Treść zadania

Wilk

dla czwartych klas bardzo ważne...........................

1.z czwartej klasy warstwy lasu
2.z czwartej klasy znaczenia lasu

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Warstwy lasu




    Korony drzew


    - najwyższa warstwa lasu, drzewa konkurują tu między sobą o światło, niezbędne im do wzrostu. W koronach drzew ptaki - drapieżne i krukowate - budują gniazda. Żyją tu również małe ssaki, na przykład: wiewiórki i kuny. Korony drzew są najmniej zbadaną przez naukowców warstwą lasu.




    Podszyt


    - tworzą krzewy takie jak: jarzębina, czeremcha, bez czarny, leszczyna, głóg oraz młode drzewka. Znajdują tu pokarm i schronienie liczne gatunki ptaków, na przykład: rudziki, sikory, muchołówki, zięby, owady i pajęczaki.




    Runo leśne


    - rosną tu między innymi: czarne jagody, poziomki, paprocie, skrzypy i mchy. Dociera do nich bardzo mało światła, dlatego rosną tu rośliny cienioznośne. Jest tu wyraźnie chłodniej i wilgotniej niż w warstwie koron drzew i podszytu. Znaleźć tu można grzyby, które żyją w symbiozie z korzeniami drzew. Mieszkają tu ssaki (na przykład: dziki, sarny, lisy, zające, jeże, myszy i nornice), płazy (żaby i ropuchy), gady (jaszczurki: zwinka i padalec) oraz owady.




    Ściółka


    - tworzą ją suche liście i gałązki, owoce i nasiona, obumarłe rośliny jednoroczne. Występują tu mrówki, stonogi, wije, dżdżownice, ślimaki i inne organizmy przyczyniające się do rozkładu materii organicznej.




    Gleba


    - to mineralne podłoże powstałe w wyniku wietrzenia skał. Glebę przerastają korzenie roślin. W glebie spotkać można larwy owadów. Niektóre zwierzęta kopią w niej nory i korytarze.

Rozwiązania

  • milena262666

    1.Warstwy lasu:
    -korony drzew
    -podszyt
    -runo leśne
    -ściółka

    2.Znaczenie lasu jest takie, ponieważ drzewa które sie w nim znaidują wytwarzają tlen potrzebny do życia roślinom,zwierzętom oraz ludziom.



    licze na naj;)

Podobne materiały

Przydatność 65% Środki masowego przekazu w kontekście czwartej władzy

Pracę przygotowała Kamila F. Politologia UZ Angielscy parlamentarzyści nazywając dawniej "czwartą władzą" chcieli w ten sposób uzupełnić montes?kiuszwską trójcę (władza ustawodawcza, wła?dza wykonawcza i władza sądownicza). Nie ma między historykami pełnej zgody co do autor?stwa tego pojęcia. Thomas Carlyle przypisywał je (w 1841 r.) Edmundowi Burke, który w jed?nym ze...

Przydatność 70% Przemówienie pożegnalne klas II dla klas III

Szanowna Dyrekcjo, Drodzy Nauczyciele, Rodzice i Absolwenci Gimnazjum im. (np. Ziemi Śląskiej w Piecach)! Jest mi niezmiernie przyjemnie dostąpić zaszczytu wygłoszenia pożegnalnego przemówienia. Francuski pisarz Wiktor Hugo (Igo), powiedział : "Życie składa się z przywitań i pożegnań". Uczniowie klas trzecich właśnie dziś kończą swoją edukację w Gimnazjum i to Was,...

Przydatność 65% Mowa pożegnalna klas 8.

W imieniu wszystkich tegorocznych absolwentów mamy zaszczyt złożyć podziękowania całemu gronu pedagogicznemu, na czele z dyrekcją, a przede wszystkim naszym wspaniałym wychowawczyniom. Drodzy nauczyciele, wychowawcy ! Dziękujemy Wam serdecznie za trud i serce, jakie nam okazaliście. Wiemy, iż często sprawialiśmy kłopoty. Mamy nadzieję, że zapomnicie o naszych błędach i...

Przydatność 60% Czasownik - sprawdzian dla klas 5.

1. W podanych zdaniach podkreśl czasowniki, określ ich liczbę, osobę, rodzaj, czas, tryb. a) Mama kupiła prezent synowi, który ma urodziny. b) Cieszę się, że jadę na wakacje. c) Idź do domu i posprzątaj. d) Czy miałbyś ochotę iść na lody? e) Michał pójdzie z nami do kina. 2. Dopisz brakujące formy trybu rozkazującego, według wzoru: iść - 2 os. l. poj. idź...

Przydatność 60% Przemówienie końcoworoczne dla klas maturalnych

Szanowne Grono Pedagogiczne, Rodzice, Koleżanki i Koledzy. Jest mi niezmiernie przyjemnie dostąpić zaszczytu wygłoszenia tego pożegnalnego przemówienia. Nie chciałabym jednak, by dzisiejsza uroczystośc nosiła znamiona „celebry”. Dlatego też niniejsza mowa będzie zawierała odczucia tak moje jak i moich rówieśników dotyczące nauki oraz kolejnego a zarazem ostatniego roku...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji