Treść zadania
Autor: olcia16a Dodano: 30.5.2010 (17:12)
Utwórz jak najwięcej imiesłowów od podanych czasowników:
a) pływać
b) płynąć
c) rozumieć
d) zrozumieć
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
kociak95 30.5.2010 (17:18)
a) pływający,
b) płynący
b) rozumiejący,
c) zrozumiewawszyDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Sformułuj własny komentarz do wiersza , rozwijając jedną z podanych myśli. a) W Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: TraMpEk 22.4.2010 (18:25) |
UłoŻYĆ opowiadanie z podanych wyrazów . POmoooCy !! Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: jusia00 4.5.2010 (17:49) |
Z podanych zdań wypisz orzeczenia i podziel je na czasownikowe i imienne: Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: iverson 11.5.2010 (15:19) |
Z podanych zdań wypisz orzeczenia i podziel je na czasownikowe i Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: iverson 11.5.2010 (20:09) |
Z podanych zdań wypisz orzeczenia i podziel je na czasownikowe i Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: iverson 11.5.2010 (20:25) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Porównaj wizje świata w podanych fragmentach Kandyda Woltera i Nowego wspaniałego świata Aldousa Huxleya.
Wolter jak i Huxley przedstawiają dwie zupełnie inne wizje świata. Kandyd jest powiastką filozoficzną przedstawiającą utopię, natomiast Aldous Huxley ukazuje w Nowym wspaniałym świecie antyutopie. Autorzy obu tekstów przedstawiają idealnych obywateli, którzy nie starają się wybić ponad reszte. „Wszyscy jesteśmy tu jednego zdania”, tak opisuje równość Wolter....
Przydatność 50% Porównaj sposoby kreacji postaci w podanych fragmentach „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej i „Kartoteki” Tadeusza Różewicza.
Dla okresu Młodej Polski charakterystyczna jest równoległość rozwoju nurtu naturalistycznego i symbolicznego modelu teatru. Naturaliści, opierając się na założeniach realizmu, starali się ukazać na scenie możliwie wierne odbicie różnych środowisk społecznych i najwiarygodniej odtworzyć sposób zachowania poszczególnych klas społeczeństwa. Najbardziej wszechstronnym...
Przydatność 80% Różne oblicza heroizmu. Na podstawie podanych fragmentów „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej wyjaśnij symbolikę dwóch mogił.
W powieści „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej ścierają się poglądy przedstawicieli odchodzącego już romantyzmu i nadchodzącego romantyzmu. Jak to zazwyczaj bywa w historii, jest to także konflikt pokoleń, młodych widzących swoją przyszłość w ideach walki o ojczyznę poprzez ciężką pracę, oraz starych, którzy za młodu walczyli o ojczyznę w sposób, w jaki czynili to...
Przydatność 85% Porównaj sposoby kreacji postaci w podanych fragmentach „ Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej i „Kartoteki” Tadeusza Różewicza.
W twórczości wielu artystów można się dopatrywać nawiązań do rzeczywistości, najbardziej jest to widoczne na przykładzie bohaterów ich dzieł. Postacie te w wielu przypadkach są realną, bądź też zniekształconą formą przenoszenia przez artystów codzienności na papier. Wiele prawd o człowieku i jego otoczeniu zostało ukazane, poprzez skoncentrowanie ich, w fikcyjnej...
Przydatność 75% Porównaj wizje świata w podanych fragmentach „Kandyda” Woltera i „Nowego wspaniałego świata” Aldousa Huxleya.
Człowiek zawsze marzył o stworzeniu idealnego świata bez cierpienia, chorób, wojen, śmierci. Wszyscy ludzie byliby równi i szczęśliwi. Niestety taki stan nie jest możliwy. Rasa ludzka ma wiele wad, w tym najgorszą – egoizm. Jeśli dopełnić to chciwością i żądzą władzy widzimy powód dlaczego nie można było wprowadzić w życie „Utopii” Tomasza Morusa. Idealne światy...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 0
cecylka58 30.5.2010 (19:11)
Utwórz jak najwięcej imiesłowów od podanych czasowników:
a) pływać – pływający – przymiotnikowy czynny, pływając – przym. współczesny
b) płynąć- płynący- przymiotnikowy czynny, płynąc- przym. współczesny, płynąwszy
c) rozumieć – rozumiejący – prz. czynny, rozumiejąc - przym. współczesny
d) zrozumieć – zrozumiany – przym. bierny
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie