Treść zadania

slonce1997abc

4/47
wyobraź sobie że losujemy dwie karty spośród kart podanych na rysunku. przyjmijmy, że wynik losowania to suma liczb na kartach. dla każdego z możliwych wyników oblicz prawdopodobieństwo otrymania tego wyniku.

5/57
wybieramy trzy karty z talii 24 kart składajacej się ze wszytskich figur oraz dziewiątek i dziesiątek. jakie jest prawdopodobieństwo że:
a. wszystkie wylosowane karty to kiery
b. wśród tych kart jest jedna figura
c. sród tych kart jest as?
<załacznik>

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    Zad. 4/47.
    Możliwe wyniki (sumy) to 4; 5; 6; 7.
    Suma = 4 realizuje się na 1 sposób (obie dwójki)
    Suma = 5 realizuje się na 6 sposobów
    (jedna z dwóch dwójek i jedna z trzech trójek to 2 * 3 = 6 możliwych sposobów)
    Suma = 6 realizuje się na 6 sposobów
    (dowolna z trzech trójek i druga trójka z dwóch pozostałych)
    Suma = 7 realizuje się na 3 sposoby
    (czwórka i jedna z trzech trójek)

    Razem jest 1 + 6 + 6 + 3 = 16 różnych układów. Prawdopodobieństwa sum:
    p(4) = 1 / 16
    p(5) = 6 / 16 = 3 / 8
    p(6) = 6 / 16 = 3 / 8
    p(7) = 3 / 16
    =======================================

    Zad. 5/47.
    Zdarzenie elementarne to trójka kart (abc)
    gdzie a, b, c należą do zbioru { 9; 10; W; D; K; A }.
    Powtórzeń nie ma, kolejność NIE jest ważna więc mamy kombinacje 3 z 24 czyli:

    m(Omega) = symbol Newtona 24 nad 3 = 24! / (21! * 3!) = 2024

    a)
    Trzy karty losujemy z 6 kierów więc:
    m(A) = symbol Newtona 6 nad 3 = 6! / (3! * 3!) = 20
    Prawdopodobieństwo p(A) = m(A) / m(Omega) = 20 / 2024 = 5 / 506

    b)
    Losujemy jedną figurę z 16 (na 16 sposobów)
    i 2 karty z pozostałych ośmiu [ 8! / (6! * 2!) = 28 sposobów ]
    W iloczynie daje to
    m(B) = 16 * 28 = 448
    Prawdopodobieństwo p(B) = m(B) / m(Omega) = 448 / 2024 = 56 / 253

    c)
    "Jest As" oznacza, że może być 1, 2 lub 3 Asy.
    Zdarzenie przeciwne to "brak Asów".
    Losujemy 3 karty z 20 kart nie-asów
    m(C ' ) = 20! / (17! * 3!) = 1140 czyli
    m(C) = 2024 -1140 = 884
    Prawdopodobieństwo p(C) = m(C) / m(Omega) = 884 / 2024 = 221 / 506
    =======================================

Podobne zadania

mariusz92 Między liczbami -4 i 50 wstaw dwie tak aby trzy pierwsze tworzyły ciąg Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mariusz92 28.3.2010 (19:49)
lolita1990 Z tali 52 kart wybieramy losowo jedną karte. Oblicz prawdopodobieństwo a) Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: lolita1990 22.4.2010 (22:44)
maniek1212 Z punktu leżącego na zewnątrz kąta ABC o mierze 41* poprowadzono dwie Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: maniek1212 14.5.2010 (16:14)
inka91 Dane są dwie funkcje: (x)=2x+4 dla Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: inka91 18.5.2010 (11:57)
inka91 DANE SA DWIE FUNKCJE; (X)=2X+4 DLA Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: inka91 19.5.2010 (12:49)

Podobne materiały

Przydatność 80% Podział kart płatniczych

1. Karty parapłatnicze Karty płatnicze wydawane są w ramach organizacji płatniczych. Na świecie funkcjonuje wiele tego typu stowarzyszeń. W Polsce najpopularniejsze są karty wydawane w ramach organizacji MasterCard/EuroPay Int. oraz Visa Int. Kolejnym podziałem może być podział ze względu na sposób rozliczania. 1.1. Karty bankomatowe Karta bankomatowa (ang. cash card, ATM...

Przydatność 70% Karty kredytowe

Karta kredytowa (ang. credit card) jest kartą płatniczą, pozwalającą jej posiadaczowi na dokonywanie transakcji, bez posiadania bieżących środków na koncie, na podstawie podpisanej wcześniej umowy z bankiem o udzielenie kredytu rewolwingowego do ustalonego limitu. Bank płaci akceptantowi karty za towary czy usługi zakupione przez posiadacza karty, a tym samym udziela mu kredytu....

Przydatność 60% Karty graficzne

KARTY GRAFICZNE EGA, VGA i SVGA Chociaż na wydajność systemu komputerowego wpływa głównie procesor oraz elementy płyty głównej, to o komforcie pracy decyduje monitor wraz ze sterownikiem graficznym. Od rodzaju sterownika zależy typ użytego monitora. W czasie kilkunastoletniego rozwoju komputerów typu IBM PC powstało wiele konstrukcji sterowników graficznych, pozwalających...

Przydatność 75% Karty graficzne

Karta graficzna, często też określana też mianem akceleratora grafiki, to element komputera tworzący sygnał dla monitora. Podstawowym zadaniem karty graficznej jest przechowywanie informacji o tym jak powinien wyglądać ekran monitora i odpowiednim sterowaniu monitorem. Większość kart graficznych (i wszystkie współczesne) składają sie z następujących elementów: - Procesor...

Przydatność 50% Karty elektroniczne

ELEKTRONICZNE KARTY BANKOWE Elektroniczne karty bankowe są najbardziej rozpowszechnionym produktem elektronicznym na rynku bankowości w Polsce. Lecz dopiero transformacja systemu gospodarczego na początku poprzedniej dekady stworzyła odpowiednie warunki do dynamicznego rozwoju instytucji kart. Karta bankowa to standaryzowana karta wydana przez emitenta (bank) w ramach funkcjonującego...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji