Treść zadania
Autor: doma553 Dodano: 9.6.2016 (15:24)
Bardzo proszę o rozwiązanie tych chociaż części tych zadań z wyjaśnieniami. Jutro mam sprawdzian a nie za bardzo je rozumiem. Będę na prawdę bardzo wdzięczna i dam naj :)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mala53 19.4.2010 (11:00) |
bardzo prosze o pomoc Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: malutkaaaa90 26.4.2010 (17:52) |
Bardzo prosił bym o pomoc :) Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: bereha 6.5.2010 (16:59) |
Bryły bardzo proszę !!! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lewy402 7.5.2010 (11:21) |
Prosze o pomoc bardzo mi na tym zalezy.... Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Aucia6 13.5.2010 (20:37) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Przemówienie ku czci Józefa Dietla
Szanowna Pani Profesor, Drogie Koleżanki i Koledzy! Dzisiejsze spotkanie poświęcone będzie wspaniałemu i równie niezwykłemu człowiekowi, któremu tak wiele zawdzięczamy i który tak wiele dobrego zrobił dla naszego miasta Krakowa, a obecnie od kilku miesięcy jest patronem naszego Gimnazjum. Nikomu chyba nie trzeba przypominać, kim był Józef Dietl. Bo właśnie o nim tu...
Przydatność 60% Renesans bardzo ogolnie.
Renesans, inaczej odrodzenie – jest to epoka w dziejach kultury europejskiej, trwająca od XV do XVI wieku (we Włoszech już od XIV wieku. Termin „odrodzenie został użyty po raz pierwszy przez Vasariego w celu scharakteryzowania tendencji w malarstwie włoskim. Literatura – Głównym prądem renesansu był humanizm. Wśród dziedzin sztuki uprzywilejowane miejsce wyznaczono sztuce....
Przydatność 80% Elektronika cyfrowa (BARDZO OBSZERNY MATERIAŁ)
ELEKTRONIKA CYFROWA W załączniku znajduje się obszerny materiał dotyczączy elektroniki cyfrowej - poniżej spis treści. SPIS TREŚCI 1. WPROWADZENIE 1.1. Systemy liczbowe 1.1.1. Dziesiętny system liczbowy 1.1.2. Dwójkowy system liczbowy 1.1.3. Szesnastkowy system liczbowy 1.2. Kody 2. PODSTAWOWE FUNKCJE LOGICZNE I FUNKTORY UKŁADÓW LOGICZNYCH 2.1. Wstęp 2.2....
Przydatność 70% Komuniakcja niewerbalna - bardzo dobra praca
„...Wykształcenie zdobywa się czytając książki, ale inne, ważniejsze wykształcenie - znajomość świata – zdobywa się tylko dzięki czytaniu ludzi i studiowaniu ich różnych wydań...” Lord Chesterfield „Listy do syna” Komunikacja niewerbalna istnieje już ponad milion lat. Jest więc znacznie starsza od mowy, powstałej prawdopodobnie w późnym plejstocenie, ok....
Przydatność 65% Historia - Renesans - bardzo podstawowe informacje.
Te podstawowe informacje wystarczyły abym uzyskała pozytywną ocenę - 5 Przyczyny wypraw geograficznych: Polityczne : Zdobycie przez Turków Konstantynopola Spory pomiędzy Portugalią a Kastylią o znaczenie i wzmocnienie państwa na arenie międzynarodowej Społeczne: Sukcesja feudalna: najstarszy z braci odziedzicza całą ziemię natomiast młodsi musza jakoś się...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 1
antekL1 12.6.2016 (11:13)
Masz część rozwiązań. Wiem, że już po sprawdzianie, ale może jeszcze się przydadzą.
Strona 290.
1.
Odp. D.
Podstawa logarytmu jest 0,1 < 1 więc aby otrzymać liczbę 2009 > 1
trzeba podnieść 0,1 do ujemnej potęgi.
------------------------------
2.
a) Kolejno: 0; 2; 1/2; -3
b) Kolejno: 1; -1; 1/2; -2 ponieważ 0,2 = 1/5; 0,04 = 1/25
c) Kolejno: 2; -4; 10; 6 ; ponieważ 243 = 3 do potęgi 5; 27 = 3 do potęgi 3.
------------------------------
3.
Najpierw zamieniamy log o podstawie 2 na log dziesiętny.
Potem zapisujemy 20 jako 2 * 10 oraz 9 jako 3 * 3
log_9 20 = log 20 / log 9 = (log 2 + log 10) / (log 3 + log 3) = (x + 1) / (2y)
------------------------------
4.
a)
Liczba 1/3 przed logarytmem oznacza pierwiastek_stopnia_3 z 8/27 czyli 2/3.
Wymnażany wszystkie wyrażenia pod logarytmem (przez 2 dzielimy, bo jest minus)
(2 / 3) * 75 / 2 = 25
Dostajemy: log_5 25 = 2
b)
W liczniku jest log_5 (18 * 0,5) = log_5 (9) = log_5 (3 * 3) = 2 * log_5 (3)
W mianowniku jest log_5 [12 / (2*2) ] = log_5 (3)
Całe wyrażenie = [ 2 * log_5 (3) ] / [ log_5 (3) ] = 2
=================================
Strona 308. [ pamiętaj, że znaczek ^ to "do potęgi", np. 2^3 = 8 ]
1.
log(10x) = log(10) + log(x) = log(x) + 1
log(x /10) = log(x) - log(10) = log(x) - 1.
Całe równanie ma postać:
[ log(x) + 1 ] * [ log(x) - 1 ] = [ log(x) ]^2 - 1 = 3 ; czyli
[ log(x) ]^2 = 4 ; czyli
log(x) = 2 lub log(x) = -2 ; co daje x1 = 100 lub x2 = 1 / 100.
Iloczyn x1 * x2 = 100 * (1/100) = 1.
Odp. B
------------------------------
2.
a)
Zakładamy, że 3 - 4x > 0 czyli dziedzina równania to D = (-oo; 3/4).
Prawa strona = log_0,9 (1 / 0,9^2) = log_0,9(100 / 81) ; równanie przechodzi na:
3 - 4x = 100/81 ; stąd
x = 143 / 324. Jest to liczba mniejsza od 3/4 czyli należy do dziedziny.
b)
Zakładamy, że: x > 0 (aby pod logarytmami były liczby dodatnie)
oraz 3x jest różne od 1 oraz 9x jest różne od 1 (aby podstawy nie były równe 1).
Dziedzina równania D = (0; +oo) - { 1/9; 1/3 }
Wyciągamy potęgi x^2 i x^3 przed logarytm i mamy równanie:
3 log_3x (x) = 2 log_9x (x) ; zamieniamy podstawy logarytmów na dziesiętne
3 log x / log (3x) = 2 log x / log (9x) ; wymnażamy "na krzyż"
3 log x * log(9x) = 2 log x * log(3x)
Jednym z rozwiązań jest log x = 0 czyli x1 = 1.
Jeśli x jest różne od 1 to skracamy log x i dostajemy:
3 (log x + log 9) = 2 (log x + log 3) ; stąd:
log x = 2 * log 3 - 3 * log 9
log x = log (3^2 / 9^3)
log x = log(1 / 81)
x2 = 1 / 81 ; Oba rozwiązania należą do dziedziny równania
c)
Założenia:
2x^2 - 3x + 3 > 0 aby pod logarytmem była liczba dodatnia.
Jest to prawda dla wszystkich x
gdyż delta równania 2x^2 - 3x + 3 = 0 jest ujemna.
Drugi warunek to 2x > 0 oraz 2x różne od 1 (z powodu podstawy logarytmu)
Dziedziną równania jest więc: (0; +oo) / { 1/2 }
Prawa strona jest równa log_2x (2x) = 1
więc lewa strona też jest równa 1, więc wyrażenie pod logarytmem równa się 2
Mamy: 2x^2 - 3x + 3 = 2 ; stąd
x1 = 1 ; dobre rozwiązanie
x2 = 11/2 ; odrzucamy to rozwiązanie bo nie należy do dziedziny
d)
Zakładamy x > 0 aby pod logarytmem była liczba dodatnia.
Dziedzina D = (0; +oo)
Piszemy, że 0,5 * log_0,2 (x^2) = 0,5 * 2 * log_0,2 (x) = log_0,2 (x)
Podstawiamy t = log_0,2 (x) i mamy równanie kwadratowe na "t"
t^2 + t - 2 = 0 ; Rozwiązania to
t1 = -2 ; czyli log_0,2 (x) = -2 ; więc x1 = (0,2)^(-2) = 25
t2 = 1 ; czyli log_0,2 (x) = 1 ; więc x2 = 0,2
Oba rozwiązania należą do dziedziny.
------------------------------
Jeszcze zadanie 5, bo jest łatwe :)
Zakładamy x > 0 oraz y > 0
Z pierwszego równania mamy log_2 (x y) = 2 ; czyli x y = 4;
Z drugiego równania mamy y = 5 - x^2 ; podstawiamy to do poprzedniego wzoru
x (5 - x^2) = 4 ; stąd
x^3 - 5x + 4 = 0
Zgadujemy jedno z rozwiązań: x1 = 1 i wtedy y1 = 4
Zapisujemy nasze równanie jako:
x^3 - 5x + 4 = (x - 1)(x^2 + Ax - 4) = 0
wymnażamy nawias, grupujemy potęgi x. Dostajemy:
x^3 - 5x + 4 = x^3 + x^2 (A - 1) - x (A + 4) + 4 = 0 ; stąd A = 1
Do rozwiązania zostaje równanie:
x^2 + x - 4 = 0. Wychodzi:
x2 = [-1 + pierwiastek(17) ] / 2 ; wtedy y2 = [ 1 + pierwiastek(17) ] / 2
(poprawne, należy do dziedziny)
x3 = [-1 - pierwiastek(17) ] / 2 odrzucamy bo x3 < 0
------------------------------
Zgłoś proszę pozostałe zadania oddzielnie (o ile potrzebne)
bo ten tekst staje się za długi.
==================================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie