Treść zadania

Kasiulka11

1.Narysuj dowolny odcinek i podziel go konstrukcyjnie na 4 równe części.
2.W klasie Ib jest o3 mniej chłopców niż dziewcząt i na każde 4 dziewczęta przypada 3 chłopców. Ilu ucznów jest w klasie Ib?

Proszę pomóżcie! ;)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    1. rysujesz odcinek (chyba wiesz jak) wbijasz cyrkiel na początku i kreślisz łuk nad i pod odinkiem. Potem wbijasz cyrkiel z drugiej strony odcinka i kreślisz łuk nad i pod odcinkiem tak aby łuki przecięły się z tymi poprzednimi. Masz teraz odcinek podzielony na dwie części. Robisz teraz to samo z tymi dwoma odcinkami dzieląc je na pół.

Rozwiązania

  • Kaijsa

    1. rysujesz odcinek, ustawiasz cyrkiel na większą rozwartość niż połowa odcinka. Z każdego końca rysujesz łuki w górę i w dół (cały czas na tej samej rozwartości cyrkla) gdy połączysz miejsca w których przecięły się łuki otrzymasz połowę tego odcinka. I tak samo robisz w każdą połową którą otrzymałaś.

  • userphoto

    1. Ustawiasz rozwartość cyrkla większą niż połowa odcinka
    2. Wbijasz nóżkę na początku odcinka
    3. Rysujesz łuk na górze i na dole odcinka
    4. Wbijasz nóżkę na końcu odcinka
    5. Znów rysujesz dwa łuki, tak by przecięły się z tamtymi
    6. Łączysz dwa miejsca przecięcia
    7. Teraz masz odcinek przedzielony na dwie równe części, każdą z nich dzielisz w ten sam sposób

    zadanie drugie
    x liczba chłopców
    y liczba dziewczynek

    y - 3 = x
    4x = 3y

    4 * ( y -3) =3y
    4y - 12=3y /+12
    4y = 3y +12 /-3y
    y =12

    wieć jest 12 dziewczynek i 9 chłopców, czyli razem 21 uczniów :)

  • userphoto

    1. narysuj odcinek i zrób jego symetralną. koniec odcinak ma byś środkiem okręgu, od jednego końca jak i od drugiego robisz okrąg o takim samym promieniu. tak gdzie okręgi się przecinają jest środek, Zrób to samo z 2 połówkami tego odcinaka.
    2 x-liczba dziewczyn 4+4+4
    y-liczba chłopaków 3+3+3 (musisz tak pododawać chlopaków i dziewczyny , żeby różnica =3)
    x=y+3
    (4+4)+(3+3)=8+6 8-6=2 (8+4)+(6+3)= 12- 9 = 3 - o 3 mniej chłopaków 12+9= 21 wszyscy uczniowie klasy (metoda prób i błędów)

  • userphoto

    1.
    Oznacz na płaszczyźnie punkty A i B –połącz je prostą i powstanie odcinek.
    W miejsce punktu A wbij cyrkiel i zatocz łuki nad i pod odcinkiem. To samo zrób z punktu B.
    Łuki muszą się przeciąć nad i pod.
    Połącz punkty przecięcia tych łuków. Powstanie prostopadła do odcinka AB. Nazwij punkt przecięcia prostej z odcinkiem C. Podzieliłeś odcinek AB na 2 równe odcinki. Powtórz te czynności z punktów A,B i C. gotowe. Nazwij powstałe odcinki.

    2.
    Dane;
    x - liczba dziewcząt
    x - 3 liczba chłopców
    x/x-3 = 4/3 zrób to jak ułamek zwykły, czyli x – licznik, x-3 – mianownik
    4 – licznik, 3 – mianownik
    mnożymy obie strony przez x-3
    x = [4 * (x-3)] : 3
    x = [4x – 12] : 3 mnożymy obie strony przez 3
    3x = 4x – 12
    x = 12 liczba dziewcząt
    12 – 3=9 liczba chłopców
    12 + 9 = 21 liczba uczniów w klasie Ib
    spr:
    12 : (12-3) =4 : 3
    12/9 = 4/3 12/9 skracamy przez 3
    4/3 = 4/3
    L=P

Podobne zadania

rudziudka12 matma hhheeeeeeeeellllllllllllppppppppp:( Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: rudziudka12 29.3.2010 (18:24)
julitasz25 Matma Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: julitasz25 14.4.2010 (23:23)
krystyna matma na jutro proszę Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: krystyna 15.4.2010 (21:19)
skarpetka matma pilne.!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: skarpetka 16.4.2010 (17:29)
karcia1871 Matma - układy Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: karcia1871 18.4.2010 (10:41)

0 odpowiada - 0 ogląda - 5 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji