Treść zadania

Gryzylda

Pomocy...!

1. - gdzie znajdowało się drzewo z którego niewolno było zrywać owoców - co to oznaczało.?
2. - jak zachowuje się waż w stosunku do pierwszych ludzi - dlaczego nakłania Ewę do zerwania owocu.?
3. - dlaczego Ewa zrywa owoc.?
4. - jak reaguje Bóg na grzech Adama i Ewy - jak zachowuje się w stosunku do pierwszych ludzi.?
5. - jaką karę ponoszą Adam i Ewa.?
(na te pytania odp. jednym zdaniem).

- Opisz fresk(obraz) wykorzystując słownictwo: z prawej strony, z lewej strony, w centrum, na pierwszym planie, na drugim planie, w tle.(można je użyć ale nie trzeba)

http://gnosis.art.pl/iluminatornia/sztuka_o_inspiracji/michal_aniol_buonarotti/michal_aniol_buonarotti_kuszenie_i_wygnanie_z_raju.htm - to link tego fresku(obrazu).

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    1. Drzewo znajdowało sie w ogrodzie Eden
    2.Nakłania ją dlatego ze jesli zje jablko to sprzeciwi sie Bogu, zgrzeszy przeciw Niemu
    3.Poniewaz waz powiedzial jej ze posiadzie modrasc i niesmiertelnosc
    4. Bóg wygnał ich z raju
    5. Adam bedzie ciezko pracowal a ziemia bedzie wydawala marne plony, natomiast Ewa bedzie rodzic w bólach

    Z prawej strony znajduje sie Adam i Ewa a anioł celuje nozem w gardlo Adama, z lewej strony rowniez znajduje sie Adam i Ewa, waz daje jablko Ewie. W centrum znajduje sie dzewo na ktorym " siedzi" wąż.

Rozwiązania

  • userphoto

    1. Drzewo znajdowało się w raju.
    2. Wąż próbuje przekonać ludzi pierwotnych, że jabłko, które zerwie Ewa nic nie zrobi. Nakłania Ewę, ponieważ ona z łatwością przekona Adama do zjedzenia owocu
    3. Ponieważ przekonał ją wąż
    4. Bóg denerwuje się, nakłada na nich karę
    5. Zostaja wygnani z raju

    Po lewej stronie tego obrazu widzimy Adama i Ewę, których kusi wąż do zerwania owocu z zakazanefgo drzewa. W Centrum zauważamy Boga, który jest przedstawiony w postaci człowieka, ubrany w czerwoną szatę. Po prawej można dostrzec wygnanie z raju.

Podobne zadania

kasiulka5250 Pomocy!!na jutro!! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: kasiulka5250 29.3.2010 (21:18)
izi_11 zadanie na polaka- pomocy! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 4 rozwiązania autor: izi_11 6.4.2010 (19:21)
A373 Pomocy!!! Wypracowanie. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: A373 8.4.2010 (16:48)
natalia29081998 Pomocy! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: natalia29081998 13.4.2010 (15:21)
natalala POMOCY !!! opowiadanie Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: natalala 13.4.2010 (17:08)

Podobne materiały

Przydatność 60% Scenariusz sztuki "Drzewo w przyszłości"

Scenariusz sztuki: „Drzewo przyszłości” występują: -Młody dąb; dąb -Pani Bogacka; wysoka, ubiór wskazujący na to, że jest ona bogata, patrząca na wszystkich z wyższością, litością. -Wspólnik „Świata natury” I; ubrany w garnitur, w ręku trzyma czarną teczkę, z kieszeni wystaje telefon...

Przydatność 65% "Drzewo - świadek, uczestnik życia postaci literackich. Omów na wybranych przykładach."

TEMAT: Drzewo – świadek, uczestnik życia postaci literackich. Omów na wybranych przykładach. Drzewo częstym motywem w tekstach literackich. „O, cóż jest piękniejszego niż wysokie drzewa...” Leopold Staff Drzewo, jako najpotężniejsza, wyróżniająca się spośród innych roślina, której symbolika jest bardzo bogata, stanowi ważny element w życiu...

Przydatność 60% Drzewo – świadek, uczestnik życia postaci literackich. Omów na wybranych przykładach.

Ludzka cywilizacja, można rzec, rozpoczęła się w ogrodzie, którym może być rajski Eden, czy mitologiczna Arkadia. Łagodne niebo i blask słońca w oliwnych gajach były natchnieniem poetów czasów najdawniejszych. Dlatego pisano o drzewach, jako o najpotężniejszych wśród roślin. Symbolizują w wielu kultach istoty boskie albo miejsce przebywania bogów i dlatego bywają...

Przydatność 65% "Byłeś jak wielkie, stare drzewo..." K. K. Baczyńskiego - analiza.

Krzysztof Kamil Baczyński napisał wiersz „Byłeś jak wielkie, stare drzewo...” w kwietniu 1943 roku, w miesiącu, w którym wybuchło powstanie w getcie warszawskim. Utwór składa się z sześciu strof cztero- i trzech dwuwersowych. Rymy w większości niedokładne, w pierwszych dwóch zwrotkach okalające - abba, w trzech kolejnych ab i w czterech ostatnich krzyżowe – abab. Układ...

Przydatność 60% Drzewo jak świadek i uczestnik życia bohaterów literackich na podstawie wybranych epok literackich.

Drzewo świadkiem życia i losów bohaterów literackich. Przedstawia wydażenia w epokach literackich jak i omawia wybrane utwory literackie

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji