Treść zadania

Sebix5

40. Cena jednego kilograma jabłek na targu wynosi 2,40zł. Te same jabłka w sklepie kosztują 3zł.

a) O ile procent cena jabłek w sklepie jest wyższa od ich ceny na targu ?
b) O ile procent tańsze są jabłka na targu niż w sklepie ?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    a)
    3 / 2.4 = 1.25 = 125%
    Cena jabłek w sklepie jest wyższa o 25%.
    b)
    2.4 / 3 = 0.8 = 80%
    Cena jabłek na targu jest niższa o 20%.

    Jeśli coś jest niejasne pisz na priv - ta sama uwaga dotyczy się moich odpowiedzi w pozostałych dodanych przez Ciebie zadaniach ;]

Rozwiązania

  • rob

    1)
    określamy cenę jabłek na targu jako 100%, bo do nich odnosimy wyższą ich cenę, która jest w sklepie, czyli

    2,40 zł to jest 100%, to
    3,00 zł jest x%
    x=3*100/2,4=125%

    125% - 100%= 25%
    cena jabłek w sklepie jest wyższa o 25% od ceny jabłek na targu

    b)
    tu musimy jako 100% oznaczyć cenę jabłek w sklepie, gdyż do tej wartości odnosimy niższą cenę jabłek na targu, czyli
    3,00 zł to jest 100%, to
    2,40 zł jest x%
    x=2,4*100/3=80%

    100%-80%=20%
    jabłka na targu są tańsze o 20% od jabłek w sklepie

  • saritkaaa1

    a)2.4-x
    3-100%
    240=3x/;3
    x=80

    100%-80*=20%

    odp: o 20 %

    b)też o 20 %

  • userphoto

    a)

    3 zł - 2,40 zł = 0,6 zł
    0,6 zł : 3 zł = 0,2 = 20 %
    Odp.O 20 % jest wyższa


    b)
    3 zł - 2,4 zł = 0,6 zł
    0,6 zł : 2,4 zł = 25 %
    Odp.O 25 % są tańsze


    Użytkownicy rashz i rob mają źle !
    25 % z 3 zł = 0,75 zł
    3 zł - 0,75 zł = 2,25 zł
    A powinno wyjść 2,4 zł

    Poprawne odpowiedzi
    a)O 20 %
    b)O 25 %

Podobne materiały

Przydatność 65% Cena

Patrz załącznik - ściąga gotowa do druku:)

Przydatność 65% Cena

CENA - czyli ilość pieniędzy, który musi wydać nabywca z związku z zakupem określonego produktu, jest jednym zważniejszych elementów wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa przy podejmowaniu decyzji marketingowych. Gdy na rynku występuje dużo konkurencyjnych produktów, które zaspokajają tę samą potrzebe, klijent może zrezygnować z jednego produktu na rzecz innego,...

Przydatność 65% Cena

CENA, ilość pieniędzy, za którą można nabyć jednostkę towaru, dobra lub usługi; zmiany ceny są środkiem, za pomocą którego w procesie konkurencji zostaje określona w gospodarce wolnorynkowej alokacja zasobów. Cena detaliczna, cena sprzedaży w handlu detalicznym; obejmuje cenę hurtową, zwiększoną o marżę detaliczną; cena hurtowa, cena sprzedaży przedsiębiorstw handlu...

Przydatność 75% Cena minimalna, cena maksymalna

CENA MINIMALNA - to cena urzędowa, poniżej której nie wolno sprzedawać danego towaru. Ustalenie ceny minimalnej następuje na wniosek producentów; jest ona zawsze wyższa od ceny równowagi. Wprowadzenie ceny minimalnej wymaga równoczesnego przeciwdziałania zmniejszeniu popytu na rynku CENA MAKSYMALNA - to cena urzędowa, powyżej której nie mogą być zawierane transakcje na dane...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji