Treść zadania

staruszka622

jeszcze mam uzupełnić luki jak ktoś umie pomóżcie ja kiepska z historii :)

w drugiej połowie 19w. W Europie umocniła się pozycja............... i .............. Nowymi światowymi mocarstwami stały się również ............... oraz Japonia, kiedy napięcie między państwami europejskimi zaczęło wzrastać ..................... ,szukając Sojuszników zawarły w 1879r. układ z Austro-Węgrami. trzy lata później włączyły do nich ................. i w ten sposób powstał sojusz nadzwyczajny ................ w obie przed rosnącą potęga tych państw w ...........r. Francja zawarła z Wielką Brytanią układ nadzwyczajny ,, serdecznym porozumieniem'' wkróce przyłączyła się do nich Rosja, tworząc w ten sposób ............... Na początku ..... w. na dalekim wschodzie wybuchła wojna między ............. i Japonią. Zmagania te zakączyły się klęska ................. i ukazały się ............... i ukazały słabości w imperium. Do dwóch wojen doszło tez na ................... w wyniku pierwszej Serbią, ................. , ................... i Grecją pokonały Turcje. W drugiej zaś wywołuje przez ................ , nie dawni sojusznicy staneli na przeciwko siebie, z powodu licznych napięć i konfliktów rejon ten nazwano ............


proszę jeszcze to jak ktoś nie wiem wszystkiego to tylko trochę:D zawsze coś i dziękuje :)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne zadania

madziunia09999 Napisz podanie z prosba do nauczyciela od historii , aby przeprowadził Przedmiot: Historia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: madziunia09999 28.3.2010 (18:09)
Kinia Help z historii Przedmiot: Historia / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: Kinia 18.4.2010 (20:50)
Oolenka1232 Z historii :) na czwartek Przedmiot: Historia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Oolenka1232 20.4.2010 (19:09)
Nieznany Czym sa źródła historyczne dla badaczy historii ? Proszę o zwięzła Przedmiot: Historia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Konto usunięte 5.9.2010 (13:12)
kamilcio2328 dlaczego uczymy się historii? Przedmiot: Historia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kamilcio2328 7.9.2010 (17:14)

Podobne materiały

Przydatność 50% Metodologia niczego nie dostarcza, bo nie umie

Socjologia jak każda dyscyplina badawcza ma wyodrębniony obszar badawczy czego skutek nie podlega analizie badawczej. Dzielenie obszarów badawczych jest kanonem kuturowym i pomimo że kanon jako taki, nie jest oparty na przesłance racjonalnej, to choćby ktoś tkwił w głębokim przeświadczeniu o uniemożliwieniu przez to osiagania wyników badawczych prawdziwych, stałych, a więc...

Przydatność 60% "Kamienie na Szaniec" Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać

„Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać” Pokolenie Kolumbów, tym mianem określamy ludzi urodzonych w dwudziestoleciu międzywojennym, ludzi-młodzież, która walczyła w czasie II Wojny Światowej o niepodległość Rzeczpospolitej. Posłużmy się przykładem Zośki, Alka i Rudego, głównych bohaterów powieści Aleksandra Kamińskiego „Kamienie na Szaniec”. Powieści o...

Przydatność 65% Trochę historii

TROCHĘ HISTORII… Dawno, dawno temu po drogach szusowały dorożki, powozy i bryczki. Potem Leonardo da Vinci wyprzedził swoją epokę, projektując i konstruując pojazd napędzany sprężyną, a matematyk Simon Stevin 1600 roku prowadził żaglówkę, tyle że na kołach i po drogach, a nie wodach. Przez kolejne dziesięciolecia inżynierowie eksperymentowali, poszukując nowych...

Przydatność 75% Uzasadnij, że bohaterowie „Kamieni na szaniec” „umieli pięknie umierać i pięknie żyć”.

Bohaterami ?Kamieni na szaniec? byli Alek, Zośka i Rudy, nie są to ich prawdziwe imiona tylko pseudonimu konspiracyjne. Tak naprawdę Alek to Aleksy Dawidowski, Zośka- Tadeusz Zawadzki, Rudy ? Jan Bytnar. Chłopcy mieli osiemnaście lat jak zaczęła się wojna, bardzo szybko musieli dojrzeć do podejmowania ważnych decyzji. Chcąc dobrze przedstawić tezę, że bohaterowie ?Kamieni na...

Przydatność 80% "Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać" - Kamienie na szaniec

„Oni umieli pięknie żyć i pięknie umierać”- tymi słowami A. Kamiński opisał swoich bohaterów : Alka, Rudego i Zośkę, główne postacie opowieści pt. „ Kamieni na szaniec”. Bohaterowie należeli do pokolenia Kolumbów, czyli ludzi urodzonych w dwudziestoleciu międzywojennym, którzy w młodym wieku uzyskali dojrzałość. Mieli wspaniałe marzenia i perspektywy na...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji