Treść zadania

Agatek12

Zad.1

Leciał klucz gęsi : 1 gęś na przodzie, a 2 z tyłu ; 1 z tyłu, 2 na przodzie ; 1 między dwiema i 3 w jednym rzędzie ; Ile było gęsi ?

Zad.2

5 pająków łapie 5 much w ciągu 5 godzin . Ile much łapie 100 pająków w ciągu 100 godzin ?

Zad.3

Postaw nawiasy tak, aby otrzymać prawdziwe równości :

3248 : 16 - 3 x 315 - 156 x 2 = 600
350 - 15 x 104 - 1428 : 14 = 320

Zad. 4 ( jakby co to / znaczy kreska ułamkowa)

Zastąp literę odpowiednią liczbą, tak aby zachodziła równość :

a) 3/7 x 5/8 = 5/7 x a/8
b) 5/12 x 25/7 = 25/42 x 5/b
c) 6/11 x 4/90 = 27/44 x c/5
d) 24/25 : 7/9 = 24/7 x d/25
e) 12/13 : 3/5 = 5 x 3/13 x 3
f) 1 2/3 : 2 1/4 = 20/9 x f

Prosze o jak najbardziej zrozumiałe odpowiedzi, bo jestem ciemna z matmy xDD
Z góry bardzo dziękuję ; **

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Zad 1.
    1 z przodu + 2 z tylu + 1 z tyłu (2 z przodu to te same co 2 z tylu) + 1 miedzy dwiema (które lecą zarówno z przodu jak i z tyłu) i 3 w jednym rzędzie (czyli pierwsza + srodkowa ta między dwoma + 1 z tyłu)
    Gęsi lecialo 5 szt.

    zad 2.
    Skoro 5 pajaków lapie 5 much w ciągu 5 godzin to jeden pająk łapie jedną muchę w ciągu 5 godzin.
    100h : 5h = 20 much
    jeden pająk w ciągu 100h zlapie 20 much
    100pajaków x 20 much = 2000 much
    Odp. 100 pajakow w ciągu 100h złapie 2000 much

    zad 3.
    a) [(3248:16)-3] x [315 - (156x2)] = 600
    b) 350 - {15 x [104 - (1428 : 14)]} = 320

    Zad 4.
    a) 3/7 x 5/8 = 5/7 x a/8
    15/56 = 5a/56 całość dzielimy przez 5
    3/56 = a/56
    a = 3

    b) 5/12 x 25/7 = 25/42 x 5/b
    125/84 = 125/42b calość dzielimy przez 1/42
    125/2 = 125/b
    b = 2

    c) 6/11 x 4/90 = 27/44 x c/5
    4/165 = 27c/220
    sprowadzamy do wspolnego mianownika
    16/660 = 81c/660 całość dzielimy przez 81/660
    c = 16/81

    d) 24/25 : 7/9 = 24/7 x d/25
    24/25 x 9/7 = 24d/175
    216/175 = 24d/175 całość dzielimy przez 24
    9/175 = d/175
    d = 9

    e) w tym zadaniu niema literki
    ale jezeli jedną z niewiadimych jest 3 to:
    12/13 : 3/5 = 5 x 3/13 x e
    12/13 x 5/3 = 15/13 x e
    60/39 = 15/13 x e
    60/39 = 15e/13 całość dzielimy przez 15/13
    e = 4/3

    f) 1 2/3 : 2 1/4 = 20/9 x f
    5/3 : 9/4 = 20f/9
    5/3 x 4/9 = 20f/9
    20/27 = 20f/9 dzielimy przez 20/9
    f = 1/3

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 85% „Nauka to potęgi klucz”

W świecie, w którym żyjemy coraz częściej napotykamy na poglądy głoszące iż nauka to potęga. Ciągle słyszymy, że bez niej nie dokonałoby się w życiu zbyt wiele, a wiele wynalazków nigdy nie zostałoby wynalezionych. Na początku te słowa są nam oznajmiane przez rodziców. Nasi nauczyciele także twierdzą, że bez wiedzy zdobywanej przez nas w szkole, było by nam w życiu...

Przydatność 75% Reported Speech - Klucz do Cwiczen

MOWA ZALEŻNA ( REPORTED SPEECH ) – KLUCZ 1 . She said to me : „ I don’t understand what you say „ She told me that she didn’t understand what I said 2 . „Will Ann come tommorow „ , I asked . I asked if/whether Ann would come the next day 3 . He warned me „ Don’t go there „ He warned me not to go there 4 . She answered „ I will be back next Tuesday...

Przydatność 75% Passive Voice - Klucz do cwiczen

STRONA BIERNA ( PASSIVE ) – klucz 1 . They are using the computer at the moment The computer is being used at the moment by Them 2 . Kate was watering flowers when I came The flowers were being watered when I came 3 . The apprentice was writing a book A book was written by an apprentice 4 . Bill is planting a tree in the garden A tree is being planted in the garden...

Przydatność 60% Rejestr i jego klucze główne

Rejestr jest centralną bazą danych przeznaczoną do przechowywania w ujednolicony sposób wszystkich informacji konfiguracyjnych systemu operacyjnego i aplikacji. Zawiera on kompletny zestaw wpisów dotyczących ustawień takich elementów, jak programy obsługi (sterowniki) urządzeń, pamięć czy programy obsługi sieci. Narzędzia systemu operacyjnego pozwalają na dostęp do niego...

Przydatność 85% Zabawa w klucz - wypracowanie z matury 2005

Holocaust to przejaw chorej nienawiści, jedna z najgorszych masowych zbrodni, które pamięta historia. Wielu prozaików, poetów podejmowało w swych dziełach ten problem, ukazując go w różny sposób. Większość z nich, jak np. Zofia Nałkowska czy Tadeusz Różewicz pisało przede wszystkim o okropieństwach masowych egzekucji, nieludzkich warunkach w obozach koncentracyjnych, dlatego...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji