Treść zadania
Autor: OnaSama Dodano: 1.12.2014 (18:48)
Są to równania i nierówności. Proszę o zrobienie jakichkolwiek podpunktów :) Z góry Dziękuje za pomoc.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
BARDZO PROSZĘ O ZROBIENIE ZADANIA 6.79 Z ZAŁĄCZNIKA??? Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: karolus127 9.1.2012 (21:55) |
BARDZO PROSZĘ O ZROBIENIE ZADANIA 1 Z ZAŁĄCZNIKA??? Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: kinga1105 16.11.2012 (17:26) |
BARDZO PROSZĘ O ZROBIENIE ZADANIA 2 Z ZAŁĄCZNIKA??? Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: kinga1105 16.11.2012 (17:27) |
BARDZO PROSZĘ O ZROBIENIE ZADANIA 3 Z ZAŁĄCZNIKA??? Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: kinga1105 16.11.2012 (17:28) |
BARDZO PROSZĘ O ZROBIENIE ZADANIA 4 Z ZAŁĄCZNIKA??? Przedmiot: Matematyka / Studia | 1 rozwiązanie | autor: kinga1105 16.11.2012 (17:28) |
Podobne materiały
Przydatność 80% "Młodzież dzisiejsza wierzy jedynie w skuteczność praktyczną i w absolutną względność jakichkolwiek wartości i jakichkolwiek hierarchii." Cytat uczyń punktem wyjścia do porównań światopoglądu swojego pokolenia ze światopoglądem młodzie
W życiu każdego człowieka można wyróżnić trzy etapy: dzieciństwo, młodość i dorastanie, starość. Moim zdaniem najważniejszy z tych okresów związany jest z procesem dojrzewania. Wtedy młodzi ludzie kształtują własną hierarchię wartości i światopogląd. Na przestrzeni wieków wizerunek młodych ludzi kształtował się pod wpływem zmian historycznych i cywilizacyjnych....
Przydatność 80% Wspólnie z koleżanką z kursu językowego planujecie zrobienie zakupów weekendowych. Koleżanka proponuje zakupy w dużym supermarkecie. Odrzuć jej propozycję i zaproponuj sklep ze zdrową żywnością, nie zgódź się mimo jej nalegania i podaj arg
Ola : Ich schlage vor, dass wir Einkaufen in gross Supermarket machen. (Proponuję,żebyśmy zrobiły zakupy w dużym supermarkecie) Ala : Da bin ich nicht einverstanden !! Wir gehen Bioladen !! (Nie zgadzam się z Tobą !! Idziemy do sklepu ze zdrową żywnością !! ) Ola : Auf gar kainen Fall !! Der Bioladen ist zu weit und Essens in Supermarket auch gesund ist. ( W żadnym wypadku !!...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 2.12.2014 (08:26)
Masz po jednym przykładzie z każdego zadania.
===============================================
1f) 1 / (x + 5) = x - 2
Dziedzina: Wykluczamy x = -5 czyli D = R - { -5 }
Przenosimy x - 2 na lewą stronę i sprowadzamy do wspólnego mianownika
[ 1 - (x - 2)(x + 5) ] (x + 5) = 0
Licznik ma być równy zero. Wymnażamy nawias, zmieniamy znaki:
x^2 + 3x - 11 = 0
Rozwiązania tego równania kwadratowego to
x1 = [ - 3 - pierwiastek(53) ] / 2
x2 = [ - 3 + pierwiastek(53) ] / 2
Oba rozwiązania pasują do dziedziny
=============================================
2a) f(x) = (1-x) / 5 - (x - 1) / (2x)
Dziedzina: Wykluczamy x = 0 czyli D = R - { 0 }
Sprowadzamy do wspólnego mianownika i wymnażamy nawias
f(x) = [ 2x(1-x) - 5(x-1) ] / (10x) = (-2x^2 - 3x + 5) / (10x) > 0
Sytuacja 1: Licznik i mianownik są dodatnie
Mianownik jest dodatni dla x > 0.
Licznik jest dodatni pomiędzy pierwiastkami równania -2x^2 - 3x + 5 = 0
czyli x1 = -5/2 ; x2 = 1.
Złożenie obu warunków dodatniości daje przedział (0; 1)
Sytuacja 2: Licznik i mianownik są ujemne
Mianownik jest ujemny dla x < 0.
Licznik jest ujemny poza przedziałem <x1; x2>i
czyli dla x należących do (-oo; -5/2) U (1; +oo)
Złożenie obu warunków dodatniości daje przedział (-oo; -5/2)
Suma obu sytuacji daje rozwiązanie:
x należy do (-oo; - 5/2) U (0; 1)
=============================================
Zadanie 3 jest za mało czytelne.
=============================================
4b) log_(3 - 2x) 25 = 2
[ Zapis logarytmu o podstawie "a" z "b" jest tutaj taki: log_a b ]
Dziedzina: Podstawa logarytmu ma być dodatnia i różna od +1 czyli
3 - 2x > 0 ; oraz
3 - 2x <> 1 ; co daje
D = (-oo; 1) U (1; 3/2)
Z definicji logarytmu: jeżeli log_a b = c to a^c = b więc:
(3 - 2x)^2 = 25 ; stąd:
Sytuacja 1: 3 - 2x = 5 ; czyli x = -1. Pasuje, należy do dziedziny.
Sytuacja 2: 3 - 2x = -5 ; czyli x = 4. Odpada, NIE należy do dziedziny.
Rozwiązanie (jedyne) to x = - 1
=============================================
5b) log_3 (x^2 - 7) > 2
Dziedzina: Liczba logarytmowana ma być dodatnia czyli
x^2 - 7 > 0 ; co daje:
D = ( -oo; -pierwiastek(7) ) U ( pierwiastek(7) ; +oo )
Podstawa logarytmu jest większa od 1 czyli ten logarytm jest funkcją rosnącą.
Z definicji logarytmu: jeżeli log_a b = c to a^c = b więc:
x^2 - 7 > 3^2 ; stąd
x^2 > 16 ; czyli
x należy do (- oo; - 4) U (4; +oo)
Ponieważ 4 > pierwiastek(7) to całe rozwiązanie należy do dziedziny.
=============================================
6a) y = pierwiastek[ log_10 (6 - x) ]
Dziedzina:
Po pierwsze: liczba logarytmowana ma być dodatnia czyli
6 - x > 0 ; stąd: x należy do (-oo; 6)
Po drugie: liczba pod pierwiastkiem ma być nieujemna czyli log >= 0, czyli
6 - x >= 1 ; stąd: x należy do (-oo; 5 >
Drugi warunek jest silniejszy czyli:
D = ( - oo; 5 >
Miejsce zerowe (jedyne): log_10 (6 - x) = 0 czyli
6 - x = 1
x = 5
Przecięcie z osią OY: Wstawiamy x = 0.
y = pierwiastek[ log_10 (6 - 0) ]
y = pierwiastek( log_10 6) = około 0,8821
=============================================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie