Treść zadania

Annmas2_-

Przedstaw funkcję kwadratową f w postaci kanonicznej oraz podaj wspołrzędne wierzcholka paraboli będącej jej wykresem. Przesuwając odpowiednio parabolę y=x^2 lub parabolę y=-x^2, naszkicuj wykres funkcji f.

a) f(x)=x^2-4x
b) f(x)=-x^2+2x-3
c) f(x)=x^2+10x+26

^2 - do potęgi

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 0

    a)
    x^2-4x = (x^2-4x + 4) - 4 = (x-2)^2 - 4
    Aby narysować wykres przesuń parabolę y = x^2 o 2 w prawo i o 4 w dół.

    b)
    -x^2+2x-3 = - (x^2 -2x + 3 - 2 ) - 2 = - (x - 1)^2 - 2
    Aby narysować wykres przesuń parabolę y = -x^2 o 1 w prawo i o 2 w dół.

    c)
    x^2+10x+26 = (x^2+10x+25) + 1 = (x + 5)^2 + 1
    Aby narysować wykres przesuń parabolę y = x^2 o 5 w lewo i o 1 w górę.
    ======================================

    Zauważ, żę aby funkcję kwadratową zapisać w postaci kanonicznej
    NIE trzeba liczyć żadnych "delt", wystarczy wzór: (x + a)^2 = x^2 + 2ax + a^2.
    Aby zgadnąć "a" patrzymy na współczynnik przy "x".

Rozwiązania

Podobne zadania

kleopatra_1992 Obliczenie boków trójkąta oraz miar kątów ostrych tego trójkąta. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: kleopatra_1992 16.4.2010 (19:58)
martussia211 ZADANIE 1 ) oblicz 5 poczatkowych wyrazow oraz sporzadz wykres ciagu (An) o Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: martussia211 19.4.2010 (17:29)
dalia ZAPISZ W POSTACI ILOCZYNU a^3-2^3. Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: dalia 20.4.2010 (22:11)
dalia 1)DANE SĄ ZBIORY A={1,3,5,7,9,11,.....,29,31} ORAZ B={21,22,23,24,.....50} Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: dalia 21.4.2010 (10:42)
ktos33 Pole trójkąta oraz R, r Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: ktos33 18.5.2010 (15:18)

Podobne materiały

Przydatność 65% Przechodzenie od postaci ogólnej trójmianu kwadratowego do postaci kanonicznej.

Chciałem w tej pracy pokazać Wam jeden z tematów jaki obowiązuje w materiale Szkoły Średniej, a mianowicie przechodzenie z postaci ogólnej trójmianu kwadratowego do postaci kanoniczną tego trójmianu. Na wstępie zaznaczam, że będzie to wywód dla uczniów słabych - takich, którzy mają kłopoty z najprostszymi przekształceniami. Dlatego też uczniowie "bardziej zaawansowani" w...

Przydatność 55% Podaj definicję języka i onów jego główne funkcje

język - jest to system znaków prostych (wyrazy) oraz reguły ich łączenia w znaki złożone (zdania, czyli gramatyka). Funkcje języka: - komunikatywna a)informatywna - są to teksty pozbawione elementów emocjonalnych np. teksty naukowe, popularnonaukowe, ogłoszenia, programy informacyjne b)impresywna - celem jest wywołanie określonych reakcji u odbiorcy np. teksty...

Przydatność 50% Równanie kwadratowe w excelu

Załącznik

Przydatność 75% Postacie obłąkane w literaturze. Przedstaw analizując utwory literackie różnych epok.

"Upośledzona głupota czy dramatyczne szaleństwo?" Obecnie obłęd jest zjawiskiem wszechobecnym w świecie, jednakże w wielu przypadkach niedostrzeganym lub wręcz bagatelizowanym. Nauka definiuje obłęd jako ostre zaburzenie psychiczne, trwające okresowo. Cechuje się ono mówieniem bez związku, omamami i skłonnością do czynów gwałtownych. Różni się nieznacznie od...

Przydatność 50% Postacie

Banach-matematyk, profesor Uniwesyt Lwows. Beck-polityk,szef gabinetu ministra spraw wojskowych,pracownik Piłsudskiego Beria-szef NKWD,usprawnienie pracy aparatu bezpieczeństwa,powołanie szkoły dla NKWD Budionny-marszałek ZSRR,dowódca Armii Czerwonej,umocnił i zmodernizował siły zbrojne Chamberlain-konserwatywny polityk brytyjski,premier,rzecznik ustępstw przeciw hitlerowcom...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji