Treść zadania

paulka124

Napisz rozprawke na temat

"CZy każdy zasługuje na druga szanse?"
Odwołaj sie do żucia<1przykład>
i literatury<Jacek soplica z Pana Tadeusza2przykłady>

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    T: Każdy może dostać drugą szansę.
    Czas, w którym żyjemy jest czasem, w którym trudno jest nie ulec pokusie. Na każdym kroku prześladuje nas zło. Wielu z nas popełnia błędy. Zastanawiamy się wtedy co zrobić, aby je naprawić, lecz nie zawsze druga strona, której to zło wyczyniliśmy jest w stanie nam wybaczyć. Dlatego tak ważne jest, aby dawać ludziom, którzy zbłądzili drugą szansę. Przytaczając poniższe argumenty, spróbuję udowodnić, że ludzie je (drugie szanse) dający mają w pełni rację.

    Moim pierwszym argumentem jest to, że ludzie, którzy otrzymali od losu tę drugą szansę, mają czas, aby naprawić wyczynione wcześniej zło. Z własnego doświadczenia wiem, iż ta druga szansa jest dla nich czymś bardzo oczekiwanym i pożądanym. Nikt z nas nie jest świętym i każdemu ta druga szansa na pewno się przyda. Dlatego zastanowić się powinni ci, którzy tę szansę mogą dać drugiej osobie, bo to na prawdę może w życiu wiele zmienić zarówno na lepsze, jak i złe.

    Moim kolejnym argumentem jest przytoczenie słów Fryderyka Leinsteina, które brzmią "Warto dawać drugą szansę i oczekiwać jej od innych". Dając trochę wyrozumienia innym możemy sami zdobyć zaufanie, które przyda nam się w życiu nie raz. Może każdy z nas myśli "Po co?". Otóż po to, byśmy mogli oczekiwać drugich szans, których zadbać musimy, by zrobić z nich dobry pożytek. "Życie bez otrzymania drugiej szansy jest jak życie, bez drugiej połówki". Generalnie większość ludzi się z tym zgadza.

    Jako ostatni argument użyję słowa z rozważonego przeze mnie stwierdzenia, iż każdy człowiek może popełniać błędy. Wątpię czy na świecie są ludzie, którzy nie zostali skazani przez zło. Może nie tyle byłoby przestępstw, wypadków, złych wydarzeń, gdyby nie to, że każdy z nas ma prawo do błędu.

    Powyższe argumenty potwierdzają słuszność mojej tezy, że "Każdy może dostać drugą szansę"

Rozwiązania

Podobne zadania

onnex Rozprawka Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: onnex 28.3.2010 (08:09)
grzabas1 Rozprawka Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: grzabas1 28.3.2010 (17:25)
Paulina14 rozprawka Imię i nazwisko Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Paulina14 30.3.2010 (15:31)
Net123 Czy każdy człowiek potrzebuje ciepła i serdeczności? Rozprawka Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Net123 30.3.2010 (17:22)
popr0stux94 Rozprawka Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: popr0stux94 2.4.2010 (11:13)

Podobne materiały

Przydatność 50% Rozprawka

W życiu trzeba przeżyć i porażki i zwycięstwa. Tak, w pełni zgadzam się z tym stwierdzeniem. Życie człowieka nie jest pasmem sukcesów, radości, szczęścia i osiągnięć. Jest poprzetykane również wieloma niepowodzeniami, smutkami i przegranymi. Moje słowa najlepiej potwierdzają następujące argumenty. Po pierwsze, weźmy pod uwagę etap nauki i pracy w życiu człowieka....

Przydatność 50% Rozprawka

Dlaczego wnetrze Ziemi przepisywano zawsze tak duze i najczesciej mroczne znaczenie?Odpowiedz na to pytanie nie wydaje sie byc prosta.Temat zakłada,ze podziemie najczesciej kojarzy sie ludziom z czyms złym.Z czego to wynika?Otoż,na to pytanie odpowiem nastepujacymi argumentami. Po pierwsze wnetrze Ziemi nie jest do końca zbadane przez naukowcow.Prawie kazdy człowiek słyszac o podziemiu...

Przydatność 55% Rozprawka

To jedna z najtrudniejszych form wypowiedzi.Zapamietaj: -kazda rozprawka sklada sie z trzech czesci:WSTEPU(teza lub hipoteza),ROZWINIECIA(przytoczenie stosownych argumentow),ZAKONCZENIA(podsumowanie,powrot do tezy lub posumowanie,zmiana hipotezy w teze). *Teza-to twierdzenie,o ktorego slusznosci jestes przekonany i pragniesz to poprzec trafnymi argumentami. *Hipoteza-to opinia,ktora...

Przydatność 70% Rozprawka

Ta forma wypowiedzi pisemnej ma charakter zadania problemowego. Służy do uzasadnienia myśli zawartej w temacie lub do podjęcia polemiki. Rozprawka rozwija umiejętność samodzielnego myślenia, wyciągania wniosków oraz wypowiadania ocen. OGÓLNY PLAN ROZPRAWKI: I Teza (twierdzenie) II Argumenty...

Przydatność 80% Rozprawka.

Jak napisać rozprawkę 1)Wstęp- We wstępie należy: -Zasygnalizować jak zrozumiałeś temat -Wprowadzić do tematu krótko i rzeczowo wyjaśniając tezę -Zapowiedzieć dalszy tok rozumowania (Czy warto się zakochać-to jest temat do rozprawki) (Warto się zakochać lub nie warto się zakochać-tezy) 2)Rozwinięcie-argumenty które udowadniają tezę. Każdy argument...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji