Treść zadania

Izunia199713

Sprzedawca zakupione w hurtowni winogrona w cenie 5,80 zł za 1 kg sprzedał z zyskiem.Oblicz zysk ze sprzedaży
120 kg winogron jeżeli 40 kg winogron sprzedał 25 % zyskiem, a pozostałą część z 50%zyskiem.



w 2007 roku na litwie litr benzynykosztował 3,4
LT (czyt.lit: 1 LT1=1,1zł)w polsce w tym samym czasie benzyna była o 25% droższa.podaj cenę
litra benzyny w polsce z dokładnością do 1 grosza.


Przetwórnia owoców sprzedaje soki w opakowaniach kartonowych w cenie 2,40zł za litr. W akcji promocyjnej zwiększono pojemność opakowania o 20%,zwiększając jednocześnie cenę o 10%.Ile kosztuje litr soku w promocji ?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    1.
    5.8 * 1.25 = 7.25zl - 25% zysku
    5.8 * 1.5 = 8.7 zł - 50% zysku

    40 * 7.25 + 80 * 8.7 = 986 - przychód
    986 - 120 * 5.8 = 290 zł - zysk

    2.
    3.4 * 1.1 = 3.74
    3.74 * 1.25 ~ 4.68

    3.
    2.4 * 1.1 = 2.64 zł
    2.64/1.2 = 2.2 zł/l

Rozwiązania

  • userphoto

    za 120 kg zapłacil 120*5,80=696zł
    za 40 zapłacił 232 czyli za pozostałe 80kg zaplacil 696-232=464zł

    25%*232zł/100%=58zł zysk ze sprzedazy 40 kg
    50%*464zł/100%=232zł zysk ze sprzedazy pozostalej ilosci

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 55% Jakie wartości ceni dzisiejsza młodzież ?

Większość ludzi ceni jakieś wartości. Myślę, że i współczesna młodzież wyznaje pewne idee. Wartości to standarty naszych myśli, postaw, zachowań. Określają, kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. Kształtują człowieka od wewntąrz. Są to normy oraz zasady postępowania, które umożliwiają rozwój i chronią przed krzywdzeniem siebie i innych....

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji