Treść zadania

Agata2115

pomoże ktoś zrobić z wyjaśnieniem ? ( pytania są podobne bo są cztery grupy )
1.Rzucamy trzy razy monetą. Jakie jest prawdopodobieństwo , że co najmniej dwa razy wyrzucimy resztkę ?

1. Rzucamy cztery razy monetą. Jakie jest prawdopodobieństwo, że conajmniej trzy razy wyrzucimy resztkę ?

1. Rzucamy trzy razy monetą. Jakie jest prawdopodobieństwo , że co najmniej dwa razy wyrzucimy orła ?

1. Rzucamy cztery razy monetą. Jakie jest prawdopodobieństwo , że co najmniej trzy razy wyrzucimy orła ?

Jakie jest prawdopodobieństwo że w 2 krotnym rzucie kostką liczba oczek na obu kostkach będzie parzysta ?

2. Jakie jest prawdopodobieństwo , że w dwukrotnym rzucie kostką wylosujemy iloczyn oczek będący liczbą parzystą ?

2. jakie jest prawdopodobieństwo , że rzucając dwa razy kostką wylosujemy sumę oczek która będzie liczbą parzystą ?

2. rzucamy dwa razy kostką. Jakie jest prawdopodobieńśtwo , że suma wyrzuconych oczek będzie mniejsza od 5 I większa od 10 ?

W urnie jest 20 kul. 10 białych I 10 czerwonych. Jakie jest prawdopodobieństwo że w dwukrotnym losowaniu otrzymamy dwie kule białe ?

3. W urnie znajduję się 28 kul 18 czerwonych I 10 białych. Losujemy dwie kule bez zwracania. Jakie jest prawdopodobieństwo wylosowania kul w różnych kolorach ?

3. W urnie jest 15 kul. 10 białych i 5 czerwonych. Losujemy dwie kule bez zwracania. Oblicz prawdopodobieństwo wylosowania 2 kul białych.

3. W urnie znajduję się 25 kul. 15 czerwonych I 10 białych. Losujemy dwie kule bez zwracania. Oblicz prawdopodobieństwo wylosowania kul o tym samym kolorze

Zbiór M tworzą wszystkie liczby naturalne dwucyfrowe, w zapisie których występują dwie różne cyfry spośród 1,2,3,4,5. Ze zbioru M losujemy jedną liczbę. Jakie jest prawdopodobieństwo , że będzie to liczba większa od 20 ,w której cyfra dziesiątek jest mniejsza od cyfry jedności.

4. Zbiór A tworzą liczby naturalne dwucyfrowe o różnych cyfrach spośród: 1,2,3,4,5. Losujemy jedną liczbę. Jakie jest prawdopodobieństwo że wylosujemy liczbę większą od 20, w której cyfra dziesiątek jest mniejsza od cyfry jedności .

4. Zbiór M tworzą liczby naturalne dwucyfrowe , w których zapisie występują różne cyfry spośród : 1,2,3,4,5. losujemy jedną liczbę od 20 w której cyfra dziesiątek jest mniejsza od cyfry jedności.

4. Zbiór A tworzą liczby naturalne dwucyfrowe o różnych cyfrach spośród: 1,2,3,4,5. Losujemy jedną liczbę. Jakie jest prawdopodobieństwo , że wylosujemy liczbę większą od 20, w której cyfra dziesiątek jest mniejsza od cyfry jedności ?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    [ Ilość zdarzeń w zbiorze A oznaczam tak: | A |
    Jeśli stosujecie zapis A z dwiema kreskami na górze to proszę zamień oznaczenia ]

    Masz po jednym zadaniu z każdej grupy, wszystkich jest za dużo !

    1.
    Zbiór zdarzeń elementarnych to zbiór ciągów (abcd)
    gdzie a,b,c,d należą do zbioru { O, R } [ gdzie O = orzeł, R = reszka ].

    Ilość zdarzeń elementarnych liczy | Omega | = 2 * 2 * 2 * 2 = 16
    (są to tzw "wariacje z powtórzeniami")

    Zbiór zdarzeń sprzyjających A:
    Zdanie "co najmniej trzy razy" oznacza albo dokładnie 3 razy, albo 4 razy.
    A3 - dokładnie 3 razy. Są to zdarzenia:
    A3 = { (RRRO), (RROR), (RORR), (ORRR) }
    Ilość tych zdarzeń: | A3 | = 4
    (można to też policzyć tak, że w ciągu (abcd) są 4 miejsca na orła)
    A4 - dokładnie 4 razy. Tylko jedno zdarzenie: A4 = { (RRRR) }
    Razem jest 4 + 1 = 5 zdarzeń sprzyjających.
    | A | = 5
    prawdopodobieństwo p(A) = | A | / | Omega | = 5 / 16
    =================================

    2.
    Zdarzenie elementarne to para (a,b)
    gdzie a,b należą do zbioru { 1,2,3,4,5,6 }
    Ilość zdarzeń elamentarnych (wariacje z powtórzeniami) wynosi:
    | Omega | = 6 * 6 = 36

    Zdarzenia sprzyjające:
    Jeśli iloczyn jest parzysty to albo jedna z liczb a,b, albo obie są parzyste.
    Wygodniej będzie liczyć ilość zdarzeń NIEsprzyjających, tzn. takich gdy iloczyn jest
    nieparzysty. Wtedy liczby a, b losujemy ze zbioru { 1,3,5 }. Ich ilość:
    | A ' | = 3 * 3 = 9
    Wobec tego ilość zdarzeń sprzyjających wynosi:
    | A | = | Omega | - | A ' | = 36 - 9 = 27
    prawdopodobieństwo p(A) = | A | / | Omega | = 27 / 36 = 3 / 4
    =================================

    3.
    Zdarzenie elementarne to losowanie 2 kul z 20 możliwych.
    Ilość zdarzeń sprzyjających obliczamy jako ilość kombinacji 2 z 20.
    Oznacza się to przez "symbol Newtona" 20 nad 2
    i zapisuje tak jak ułamek w nawiasach ale bez kreski ułamkowej.

    | Omega | = "20 nad 2" = 20! / (2! * 18!) = 20 * 19 / 2 = 190

    Zdarzenie sprzyjające: Losujemy 2 białe z 10. Ponownie kombinacje:
    | A | = "10 nad 2" = 10! / (2! * 8!) = 10 * 9 / 2 = 45
    prawdopodobieństwo p(A) = | A | / | Omega | = 45 / 190 = 9 / 38
    =================================

    4.
    Zbiór zdarzeń elementarnych to zbiór liczb ab
    gdzie a,b są elementami zbioru { 1,2,3,4,5 }, przy czym a jest różne od b.
    Pierwszą z cyfr losujemy na 5 sposobów, drugą na 4 sposoby (bo jedna z cyfr jest już zajęta). Są to tzw "wariacje bez powtórzeń" (NIE kombinacje, bo kolejność cyfr w liczbie jest istotna). Ich ilość:

    | Omega | = 5 * 4 = 20

    Zdarzenia sprzyjające:
    Z warunków zadania wynika, że pierwszą cyfrą może być 2, 3 lub 4
    (nie może być 5, bo w zbiorze nie ma cyfry > 5
    Ponieważ druga cyfra ma być większa od pierwszej to można ręcznie
    wypisać zdarzenia sprzyjające:
    A = { 23, 24, 25, 34, 35, 45 }. Jest ich 6, czyli | A | = 6
    prawdopodobieństwo p(A) = | A | / | Omega | = 6 / 20 = 3 / 10
    =================================

    W razie pytań albo jak się pomyliłem pisz proszę na priv.

Rozwiązania

Podobne zadania

gosiaczekmwtw Rzucamy cztery razy niesymetryczzną monetą , dla której prawdopodobieństwo Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: gosiaczekmwtw 12.5.2010 (18:53)
Wicia1 trójkąty podobne Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Wicia1 25.5.2010 (18:22)
pati0902 wielokąty i figury podobne Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: pati0902 31.5.2010 (18:42)
wsuwka Figury podobne. potrzebuje waszej pomocy na juz.! ; ) Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: wsuwka 12.9.2010 (18:49)
krycha1425 Wielokąty podobne Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: krycha1425 13.9.2010 (16:03)

Podobne materiały

Przydatność 70% Przestępstwa podobne

Jak zwykle cała reszta w załączniku

Przydatność 60% Podobne leczy się podobnym.

Podobne leczy się podobnym. Tą starą zasadę wykorzystuje się od wieków. Przykładem może być Pasteur, który pokazał, że wściekliznę można leczyć wścieklizną. Również niektóre fobie można wyleczyć wykorzystując tę zasadę. Przykładem jest też Dawid, chłopak, o którym pragnę opowiedzieć. Przygoda Dawida miała miejsce pewnego lata, kiedy to przebywał z...

Przydatność 65% „Cztery Pory Roku”

Wiosna Wiosną gołe drzewa pokrywają się kwieciem, Wtedy to zielono się robi na tym świecie. Wiosna staje się wtedy niczym dziewica, Stroi się w młode listki jak każda pannica. Lato Latem liście dojrzewają ku uciesze Ludzi wszytkich, wtedy to każde zacisze, Każdy zakątek jest niczym zielony gaj, Barwnie tam, kolorowo tam, to jest nasz ziemski raj. Jesień Jesienne...

Przydatność 70% Cztery Pory Roku - Vivaldi

CZTERY PORY ROKU- VIVALDI Pory roku zapoczątkowały szereg dzieł o tej tematyce, z których wymienić można choćby oratoria Telemanna i Haydna, cykl fortepianowy Czajkowskiego, balet Głazunowa. Koncerty Vivaldiego nie tylko noszą tytuły czterech pór roku. Kompozytor posłużył się tak popularnym później w XIX w. literackim komentarzem, poprzedzając koncerty wdzięcznymi...

Przydatność 80% Cztery generacje praw człowieka

W końcu lat siedemdziesiątych XX wieku francuski prawnik Karel Vasak zaproponował wyodrębnienie praw człowieka i wprowadził pojęcie trzech generacji praw człowieka. Proponowana przez niego klasyfikacja opiera się na kryteriach historycznych i filozoficznych, pokazuje ewolucyjność praw człowieka, jest pomocna w określaniu celów, jakim mogą służyć prawa człowieka....

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji