Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Kilka zadań (Ostrosłupy) Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: hubert985 11.4.2010 (12:21) |
Układy równań (kilka zadań) klasa2 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: herovader 25.5.2010 (15:49) |
Kilka zadań - potęgi (trudne) Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: matrixa1 11.9.2010 (17:14) |
Kilka zad z matematyki plisss na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: kapicoke 22.9.2010 (18:45) |
Matma, pomożecie ? Dam naj oczywiście. Prosiłam kilka osób o pomoc, i Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: vampirek14 28.9.2010 (16:45) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Kilka opracowań
W załączeniu kilka oprzcowań z zakresu szkoły średniej z matematyki.
Przydatność 100% Kilka opracowań
Rymowanki Przypadki Wypracowanie o Grudziądzu Wypracowanie o planetarium Wypracowanie o współpracy europejskiej *prace w załącznikach
Przydatność 50% Kilka słów o renesansie.
Renesans. Słowo "renesans" pochodzi z języka francuskiego (renaissance) i z włoskiego (rinascita) co znaczyło odrodzenie. Renesans jest to okres rozwoju kultury europejskiej od końca średniowiecza do początków doby nowożytnej. We Włoszech renesans trwał od końca XIII wieku do początku XVI wieku, a krajach zachodnich, północnych i środkowoeuropejskich od XV do końca XVI wieku....
Przydatność 75% Słów kilka o JAPONI
Pełna nazwa kraju: Japonia Obszar: 377 435 km kw. Liczba mieszkańców: 125 mln Stolica: Tokio (8 mln mieszkańców) Skład etniczny: Japończycy (także miejscowe plemiona Ajnu), Koreańczycy Język: japoński Religia: shinto, buddyzm, chrześcijaństwo Ustrój: monarchia konstytucyjno-parlamentarna Głowa państwa: cesarz Akihito Położenie Archipelag japoński, leżący u...
Przydatność 65% AUTOMATYCZNA IDENTYFIKACJA - KILKA ZAGADNIEN
1.) Istota systemów ADC – to wprowadzanie danych do komputerowych systemów informatycznych za pomocą specjalnych urządzeń (bezpośrednie wprowadzenie danych bez użycia klawiatury) Trzy elementy ADC: -oznakowanie -sprzęt -oprogramowanie Cele: -poprawienie efektywności operacji, ewidencji, transakcji, kontroli i sterowania Korzyści Automatyka -przyjęć -lokalizacji...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 14.4.2014 (17:34)
Zadanie z równoległobokami.
Ponieważ ABCD i ABEF są równoległobokami to następujące odcinki są równe:
AB, CD i EF.
Ponieważ oba równoległoboki ABCD i ABEF mają jednakową wysokość
to ich pola są równe.
Pole figury CDAG = Pole równoległoboku ABCD - pole trójkąta AGB
Pole figury EFGB = Pole równoległoboku ABEF - pole trójkąta AGB
Ponieważ pola równoległoboków są równe to pola CDAG i EFGB także.
============================
Zadanie z trapezem.
Dorysuj do tego, co w zadaniu, wysokość trapezu opuszczoną z D na AB.
Zauważ, że jest to także wysokość trójkąta AFD.
Dla skrótu oznaczmy:
a - długość odcinka AB, b - długość CD, h - długość tej wysokości powyżej.
Pole trapezu ABCD wynosi: P1 = h * (a + b) / 2.
Zauważ, że trójkąty DCE i EBF są podobne gdyż:
- kąt CDE = kąt EFB (bo dwie równoległe są przecięte prostą DF)
- Kąt DEC = kąt BEF (bo leżą na przecięciu dwóch prostych po przeciwnych stronach E)
Mało tego! Trójkąty te są przystające, bo z zadania wynika, że |CE| = |BE|.
(obracając trójkąt DCE o 180 stopni wokół E nałożymy go na trójkąt EBF).
Wobec tego odcinki CD i BF są równe, podstawa trójkąta AFD ma długość a+b,
a pole trójkąta ADF wynosi: P2 = (1/2) h * (a + b)
Jest to identyczne pole jak P1 obliczone wyżej, co kończy zadanie.
============================
Zadanie z trzema prostymi.
Wewnętrzny kąt trójkąta ABC przy wierzchołku A ma miarę 60 stopni
(jako kąt dopełniający 120 stopni do prostej AC)
Wewnętrzny kąt trójkąta ABC przy wierzchołku B ma miarę alfa
jako kąt przecięcia dwóch prostych, leżący po przeciwnej stronie niż alfa.
[ ta litera B się nie zeskanowała, chodzi mi o dolny wierzchołek,
górny wierzchołek trójkąta oznaczamy przez C ]
Suma kątów w trójkącie ABC wynosi 180 stopni, ale jednocześnie wynosi ona:
60 + alfa + alfa, co się równa 180 ; więc alfa = 60 stopni.
Trójkąt mający wszystkie kąty po 60 stopni jest równoboczny.
============================
Zadanie z podzielnością.
Liczba podzielna przez 15 musi dzielić się też przez 3 i przez 5
Liczba podzielna przez 14 musi dzielić się też przez 2 i przez 7
Liczba podzielna jednocześnie przez 15 i 14 musi dzielić się przez:
2, 3, 5, 7
Skoro liczba dzieli się przez 2 i przez 5 to także przez ich iloczyn czyli przez 10.
============================
Ostatnie zadanie.
Ta 5-cyfrowa liczba to: 312ab ; gdzie a, b są cyframi ze zbioru {1..6}.
Więcej:
Cyfra "b" może być jedynie ze zbioru {2,4,6} gdyż otrzymana liczba jest parzysta.
Cała liczba jest podzielna przez 9 więc suma jej cyfr musi dzielić się przez 9.
Daje to zależność:
3 + 1 + 2 + a + b = 9k ; gdzie k - liczba całkowita.
Zastanówmy się, jakie może być "k".
Nawet gdy a = 6 i b = 6 (najwięcej, ile może być) to suma cyfr liczby 31266
wynosi 18, czyli k = 2. [ przy okazji znaleźliśmy jedną z możliwości ]
Jeżeli a lub b są mniejsze od 6 to na pewno k = 1, mamy więc równość:
3 + 1 + 2 + a + b = 9
gdzie b = 2, 4, lub 6. Mamy 3 możliwości:
3 + 1 + 2 + a + 2 = 9 ; wtedy a = 1
3 + 1 + 2 + a + 4 = 9 ; wtedy a = -1, odpada, bo "a" ma być cyfrą dodatnią
3 + 1 + 2 + a + 6 = 9 ; wtedy a = -3, odpada, bo "a" ma być cyfrą dodatnią
Rozwiązaniami zadania są więc: 31266 i 31212
============================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie