Treść zadania

~kjcn

Porzebuję tego do jutra bardzo bym prosiła o pomoc!

1. Jaki procent promieniotwórczego fosforu o okresie połowicznego zaniku 8 dni pozostanie po 40 dniach?

2. Do jądra pewnego pierwiastka dodano:
a) Jeden proton.
b) Jeden neutron.
Czy w każdym z tych przypadków jest to nadal jądro tego samego pierwiastka? Odpowiedź uzasadnij.

3. W jądrze atomowy pewnych pierwiastków znajdują się następujące ilości protonów i neutronów .Podaj wartości liczy atomowej i liczby masowej dla tych pierwiastków. W odpowiedzi użyj przyjętych symboli do oznaczania liczy atomowej i liczby masowej:
a) 19 protonów, 35 neutronów
b) 51 protonów, 92 neutrony
c) 1 proton , 0 neutronów.

4. Czas połowicznego rozpadu pewnego pierwiastka promieniotwórczego wynosi 4 lata. Badana próbka po 20 latach zawierała 0,05g tego izotopu . Jaka była początkowa ilość tego pierwiastka?

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zaloguj się lub załóź konto aby dodać komentarz.

Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.

Rozwiązania

  • antekL1

    1.
    40 dni to 5 * 8, czyli PIĘĆ okresów połowicznego zaniku.
    Pozostanie (1/2) * (1/2) * (1/2) * (1/2) * (1/2) = 1/32 część, co stanowi:
    1/32 * 100% = 3.125 %
    ==========================

    2.
    Jądro tego samego pierwiastka to tylko przypadek b.
    Powód - izotopy tego samego pierwiastka mogą różnić się ilością neutronów,
    ale NIE protonów.
    ==========================

    3.
    a) Liczba atomowa = 19, liczba masowa = 19 + 35 = 54
    b) Liczba atomowa = 51, liczba masowa = 51 + 92 = 143
    c) Liczba atomowa = 1, liczba masowa = 1 + 0 = 1
    Niestety nie wiem, jakie stosujecie oznaczenia dla tych liczb
    ==========================

    4.
    20 lat to PIĘĆ okresów połowicznego rozpadu, czyli początkowo było 32 razy więcej izotopu.
    0.05 * 32 = 1,6 g (porównaj zadanie 1)
    ==========================

Podobne zadania

wilczyca666 to bardzo wazne na jutrzejsze zaliczenie.fizyka Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: wilczyca666 28.3.2010 (19:16)
marla218 jaki jest opór przewodnika przez ktory w czasie 2s przepływa 12*10to potegi Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: marla218 8.4.2010 (21:57)
Kamill331 Plis na zaliczenie i do tego na jutro Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Kamill331 5.5.2010 (18:00)
kewlar69 Bardzo proszę o pomoc z fizyki ruch jednostajny. 1)ile czasu potrzebuje Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: kewlar69 11.5.2010 (14:12)
xmelciax13 Wyjaśnij, w jaki sposób w reakcji rozszczepienia uzyskuje się energie jądrową. Przedmiot: Fizyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: xmelciax13 15.5.2010 (18:41)

Podobne materiały

Przydatność 60% Renty jako strumienie płatności. Procent składany.

OLSZTYŃSKA WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZAŻADZANIA W OLSZTYNIE PRZEDMIOT MATEMATYKA PROWADZĄCY ĆWICZENIA TEMAT PROJEKTU: RENTY JAKO STRUMIENIE PŁATNOŚCI. PROCENT SKŁADANY. WYKONAWCA PROJEKTU: Tryb studiów: niestacjonarny...

Przydatność 85% Wizerunek współczesnego menadżera - czyli jak powinien wyglądać menedżer jutra.

Wstęp. Menedżer. Określenie to, choć ma w naszym słowniku krótką historię, na trwałe weszło do powszechnego zastosowania. Na każdym kroku natrafiamy na przeróżnych managerów: sales manager, brand manager, marketing manager, office manager, product manager... Czemu tak łatwo przejęliśmy to anglojęzyczne określenie? Może dlatego, że jest właśnie tak uniwersalne... I z...

Przydatność 75% Wizerunek współczesnego menadżera- czyli jak powinien wyglądać menadżer jutra

BIBLIOGRAFIA : 1. Józef Penc Menedżer w uczącej się organizacji , Wydawnictwo : Menadżer , Łódź 2002, ISBN 83-912624-2-1 2. Leszek Kozioł Motywacja w pracy. Determinanty ekonomiczno-organizacyjne , Wydawnictwo Naukowe PWN , Warszawa-Kraków 2002, ISBN 83-01-13786-X 3. Janusz Śniadecki, Bogdan Nogalski Etyka Menadżerska , Wydawnictwo Ośrodka Postępu Organizacyjnego Sp. Z o.o.,...

Przydatność 65% Czego może sie nauczyć od starożytnych człowiek dzisiejszy i człowiek jutra?

Czym życie starożytnych różniło się od naszego? Co możemy wynieść z antyku? Czy w ogóle jest coś, co mieli nasi przodkowie, a czego nie mamy dzisiaj i nie będzie jutro? Starożytnym zawdzięczamy cały swiat, który nas otacza: naukę, kulturę, wiedzę, warunki, w jakich żyjemy i wszystko, z czego korzystamy. Ale to, czego możemy się od nich nauczyć, to nie to samo, co nam...

Przydatność 100% Czego może nauczyć się człowiek dzisiejszy i człowiek jutra od starożytnych

Czym życie ludzi w antyku różniło się od współczesnego? Co możemy wynieść ze starożytności? Ludzie starożytni stworzyli podstawy całego naszego świata, ich odkrycia są podstawą dla naszych. Lecz to czego możemy się nauczyć to nie to samo co nam przekazali. My, jako ludzie dzisiejsi, a także nasi następcy, będziemy musieli podjąć trud ratowania naszej upadające i coraz...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji