Treść zadania

zalzal

o godz 4;00 wyjerzdzają z zajezdni autobusy linii numer 1,5,7 .,jedynka' kursuje co 12 minut 'piątka' co 16 minut a 'siudemka' co 9 minut.O której godzinie znów jednoczesnie wyjadą autobusy tych trzech lini?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Trzeba znaleźć wspólną wielokrotność liczb- 12 min ,16 min,9 min , jest to liczba - 144

    144 : 12 min = 12
    144 : 16 min = 9
    144 : 9 min = 16

    Czyli co 144 minuty się spotykają na jednej linii.
    144 minuty = 2 godz 24 min

    4:00 + 2 godz 24 min = 6 :24

    Odpowiedź = O godzinie 6 : 24 znów wyjadą równocześnie te autobusy.

Rozwiązania

Podobne zadania

ziomek-pol294 6 klasa obwódostrosłupa na środę Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: ziomek-pol294 12.4.2010 (08:17)
Piesek_228 Matematyka klasa 6 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: Piesek_228 12.4.2010 (17:18)
Piesek_228 Matematyka klasa 6 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: Piesek_228 14.4.2010 (16:04)
dusia9711 matmaa 6 klasa Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 6 rozwiązań autor: dusia9711 14.4.2010 (19:54)
Wercia5 Prosze pomóż!! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: Wercia5 14.4.2010 (20:40)

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzikie koty

1. Wstęp Koty to zwierzęta występujące na całym świecie z wyjątkiem stref podbiegunowych, które potrafiły przystosować się zarówno do wilgotnych lasów tropikalnych, do sawanny i półpustynni, a także do wysokich gór. Jedyny z kotowatych, udomowiony przez człowieka, to kot domowy oraz częściowo wykorzystywany w łowiectwie - gepard. Na pozostałe polowano aż do...

Przydatność 60% Dzikie wysypiska- na przykładzie Szwajcarii

1.Wprowadzenie. Skąd się biorą odpady? Czy znacie inną istotę, która by je wytwarzała? W takim znaczeniu, w jakim my rozumiemy to pojęcie – z pewnością nie. Człowiek zdobył i ucywilizował całą Ziemię, ale postęp niesie za sobą ofiary – nasze środowisko jest jedną z nich. Dziś niewytwarzanie odpadów nie jest możliwe – stały się one nieodłączną...

Przydatność 55% Klasa szkolna

Klasa szkolna jest grupą wtórną, utworzoną w sposób formalny dla celów głównie dydaktycznych. Jednakże, gdy przekształca się w grupę nieformalną, może mieć ogromny wpływ na jednostkę. Grupy nieformalne stanowią pewną odmianę grup pierwotnych. Jednostka należy do nich na zasadzie wspólnych zainteresowań, dobrowolnie członkowie kontaktują się za sobą często i...

Przydatność 50% Reakcje chemiczne - I klasa

Reakcje egzotermiczne: 2Mg + O2 = 2MgO CH4 + 2O2 ® CO2 + 2H2O Zn + 2HCl ® ZnCl2 + H2 Fe + 2HNO3 ® Fe(NO3)2 + H2 2NaOH + H2SO4 ® Na2SO4 + H2O KOH + HNO3 ® KNO3 + H2O Reakcje endotermiczne: 2HgO ® 2Hg + O2 Cu(OH)2 ® CuO + H2O N2 + O2 ® 2NO 2% produktu przy 2000C H2 + J2 ® 2HJ CaCO3 ® CaO +CO2 NH4 HCO3 ® NH3 + CO2 + H2O wodorowęglan...

Przydatność 55% SCIAGA 4 KLASA

POST.KONF.W.TEHERANIE 1.12.1943 OD 28 LISTOPADA CHURCHIL PRÓBOWAŁ PRZEFORSOWAC KONCEPCJE UDERZENIA NA BAŁKANY W KIERUNKU PÓŁNO. USTALONO ŻE DZIAŁANIA ZOSTANA ROZPOCZETE OD MAJA1944.DO PL MIAŁY BYĆ PRZYŁĄCZONE PRUSY WSCH.WIĘKSZY DOSTEP DO MORZA. W TEH.USTALONO NIEFORMALNY PODZIAL EUROPY NA STREFE WPŁYWÓW.STALINOWI POZOSTAWIONO WOLNĄ REKE W PL RUMUNI BULGARI NA WEGRZECH ORAZ W...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji