Treść zadania

Klaudziaakabum

PiLNE!PROSZĘ POMOŻCIE<DO MAX 24 :(
1.Rozwiąż układ równań metodą podstawiania:
c)3x+5y=1
x+2y=0
d)2x-y=11
3x+2y=27
e)2x+y=5
3x-2y=4
f)2x+3y=19
2x-2y=4

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 3 0

    c)
    3x+5y=1
    x+2y=0


    3x + 5y = 1
    x= - 2y


    3*(-2y) + 5y = 1
    x= - 2y


    - 6y + 5y = 1
    x= - 2y


    - y = 1 /*(-1)
    x= - 2y


    y= - 1
    x= - 2 * (-1)


    y = - 1
    x= 2

    spr.
    3x+5y=1

    L = 3x + 5y= 3*2 + 5*(-1) = 6 - 5= 1

    P= 1

    1=1

    L=P





    d)
    2x-y=11
    3x+2y=27


    -y = 11 - 2x /*(-1)
    3x + 2y = 27



    y= - 11 + 2x
    3x + 2(-11+2x) = 27


    y= - 11 + 2x
    3x +(-22 + 4x) = 27


    y= - 11 + 2x
    3x - 22 + 4x= 27


    y= - 11 + 2x
    3x + 4x= 27 + 22


    y= - 11 + 2x
    7x= 49


    y= - 11 + 2x
    x= 49 : 7


    y= - 11 + 2x
    x= 7


    y= - 11 + 2*7
    x= 7


    y= - 11 + 14
    x= 7


    y= 3
    x= 7



    spr.
    3x+2y=27

    L= 3x + 2y= 3*7 + 2*3= 21 + 6= 27

    P= 27

    27=27

    L=P





    e)
    2x+y=5
    3x-2y=4


    y= 5 - 2x
    3x -2(5 - 2x) = 4


    y= 5 - 2x
    3x - 10 + 4x = 4


    y= 5 - 2x
    3x + 4x = 4 + 10


    y= 5 - 2x
    7x = 14


    y= 5 - 2x
    x= 14 : 7


    y = 5 - 2x
    x= 2


    y = 5 - 2*2
    x=2


    y= 5-4
    x=2


    y=1
    x=2


    spr.
    2x+y=5

    L= 2x + y= 2*2 + 1= 4+1= 5

    P=5

    5=5

    L=P






    f)
    2x+3y=19
    2x-2y=4



    2x= 19 - 3y
    19 - 3y - 2y = 4



    2x= 19 - 3y
    -3y - 2y = 4 - 19


    2x = 19 - 3y
    -5y = - 15


    2x= 19 - 3y
    y = - 15 : (-5)


    2x= 19 - 3y
    y= 3


    2x= 19 - 3*3
    y= 3


    2x=19 - 9
    y = 3



    2x = 10
    y = 3



    x = 10 : 2
    y = 3


    x = 5
    y = 3


    spr.
    2x-2y=4

    L= 2x - 2y = 2*5 - 2*3= 10 - 6= 4

    P= 4

    4=4

    L=P

Rozwiązania

Podobne zadania

justysia5432 1. rozwiąż równanie korzystając z metod przedstawionych w przykładach na Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: justysia5432 18.2.2011 (19:12)

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji