Treść zadania

kasiunia

Sprawozdanie z wycieczki do Liwu

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

• 0 0

Dnia 21 listopada dzieci z klasy IIIc i IIIb pojechały do Liwu. Jest to mała miejscowość położona nad rzeką Liwiec.
    Zwiedzaliśmy tam Muzeum Zbrojownię, w którym widzieliśmy kolekcję broni: szpady, miecze, szable, bagnety, karabiny, kordziki, sztylety. Widzieliśmy także tarcze z herbami, zbroje i różne rodzaje hełmów. Bardzo mi się podobały obrazy batalistyczne. A najśmieszniejsze było to, że na jednym z nich jeden żołnierz miał sześć palców. Byliśmy też na ruinach zamku. Bardzo się zdziwiłam, gdy zobaczyłam, że baszta jest w tak dobrym stanie. Weszliśmy do niej. Pan przewodnik powiedział, że ukazuje się tam Żółta Dama. Oj, wtedy byliśmy tak cicho przez parę minut. Niektóre dziewczyny płakały, bo bały się iść dalej. Na drugim piętrze przewodnik zapytał, kto w klasie jest niegrzeczny? Zgłosił się Piotrek. Pan zakuł go w kajdany a my robiliśmy mu zdjęcia. Gdy schodziliśmy przewodnik udawał, że goni go Żółta Dama. Strasznie się przestraszyłam, tak bardzo że mi "serce stanęło".
    Na zakończenie poszliśmy kupić pocztówki i wtedy zobaczyłam obrazy przedstawiające legendę Żółtej Damy.

Dawno, dawno temu w zamku mieszkała kasztelanka Ludwika Kuczyńska wraz ze swoim mężem. Pewnego razu Ludwice mąż dał pierścionek. Na drugi dzień pierścień zginął więc mąż podarowł jej drugi. Niestety ten też zniknął. Za trzecim razem mąż posądził kasztelankę o zdradę, a w dawnych czasach za zdradę ścinano głowę. My widzieliśmy kamień, na którym wykonano wyrok. Wróćmy do historii. Po paru dniach od wyroku znaleziono trzy pierścienie w gnieździe sroki. Wtedy mąż Ludwiki rzucił się z wieży. Do tej pory chodzi po komnatach i pokazuje swoje czyste ręce, a Ludwika ukazuje się na wieży jako Żółta Dama.

Bardzo podobała mi się ta historia i do tej pory na myśl o Żółtej Damie przechodzą mi ciarki. Wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci.

Rozwiązania

Podobne zadania

natalia29081998 Plan Wycieczki Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: natalia29081998 13.4.2010 (16:55)
mu_ki_026 Sprawozdanie. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 3 rozwiązania autor: mu_ki_026 20.4.2010 (20:06)
Nieznany sprawozdanie z meczu pliis pomocy:D Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: Konto usunięte 22.4.2010 (17:28)
anjka SPRAWOZDANIE Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: anjka 4.5.2010 (20:14)
boski Sprawozdanie pilnnee!!!!!! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: boski 7.5.2010 (16:03)

Podobne materiały

Przydatność 65% Auschwitz - sprawozdanie z wycieczki.

10 października 2005 roku był kolejnym jesiennym, chłodnym dniem. O godzinie 7 rano całą klasą wsiedliśmy do autokaru, który miał nas zawieść na miejsce dzisiejszej wycieczki - Auschwitz. Wiedziałam czego mogę się spodziewać ponieważ zwiedzałam już pozostałości po tym obozie koncentracyjnym. Byłam ciekawa reakcji innych, tych którzy pierwszy raz oglądają miejsce...

Przydatność 65% Sprawozdanie z wycieczki

W zeszłym miesiącu wraz z moimi rodzicami wybrałem się na pięcio dniową wycieczkę do Egiptu. Wycieczka rozpoczęła się od przelotu samolotem do stolicy Egiptu – Kairu, gdzie mieliśmy nocleg. Od samego przylotu odczuliśmy zmianę klimatu. Podczas całego pobytu temperatura nie spadała poniżej 25 stopni Celciusza co było dosyć ciekawym przeżyciem z uwagi na to, że w Polsce...

Przydatność 60% Sprawozdanie z wycieczki

Wybraliśmy się na wycieczkę autokarową do Warszawy. Na zbiórce stawiliśmy się wszyscy- 8 dziewczyn i 10 chłopców. Zgodnie z planem dotarliśmy na miejsce o godzinie 11.00. Zatrzymaliśmy się przy Muzeum Straży i Pożarnictwa, następnie udaliśmy się w kierunku Rynku Starego Miasta. Po prawej stronie minęliśmy kolumnę Zygmunta. Obejrzeliśmy Zamek Królewski. Na wprost zamku...

Przydatność 75% Sprawozdanie z wycieczki

Pięć miesięcy temu, tuż przed wakacjami wraz z moją mamą i ciocią wybrałem się na sześciodniową wycieczkę do Turcji. Najpierw jednak musiałem pojechać pociągiem do Poznania, a z stamtąd na lotnisko „Malta”. Podróż samolotem trwała około trzech godzin. Gdy wylądowaliśmy znaleźliśmy się na ogromnym porcie lotniczym. Przed opuszczeniem go musieliśmy...

Przydatność 70% Sprawozdanie z wycieczki klasowej

Dnia 7 VII pojechaliśmy na wycieczkę klasową do Zakopanego. Wspólnie z nami w wycieczce uczestniczyła klasa II D. Z Krosna wyjechaliśmy o godzinie 6.45, podróż trwała cztery godziny. Na miejscu dołączył do nas przewodnik tatrzański. Najpierw udaliśmy się do Doliny Strążyskiej , gdzie znajduje się wodospad Siklawa. Następnie oglądaliśmy skocznie narciarskie, na których...