Treść zadania

kasiulax0

Dlaczego spartańskie dzieci były odbierane rodzicom?
Podaj cechy wskazujące na niepowtarzalność ustroju Aten?

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • no ta wypowiedz trochę mija się z prawdą, poza tym nie ma tu odpowiedzi na moje pytanie .

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 0

    Spartańskie dzieci były wychowywane tylko wtedy przez matkę kiedy były bez choruby inaczej zrzucano je ze skały ale jednak gdy nie były hore to matka zostawały z matka do 7 roku życia
    potem ojciec (trener) brał dziecko by sie uczyło władać broniami zrobionymi z drewna do 12 roku życia potem do 16 trenowal niższe roczniki które dopiero zaczynały.A gdy ukończył 16 lat szedł na wyprawę w góry gdzie sprawdzano czy sie nada

Rozwiązania

  • userphoto

    1) Dzieci spartańskie było odbierane rodzicom, ponieważ w przyszłości mieli być doskonale wyszkoleni aby walczyć dla dobra Sparty. Wychowanie spartańskie - inaczej AGOGE obowiązywało dzieci spartańskie w wieku 7 do 20 lat. Gdy chłopiec osiągał wiek 20 lat przechodził na etap przymusowej służby wojskowej, która trwała do osiągnięcia 30 roku życia. Od 31 lat otrzymywali prawa polityczne oraz ziemię. Od 60 lat mogli wstąpić do geruzji.

    2) Cechy wskazujące na niepowtarzalność ustroju Aten :
    - Ateny przechodziły liczne zmiany ustrojowe w przeciwieństwie do Sparty.
    - W Atenach zaznano uroku Oligarchii, Tyrani oraz Demokracji :
    * Oligarchia za czasów Solona ( VI w. pne )
    * Tyrania za czasów Pizystrata ( 2 połowa VI w pne )
    - Attyka była podzielona na 10 FYLII ( dzięki Klejstenesowi )
    - Ateny posiadały dziesięciu strategów ( od czasów Peryklesa )
    Te cechy sprawiły, że ustrój Aten był niepowtarzalny.

Podobne zadania

buuuu4444 Cechy Przedmiot: Historia / Liceum 1 rozwiązanie autor: buuuu4444 6.4.2010 (14:36)
madzia020892 dlaczego oświecenie to wiek rozumu Przedmiot: Historia / Liceum 1 rozwiązanie autor: madzia020892 9.4.2010 (16:58)
ewcik36 dlaczego Grecja nie stworzyła scentralizowanego państwa Przedmiot: Historia / Liceum 1 rozwiązanie autor: ewcik36 18.4.2010 (21:08)
ewcik36 dlaczego obalono monarchię i utworzono republikę rzymską Przedmiot: Historia / Liceum 1 rozwiązanie autor: ewcik36 18.4.2010 (23:04)
supersonka dlaczego dla sredniowiecznego europejczyka wielka schizma byla osobista Przedmiot: Historia / Liceum 1 rozwiązanie autor: supersonka 16.5.2010 (12:41)

Podobne materiały

Przydatność 60% Jak rozumiesz pojęcie metodyki wychowania ? Jaką metodę wychowania i dlaczego uważasz za niezbędną w relacji : rodzice – dzieci?

Przez metodykę wychowania rozumiem sposób postępowania wychowawcy czyli rodzica polegający na wywieraniu określonych bodźców mających na celu ukształtowania osobowości wychowanka ? dziecka. O sukcesie pedagogicznym decyduje w dużej mierze zaistniała sytuacja jak i cechy osobowości wychowanka. Istnieją różne klasyfikacje metod wychowania które można podzielić na : - metody...

Przydatność 85% Kto , jakie i dlaczego popełnia błędy w wychowaniu wobec dzieci i młodzieży . Jakie mogą być skutki tych błędów ?

Proces wychowania dziecka rozpoczyna się wraz z jego przyjściem na świat .Tu pojawiają się też pierwsi wychowawcy to znaczy rodzice . To oni decydują o rodzaju wychowania w jakich środowiskach będą się obracały i jaki wpływ będą one na nich wywierały . To rodzice często popełniają nieświadomie pierwsze błędy wychowawcze które będą owocować w późniejszym rozwoju...

Przydatność 85% Dzieci alkoholików.

Dzieci, które wychowują się w rodzinach, w których ktoś nadużywa napojów alkoholowych, żyją z poczuciem zagrożenia, cierpią i uczą się szczególnych sposobów postępowania, które im utrudniają życie. Są często ofiarami przemocy psychicznej i fizycznej, a nieraz stają się również ofiarami nadużyć seksualnych. Jest ich w Polsce więcej niż 2 miliony. · Wiele dzieci...

Przydatność 50% Rodzina, dzieci

BABCIA – GRAND – MERE –[ GRĄ MER] BAJKA – CONTE –[ KĄT] BRAT – FRERE –[ FREZ] BRATANEK – NEVEU – [NYWY] BRATANICA – NIECE –[ NIES] CIOTKA – TANTE – [TĄT] CÓRKA – FILLE – [FIJ] CZYTAĆ – LIRE – [LIR] DZIADEK – GRAND – PERE – [ GRĄ PER ] DZIECKO – ENFANT- [ĄFĄ] KUZYN – COUSIN [ KUZĘ] LALKA – POUPEE [ PUPE ] LICEUM – LYCEE –...

Przydatność 50% „Zdziczałe dzieci”

?Zdziczałe dzici? Przychodzimy na świat jako potencjalne istoty społeczne. Po urodzeniu i przez kilka następnych lat jesteśmy całkowicie uzależnieni od innych, którzy przyczyniają się do tego aby zaspokoić nasze podstawowe potrzeby biologiczne. Dojrzała istota ludzka jest rezultatem nieprzerwanego procesu społecznej interakcji, który pozwolił jej rozwinąć tożsamość,...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji