Treść zadania

Amzi

Różnica dwóch liczb dodatnich wynosi 4. Jeżeli od kwadratu większej z nich odejmiemy kwadrat mniejszej, to otrzymamy 20. Wyznacz te liczby.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 1

    \begin{cases} x-y=4 \\x^2-y^2=20\end{cases}

    \begin{cases} x =y +4\\(y+4) ^2-y^2=20\end{cases}

    \begin{cases} x =y +4\\y^2+8y+16-y^2=20\end{cases}

    \begin{cases} x =y +4\\ 8y+16=20\end{cases}

    \begin{cases} x =y +4\\ 8y=20-16\end{cases}

    \begin{cases} x =y +4\\ 8y=4\end{cases}

    \begin{cases} x =y +4\\ y= \frac {1}{2}\end{cases}

    \begin{cases} x = \frac {1}{2} +4\\ y= \frac {1}{2}\end{cases}

    \begin{cases} x =4 \frac {1}{2} \\ y= \frac {1}{2}\end{cases}


    Odp.: Liczby te to 4 \frac{1}{2} \ i \ \frac{1}{2}.

Rozwiązania

  • shihanjiu

    x- I liczba
    y- II liczba

    x,y>0

    {x-y=4
    {x^2-y^2=20

    {x-y=4
    {(x+y)(x-y)=20 (wzor na roznice kwadratu)

    {x-y=4
    {(x+y)*4=20 /:4

    {x-y=4
    {x+y=5 (przeciwne wspolczynniki
    _______
    2x=9
    x=4,5
    y=0,5

    pozdrawiam :)

  • sonar

    większa liczba -> x
    mniejsza liczba -> y

    różnica tych liczb -> 4
    różnica kwadratu tych liczb -> 20


    x-y = 4
    x^2 - y^2= 20

    x= 4+ y
    x^2 - y^2= 20

    x= 4+y
    (4+y)^2 - y^2 = 20

    x= 4 +y
    4^2 + 2*4y + y^2 - y^2 = 20

    x= 4+y
    16 + 8y = 20

    x = 4 +y
    8y = 20 - 16

    x = 4 + y
    8y = 4

    x = 4 +y
    y = 4 : 8

    x = 4 + y
    y = 4/8

    x= 4 + y
    y = 1/2

    x = 4 + 1/2
    y = 1/2

    x = 4 i 1/2
    y = 1/2


    spr.
    1.

    x-y = 4
    4 i 1/2 - 1/2 = 4
    4 = 4
    L=P


    2.

    x^2 - y^2 = 20
    (4 i 1/2)^2 - (1/2)^2 = 20
    (9/2)^2 - 1/4 = 20
    81/4 - 1/4= 20
    80/4 = 20
    20 = 20
    L=P


    T3 liczby to 4 i 1/2 i 1/2.

Podobne materiały

Przydatność 75% Podnoszenie do kwadratu liczb z końcówką "5"

Aby podnieść (w pamięci) do kwadratu liczby zakończone cyfrą "5", należy wykonać następujące operacje:
1. Końcowe cyfry wyniku, to będzie "25";
2. Początkowe cyfry otrzymujemy mnożąc liczbę utworzoną z początkowych cyfr (bez końcowej piątki) podnoszonej do kwadratu liczby przez liczbę o jeden większą.

Dokładniej wyjaśnią to przykłady:

35^2 =...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji