Treść zadania

Kas18

WAZNE!!!
hurtownia sprzedaje spodnie dzinsowe po cenie hurtowej 29.90 kierownictwo hurtowni podjęlo decyzje o podwyżce ceny o 50 %. Cena hurtowa spodni po podwyżce w przybliżeniu wynosi?
Prosze o obliczenia żeby byly napisane:) Z gory dziekuje

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    29.90*0.50=14,95
    29.90+14.95=44.85
    Po podwyżce spodnie będą kosztowały 44,95


    Myślę ,że dobrze.Pozdrawiam.

Rozwiązania

  • userphoto

    Wiemy że spodnie kosztują 29,90
    50% więcej to bendzie - 29,90+29,90=59,80

  • userphoto

    Można to na proporcje rozwiązać, ale pewnie jeszcze tego nie miałaś/eś.

    cena - 29,90zł
    podwyżka o 50%

    50% z 29,90

    Proporcja

    100% to 29,90
    50% to x

    Mnożysz na krzyż i wychodzi tak:
    100x = 29,90x50
    100x=1495 - teraz dzielisz obustronnie przez te liczbę co przy "x" jest i wychodzi:

    x = 14,95 - to jest 50% ceny 29,90

    Teraz do tej 1 ceny dodajesz te 50% i masz cenę po podwyżce.

    29,90 zł + 14,95 = 44,85

    Cena spodni po podwyżce 44,85 zł

    Proste nie :-)

  • antoskaa

    29,90*0,50=14,95+29.90=44,95

  • userphoto

    Wiemy że spodnie kosztują 29,90
    50% więcej to bedzie - 29,90+29,90=59,80

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 55% Jakie wartości ceni dzisiejsza młodzież ?

Większość ludzi ceni jakieś wartości. Myślę, że i współczesna młodzież wyznaje pewne idee. Wartości to standarty naszych myśli, postaw, zachowań. Określają, kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. Kształtują człowieka od wewntąrz. Są to normy oraz zasady postępowania, które umożliwiają rozwój i chronią przed krzywdzeniem siebie i innych....

0 odpowiada - 0 ogląda - 5 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji