początku XVI wieku, a krajach zachodnich, północnych i środkowoeuropejskich od XV do końca XVI wieku....

Przydatność 75% Słów kilka o JAPONI

Pełna nazwa kraju: Japonia Obszar: 377 435 km kw. Liczba mieszkańców: 125 mln Stolica: Tokio (8 mln mieszkańców) Skład etniczny: Japończycy (także miejscowe plemiona Ajnu), Koreańczycy Język: japoński Religia: shinto, buddyzm, chrześcijaństwo Ustrój: monarchia konstytucyjno-parlamentarna Głowa państwa: cesarz Akihito Położenie Archipelag japoński, leżący u...

Przydatność 65% AUTOMATYCZNA IDENTYFIKACJA - KILKA ZAGADNIEN

1.) Istota systemów ADC – to wprowadzanie danych do komputerowych systemów informatycznych za pomocą specjalnych urządzeń (bezpośrednie wprowadzenie danych bez użycia klawiatury) Trzy elementy ADC: -oznakowanie -sprzęt -oprogramowanie Cele: -poprawienie efektywności operacji, ewidencji, transakcji, kontroli i sterowania Korzyści Automatyka -przyjęć -lokalizacji...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji