Treść zadania

Werandka1997

Heh!po wakacjach ze mnie gimnazjalistka nareszcie!!



TREŚCI ZADAŃ:
1.Wyjaśnij znaczenie związków frazeologicznych.
rozwinąć skrzydła-
mieć skrzydła u ramion-
zerwać się do lotu-
dodać komuś skrzydeł-
patrzeć na coś z lotu ptaka -

2-Napisz, co tobie dodaje skrzydeł . MI(np że się dobrze uczę , cieszę się z czegoś np z telefonu)napisz to!

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Zad 1)
    rozwinąć skrzydła- ujawnić swoje umiejętności i uzdolnienia, pokazać swoje możliwości, zaprezentować na co kogoś stać, rozwinąć działalność, uzyskać możliwość działania

    mieć skrzydła u ramion- doznać radości, szczęścia; poczuć chęć i zapał do pracy, czuć entuzjazm, podchodzić z energią do czegoś, odkryć swoją pasję

    zerwać się do lotu- zacząć coś, rozpocząć działalność,

    dodać komuś skrzydeł- zachęcić,zdopingować, dodać otuchy, potrzymać go na duchu,zmobilizować,

    patrzeć na coś z lotu ptaka - patrzeć na coś z góry,

    Zad 2)
    Moja rodzina i moi przyjaciele zawsze dodają mi skrzydeł do podejmowania nowych wyzwań.
    Rodzina - bo wie jakie są moje zdolności i możliwości, i wie jak mnie zmotywować do działania.
    A przyjaciele bo wspierają mnie w moich wyborach i nie pozwalają by sukces uderzył mi do głowy.

Rozwiązania

  • bozkoz

    Rozwinąć skrzydła - uzyskać możliwość działania, środki do zrobienia czegoś
    Mieć skrzydła u ramion - mieć entuzjazm,polot,zapał do działania
    Zerwać się do lotu - coś zacząć
    Dodać komuś skrzydeł - zachęcić,przynaglić do czegoś
    Patrzeć na coś z lotu ptaka - Patrzeć na coś z góry

Podobne zadania

domiii94 Jak rozumiesz słowa: "Dopóki człowiek nie musi siebie sprawdzić w Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: domiii94 29.3.2010 (16:11)
ewula1235 J.Polski nie jes to trudne ale nie jestem pewna Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: ewula1235 19.4.2010 (18:01)
stiven1996 Pomóżcie szybko prosze jestem do 21 na kompie!!! Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: stiven1996 20.4.2010 (20:20)
julia13lol "Mierząc się z przeszkodą człowiek poznaje siebie" Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: julia13lol 3.5.2010 (17:08)
Yamaha Jak rozumiesz słowa: ,,Myślę, więc jestem"? Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Yamaha 4.9.2010 (10:21)

Podobne materiały

Przydatność 85% Okres niemowlęctwa

NIEMOWLĘCTWO Pierwszy dwa lata życia dziecka nazywamy inaczej wiekiem niemowlęcym. Wśród 24 miesięcy które składają się zatem na niemowlęctwo, wyodrębniamy pierwszy miesiąc życia dziecka jako stadium noworodka. A. STADIUM NOWORODKA Przeciętna waga noworodka waha się od 2800 d0 3500 g. Przeciętna długość jego ciała wynosi ok. 50-52 cm. Proporcje ciała noworodka...

Przydatność 60% Okres dzieciństwa

1. Wczesne dzieciństwo ( 1 r. ż. – 3 r. ż.) - intensywne zmiany w sferze percepcyjnej; - małe dziecko nabywa sprawności motorycznych; - rozwija się jego kompetencja komunikacyjna; - nabiera zaufania do swoich opiekunów i samego siebie; - zdolność radzenia sobie pod nieobecność opiekunów. rozwój percepcji ( spostrzegania): wzrok – rozwija się intensywnie; · niemowlę...

Przydatność 60% Okres międzywojenny

Antysemityzm- źródłem wszelkiego zła rasa żydowska BBWR- Bezpartyjny Blok Współpracy z Rządem Centrolew- przeciwnicy BBWR (PSL, PPS, Piast, PSL Wyzwolenie) COP- Centralny Okręg Przemysłowy między Pilicą a Bugiem, przemysł- Wisła-San, rolnictwo- San-Bug-Wisła (1936) CzK- Nadzwyczajna Komisja do Walki z Kontrrewolucją i Sabotażem (1917- policja polityczna) Fasci- związki...

Przydatność 65% Okres przedwojenny

Totalitaryzm - system sprawowania rządów polegający na kontrolowaniu przez arbitralną władzę wszystkich przejawów życia społecznego. Militaryzm - polityka zbrojeń i przygotowań do wojny zaborczej przez podporządkowanie temu celowi całego życia gosp. i kulturalnego. Autorytaryzm to doktryna polityczna i oparty na niej system rządów, kładący nacisk na konieczność...

Przydatność 65% Okres Powojenny

OKRES POWOJENNY Berlin pozostał stolicą Niemiec do zakończenia II wojny światowej w 1945 roku. Na konferencjach w Teheranie, Jałcie i Poczdamie ustalone zostały zasady polityki wobec Niemiec. Już wtedy zdecydowano o podziale państwa i samego Berlina pomiędzy zwycięskie mocarstwa. 5 czerwca 1945 roku obwieszczono objęcie przez Francję. Stany Zjednoczone, Wielką Brytanią i Związek...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji