Treść zadania

Artur11653

Sprawdź czy punkty P,M,L leżą na jednej prostej.
P=(1,0), M=(0,-3), L=(2,2)

Wstaw brakującą współrzędną tak, aby punkty A,B,C były współliniowe.
A=(x,3) B=(5,2) C=(-4,-7)

A=(-3,-7) B=(1,1) C=(0,y)

Wstaw brakującą współrzędną tak, aby punkty P,Q,R były współliniowe.
P=(3,0) Q=(4,-1/3) R=(x,1)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Zad.1.Sprawdź czy punkty P,M,L leżą na jednej prostej.
    P=(1,0), M=(0,-3), L=(2,2)
    Jeżeli punkty leżą na jednej prostej, to współrzędne tych punktów spełniają równanie tej prostej y= ax+b
    P(1,0), x=1 y=0
    0=a*1+b
    czyli a+b=1
    m(0,-3) x=0,y=-3
    -3=x*0+b
    czyli b=3
    L(2,2) x=2 y=2
    2=2*a+b
    czyli 2a+b=2
    Mamy układ 3 równań z niewiadomymi a,b
    a+b=1
    b=3
    2a+b=2
    a+3=1
    2a+3=2
    a=1-3=-2
    2*(-2)+3=2
    -4+3=2
    -1≠2 Te punkty nie leża na jednej prostej
    Zad.2. Wstaw brakującą współrzędną tak, aby punkty A,B,C były współliniowe.
    a).A=(x,3) B=(5,2) C=(-4,-7)
    y=ax+b
    ----------
    2=5a+b
    -7=-4a+b
    b=2-5a
    b=4a-7
    2-5a=4a-7
    -5a-4a=-7-2
    -9a=-9
    a=1
    b=4*1-7=4-7=-3
    Prosta przechodząca przez punkty BiC ma równanie
    y=x-3
    Aby punkt A należał do tej prostej, to współrzędne tego punktu musza spełniać równanie tej prostej czyli
    3=x-3
    x=3+3=6, więc brakująca liczba x=6.
    b).A=(-3,-7) B=(1,1) C=(0,y)
    Postępujemy analogicznie jak poprzednio:
    y=ax+b
    -7=-3a+b
    1=a+b
    b=3a-7
    b=-a+1
    3a-7=-a+1
    3a+a=1+7
    4a=8
    a=4
    b=-4+1=-3
    Równanie prostej przechodzącej przez punkty A,B ma równanie:
    y=4x-3
    Sprawdzamy dla jakiego y, współrzędne punktu C spełniają to równanie. x=0, to y=-3.

    Zad.3. Wstaw brakującą współrzędną tak, aby punkty P,Q,R były współliniowe.
    P=(3,0) Q=(4,-1/3) R=(x,1)
    dla P mamy: 0=3a+b
    dla Q mamy: -1/3=4a+b
    obliczamy b z obu równań:
    b=-3a
    b=-4a-1/3
    -3a=-4a-1/3
    -3a+4a=-1/3
    a=-1/3
    b=-3*(-1/3)=-1
    to prosta przechodząca przez punkty P,Q ma równanie: y=-1/3x-1
    Sprawdzamy, dla jakiego x punkt R należy do tej prostej.
    1=-1/3x-1
    -1/3x=1+1
    x=2: (-1/3)=-6
    szukana wspólrzędna x=-6

Rozwiązania

  • creper

    P=(3,0) Q=(4,-1/3) R=(x,1
    A=(x,3) B=(5,2) C=(-4,-7)

    A=(-3,-7) B=(1,1) C=(0,y)

Podobne materiały

Przydatność 70% Historia jednej starości.

Życie, tak piękne i wspaniałe, od zawsze dawało mi wycisk. Nie ważne czy jako dziecko czy dorosły, w dzień czy w nocy, z kimś czy sam, kamień wciąż na górę wpychany, spadał, gdy tylko miałem chwilę, aby odsapnąć. Często bywało, że zanim zabrałem się do jego wpychania, leżałem bezsilnie konający, walcząc z powracającą wciąż psychiczną agonią. Samolubem wszakże...

Przydatność 70% Saint Simon - główne punkty jego myśli socjologicznej

1. Wpływ Wielkiej Rewolucji Francuskiej na myśl Saint-Simona Za punkt wyjścia do przedstawienia poglądów Saint-Simona przyjmuje się moment, w którym zdał on sobie sprawę, że rozwój społeczeństwa w okresie między Reformacją a Rewolucją Francuską i wojnami napoleońskimi doprowadził do rozkładu porządku feudalnego, ale na jego miejsce nie wniósł porządku równie...

Przydatność 80% Akcja pod Arsenałem (punkty w postaci równoważników zdań)

1. Niespodziewane aresztowanie rudego i jego ojca 2. Przewiezienie na Pawiak 3. Bicie chłopca przez Niemców 4. Przerwanie śledztwa z powodu milczenia 5. Dotarcie strasznej wiadomości do przyjaciół 6. Postanowienie odbicia Janka Bytnara 7. Słabe przygotowanie militarne 8. Uzyskanie informacji o przewożeniu Rudego z Szucha na Pawiak 9. Staranne zaplanowanie odbicia Janka 10....

Przydatność 50% Czy za wolontariat powinny być przyznawane punkty na świadectwie?

Bezinteresowność czy chęć korzyści? Wielu młodych ludzi zwykło mawiać, że są osobami altruistycznymi. Lubią pomóc starszej pani nieść zakupy, pomagają w szkole znajomym, pracują w wolontariacie. Tak, jak to wynika z definicji, jest to pomoc bezinteresowna. Ministerstwo Oświaty chce jednak wprowadzić punkty za działalność uczniowską w wolontariacie. Według mnie, jest...

Przydatność 50% Wiosna Ludów- wszystko w jednej pracy.

Przyczyną ruchów rewolucyjnych, które wstrząsnęły Europą w latach 1848 i 1849, były pragnienia liberalizacji prawa i dążenia narodowe (Niemcy i Włosi walczyli o zjednoczenie, a Węgrzy o niepodległość). Wiosna Ludów objęła także ziemie polskie; w zaborze austriackim doszło ostatecznie do uwłaszczenia chłopów, w zaborze pruskim ludność nie uzyskała zapowiadanej przez...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji