Treść zadania

~Oliwia

W pewnej kawiarni podaje się klientom średnio 70 filiżanek kawy. Za 100g ziarnista kawy można przygotować 22 filiżanki tego napoju. Ile co najmniej półkilogramowych pączek kawy musi kupić właściciel, aby wystarczyło jej na 6 dni ?

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zaloguj się lub załóź konto aby dodać komentarz.

  • Jeżeli duża kawiarnia to 70 filiżanek nie na cały dzień lecz, np na godzinę :)))

Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 12 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 8 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.

Rozwiązania

  • sonar

    1.

    Obliczam ile filiżanek kawy można przygotować z jednej półkilogramowej paczki kawy.

    5 * 22 = 110

    Z jednej półkilogramowej paczki kawy można przygotować 110 filiżanek kawy.






    2.
    Teraz obliczę ile filiżanek kawy poda się gościom tej kawiarni w ciągu sześciu dni.

    6 * 70 = 420

    W ciągu sześciu dni gościom tej kawiarni poda się 420 filiżanek kawy.






    3.
    Ile co najmniej półkilogramowych paczek kawy musi kupić właściciel, aby wystarczyło jej na 6 dni ?


    420 : 110 = 3,8181..... = 3,(81)


    Ponieważ mają to być paczki półkilogramowe otrzymany wynik trzeba zaokrąglić do całości.

    3,(81) ≈ 4


    Odp. Aby kawy wystarczyło na 6 dni właściciel kawiarni musi kupić przynajmniej 4 półkilogramowe paczki.

Podobne materiały

Przydatność 80% Biznes Plan dla Kawiarni.

SPIS TREŚCI: str. I. Streszczenie II. Charakterystyka firmy 1. Historia firmy 2. Nazwa i adres firmy 3. Status prawny 4. Informacje o wspólnikach 5. Zasięg terytorialny 6. Lokalizacja 6 III. Strategia bazowa 1. Misja 2. Wizja 3. Cele strategiczne 4. Sposoby realizacji IV. Produkt/Usługa. V. Rynek 1. Charakterystyka rynku 2. Segmentacja rynku 3....

Przydatność 80% Biznes Plan dla Kawiarni

SPIS TREŚCI: str. I. Streszczenie II. Charakterystyka firmy 1. Historia firmy 2. Nazwa i adres firmy 3. Status prawny 4. Informacje o wspólnikach 5. Zasięg terytorialny 6. Lokalizacja 6 III. Strategia bazowa 1. Misja 2. Wizja 3. Cele strategiczne 4. Sposoby realizacji IV. Produkt/Usługa. V. Rynek 1. Charakterystyka rynku 2. Segmentacja rynku 3. Konkurencja 4....

Przydatność 60% Kampania reklamowa kawy EmuPola.

Wprowadzeniu na rynek polski kawy rozpuszczalnej EmuPola towarzyszy intensywna kampania reklamowa prowadzona na terenie całej Polski w telewizji, w radiu, w prasie i w internecie. Hasło reklamowe kampanii brzmi: EmuPola - mała, czarna, intensywna. Przebieg kampanii Kampania prowadzona jest w telewizji. Emitowane są spoty, trwające 30 i 45 sekund, w stacjach TVP1, TVP2, TVN, Polsat,...

Przydatność 75% Używki - uprawa kawy, herbaty, tytoniu i kakao.

UŻYWKI – to produkty spożywcze pozbawione na ogół wartości odżywczych, oddziałujące na system nerwowy człowieka ze względu na zawartość związków chemicznych np. kofeiny czy nikotyny. • KAWA – palone ziarna drzewa (krzewu – zimozielonego) kawowego. Klimat gorący, wilgotny, żyzna gleby, wrażliwość na bezpośrednie nasłonecznienie. Uprawiana w krajach o odpowiednim...

Przydatność 50% Opis przeżyć wewnętrznych - "Historia pewnej kobiety"

Na Podhalu żyła kobieta o imieniu Emilka. Mieszkała w pięknym domu z mężem i dwoma synami. Pewnej nocy obudziły ją dziwne odgłosy dochodzące z dołu. Zeszła cicho po schodach, wzięła z kuchni nóż i zajrzała ostrożnie do salonu. Stał tam wysoki mężczyzna w kominiarce. Ogarnął ją strach, a serce załomotało w piersi. Potem była już tylko krew, mnóstwo krwi i leżący...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji