Treść zadania

bobo101

Zadanie 1.
Z cyfr: 0,7,8,9 Julka tworzy trzycyfrowe kody, które będą otwierać hotelowe drzwi, przy czym cyfry w kodzie mogą się powtarzać Julka utworzyła już takich 20 kodów. Ile kodów może jeszcze utworzyć

Zadanie 2.
Rzucamy cztery razy kostką do gry. Oblicz prawdopodobieństwo tego, że za każdym razem wypadnie taka sama liczka oczek.

Zadanie 3.
Zdarzenia A i B zawarte są w tej samej przestrzeni zdarzeń elementarnych oraz P(A)=2/5, P(B)=4,5 i
P(A n B)=1/5. Oblicz P (A U B).

Zadanie 4.
Zdarzenie A i A' są zdarzeniami przeciwnymi oraz P(A)/P(A')=3. Oblicz prawdopodobieństwo zajścia
zdarzenia A.

Zadanie 5.
Spośród 7 dziewcząt, czterech blondynek i trzech brunetek, w sposób losowy wybrano dwie, które pojadą na bal studniówkowy. Oblicz Prawdopodobieństwo, że limuzyną pojedzie co najmniej jedna blondynka.

Zadanie 6.
Odcinek łączący środki ramion trapezu ma długość 8, a pole trapezu jest równa 16. Oblicz wysokość trapezu.

Zadanie 7.
Przekątna prostokąta o długości 10 cm tworzy z dłuższym bokiem prostokąta kąt. o mierze 30°.
Oblicz pole tego prostokąta.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

Rozwiązania

  • antekL1

    Zadanie 1.
    W zadaniu nie ma zastrzeżeń, że zero nie może być pierwszą cyfrą kodu,
    mamy więc wariacje z powtórzeniami 3 z 4 (kolejność jest istotna)
    Ilość kodów = 4 * 4 * 4 = 64.
    Zostało utworzone 20, pozostało 64 - 20 = 44 możliwe kody
    ========================

    Zadanie 2.
    Zdarzenie elementarne to czwórka liczb (a,b,c,d)
    gdzie a, b, c, d pochodzą ze zbioru {1, 2, 3, 4 5, 6}.
    Ilość tych zdarzeń to wariacje z powtórzeniami 4 z 6 czyli
    m(Omega) = 6*6*6*6 = 1296
    Zdarzenia sprzyjające A to (1,1,1,1); (2,2,2,2).... (6,6,6,6)
    Jest 6 takich zdarzeń;
    m(A) = 6
    Prawdopodobieństwo p(A) = m(A) / m(Omega) = 6 / 1296 = 1 / 216
    ========================

    Zadanie 3.
    Ze wzoru: p(A u B) = p(A) + p(B) - p(A n B) dostajemy:
    p(A u B) = 2/5 + 4/5 - 1/5 = 1
    ========================

    Zadanie 4.
    Zdarzenia A i A' są przeciwne więc p(A') = 1 - p(A).
    Wstawiamy p(A') do podanego ułamka:
    p(A) / [1 - p(A) ] = 3 ; wymnażamy mianownik
    p(A) = 3 - 3p(A)
    4p(A) = 3
    p(A) = 3 / 4
    ========================

    Zadanie 5.
    Zdarzenie elementarne to para (a, b)
    gdzie a, b są ze zbioru {brunetka, blondynka}.
    Ilość zdarzeń elementarnych to ilość kombinacji 2 z 7 czyli
    m(Omega) = 7! / (2! 5!) = 21
    Wygodniej jest obliczyć prawdopodobieństwo zdarzenia przeciwnego do A, czyli
    A' - pojadą dwie brunetki.
    Ilość takich zdarzeń to kombinacje 2 z 3 brunetek
    (i 0 z 4 blondynek, ale taki symbol Newtona daje jedynkę) więc
    m(A') = 3! / (2! 1!) = 3
    Prawdopodobieństwo p(A') = 3 / 21 = 1 / 7
    Prawdopodobieństwo szukane p(A) = 1 - p(A') = 1 - 1/7 = 6 / 7
    ========================

    Pozostałe zadania zgłoś proszę oddzielnie, są z innego działu,
    a ten tekst staje się za długi...

    • A ja uważam, że w kodzie zero może być na początku

Podobne zadania

hmm Badanie trójmianu kwadratowego - zadanie optymalizacyjne. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: hmm 29.3.2010 (18:21)
lestat919 zadanie - promień okręgu Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: lestat919 6.4.2010 (18:17)
bombecka88 Zadanie matematyka pomocy Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: bombecka88 14.4.2010 (11:45)
mania1408-k1 Zadanie matematyka pomocy-pola trójkątów podobnych. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 14.4.2010 (12:58)
mania1408-k1 Zadanie matematyka pomocy-pola trójkątów podobnych. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: mania1408-k1 14.4.2010 (13:00)

Podobne materiały

Przydatność 75% Kody kreskowe

Kody kreskowe są graficznym odzwierciedleniem określonych znaków poprzez kombinację ciemnych i jasnych elementów, ustalonych według przyjętych reguł budowy danego kodu (symboliki). Rozróżnia się znaki kodujące dane oraz znaki pomocnicze, charakterystyczne dla danej symboliki. Symbolika to opis zasad tworzenia poszczególnych rodzajów kodów, czyli sposobu, w jaki znaki...

Przydatność 65% Kody ASCII

Kody Ascii Tabela Kodów

Przydatność 70% Co tworzy kulturę antyczną?

1. Kultura minojska i mykeńska- w kulturze okres najstarszy. Nazwa minojska pochodzi od imienia króla Krety Minosa. Kultura ta powstała z okresie 3000-1100 r. p. n. e W latach 1600-1100r.p.n.e trwał jej końcowy etap- kultura mykeńska. 2. Do najbardziej znanych utworów literatury zaliczamy dzieła Homera- okres epiki, który rozpoczął się w VIII w .p .n. e kiedy powstały Iliada i...

Przydatność 70% Charakterystyka Mariana i Julka.

Marian Pietrzyk , ok. lat 13 ; uczeń szkoły podstawowej ; mieszkaniec Warszawy , wakacje spędza u dziadków w Olszynach ; kuzyn Julka Milera , wychowany w pełnej rodzinie Wygląd zewnętrzny : zwyczajne brwi , zafrasowany wyraz twarzy Cechy charakteru , usposobienia , umysłowości : zrównoważony , rozsądny , uczciwy , pomocny , miły , wielkoduszny , uparty , mrukliwy ,...

Przydatność 70% Kody do gta san andreas

Play GTA San Andreas - kody

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji