Treść zadania

Makowska27

22. W pudełku sa kulki w trzech kolorach: zielonym, czerwonym i niebieskim. Gdyby do pudełka dorzucic jedna kulkę zielona, to polowa kulek byłaby zielona. Gdyby do rzucić jedna kulkę czerwona, to polowa kulek bylaby czerwona. Gdyby natomiast dorzucic jedna kulkę niebieska,to polowa kulek bylaby niebieska. Ile kulek jest w tym pudelku?
A) 3 B) 4 C) 5 D) 6 E) 7
23. Jeśli ponumerujemy wszystkie strony 100- stronicowej książki , to która cyfrę napiszemy najwięcej razy?
A)0 B) 1 C) 2 D) 3 E) inna odpowiedz
24. Jacek ma 100 czekoladę i w pudelkach dwóch rodzajow: male pudelko zawiera 11 czekoladek, a duże - 13 czekoladek. Ile pudełek czekoladkami ma Jacek ?
A) 7 B) 8 C) 9 D) 10 E) podana sytuacja jest niemożliwa
25. Jeśli przedsawimy cyfry roku urodzenia Maćka, to otrzymamy rok urodzenia jego brata. Jaka jest różnica wieku miedzy Maćkiem a jego bratem, jeśli obaj obchodzą dziś urodziny i zaden nie skończył jeszcze 18 lat?
A) 6 lat B) 7 lat C) 8 lat D) 9 lat E) 10 lat
26.Staszek ma kilka monet- same dwuzlotowki i pieciozlotowki. Dwuzlotowek ma o dwie więcej niż pieciozlotowek, ale pieciozlotowki są warte o dwa złote więcej niż dwuzlotowki. Ile monet ma Staszek?
A) 5 B ) 6 C) 7 D) 8 E) 9
27. Ile najwięcej lat przestepnych może wystąpić w ciągu kolejnych 9 lat?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5
28. Bartek dwa razy w tygodniu- w poniedziałek i czwartki- chodzi na trening karate. Ile najwięcej treningow w ciągu miesiąca może mieć Bartek?
A) 8 B) 9 C) 10 D) 11 E) 12
29. W pewnej klasie polowa uczniów to osmiolatki, polowa to dziewieciolatki, polowa to dziewczynki i polowa to chłopcu. Jeśli w klasie tej jest 6 ośmioletniej dziewczynek i 8 osmioletnich chlopcow, to ile jest w niej dziewiecioletnich dziewczynek?
A) 6 B) 7 C) 8 D) 9 E) 10
30. Staszek ma piec banknotów o łącznej wartości wiekszej niż 100 zl, ale mniejszej niż 200 zl. Nie jest jednak w stanie przy ich pomocy od liczyć równej kwoty 100 zl. Ile pieniędzy ma Staszek?
A) 110 zł B) 120 zł C) 130 zł D) 140 zł E) 150 zł lub więcej

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

Zaloguj się lub załóź konto aby dodać komentarz.

Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 12 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 8 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.

Rozwiązania

  • antekL1

    Zadanie 22.
    Pasuje odp. A
    Początkowo w pudełku jest po JEDNEJ kulce w każdym z kolorów.
    Dorzucamy zieloną. Teraz w pudełku są 4 kulki, w tym 2 zielone,
    czyli połowa (2/4) jest zielona.
    Identyczne rozumujemy dla kulek czerwonych i niebieskich.
    ========================================

    Zadanie 23.
    Numeracja stron zaczyna się od 1 i kończy na 100
    Policzmy, ile razy występują cyfry : 2, 3, 4, 5 ,6 ,7, 8, 9 [ cyfry 0 i 1 traktujemy inaczej ]
    Weźmy np. cyfrę 2.
    Jest ona na stronach:
    2, 12, 32, 42, 52, 62, 72, 82, 92 <------------ 9 razy
    20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 <------ 10 razy, w sumie 19 razy
    To samo można powiedzieć o cyfrach 3, 4, 5, ...., 9

    Zobaczmy ile razy występuje zero:
    10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90 <------ 9 razy
    100 <------ 2 razy, w sumie 11 razy

    Zobaczmy ile razy występuje cyfra 1
    1, 21, 31, 41, 51, 61, 71, 81, 91 <---- 9 razy
    10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 <----- 10 razy
    100 <--- 1 raz, w sumie 20 razy

    Cyfra "1" występuje najczęściej, więc odp. B.
    ========================================

    Zadanie 24.
    To zadanie można sprytnie rozwiązać zakładając, że na początku Jacek ma wszystkie pudełka tego samego rodzaju, np. wszystkie po 11 czekoladek. Następnie wymieniamy kolejno pudełka na takie po 13 czekoladek i do sumy ilości czekoladek dodajemy 2 [ bo 13 - 11 = 2 ]. Sprawdzamy:

    10 pudełek po 11 - niemożliwe, miałby 10 * 11 = 110. Za dużo.
    9 pudełek po 11. Razem 99.
    Wymieńmy jedno pudełko - teraz jest 101 czekoladek. Za dużo.
    Dalsze zamiany tylko pogorszą sytuację.
    8 pudełek po 11. Razem 88. Brakuje 100 - 88 - 12
    Wymieniamy SZEŚĆ pudełek, czyli jest 2 po 11 i 6 po 13.
    2 * 11 + 6 * 13 = 100. PASUJE ! Odp. B.
    Jeszcze sprawdźmy 7 pudełek po 11, czyli 77 czekoladek.
    Brakuje 23 i tego NIE da się wymienić dodając po 2, bo 23 jest nieparzyste.
    =======================================k

    Zadanie 25.
    Zadanie jest stare, bo gdyby było z roku 2017 to się sensownie nie da go zrobić.
    Chłopcy urodzili się pewnie jeszcze w ubiegłym wieku (czyli dwie pierwsze cyfry roku urodzenia to 19, a nie 20) bo w przypadku XX1 wieku (cyfry 20xy) NIE można sensownie przestawić cyfr.
    Weźmy np: 1998 i 1989.
    Różnica wieku: 1998 - 1989 = 9. Odp. D.
    Ale być może istnieje inna kombinacja.
    ========================================

    Zadanie 26.
    Na pewno taka jest treść zadania???
    ========================================

    Zadanie 27.
    Lata przestępne to takie, które dzielą się przez 4,
    więc końcówki tych lat to 0, 4, 8 lub 2, 6, 0. Stąd wynika odp. C.
    ========================================

    Zadanie 28.
    Gdy miesiąc mający 31 dni zaczyna się w poniedziałek to mamy pełne 4 tygodnie
    i jeszcze dni: 29 - poniedziałek, 30 - wtorek, 31 - środa.
    Daje to 2 * 4 + 1 = 9 treningów.
    Odp. B
    ========================================

    Zadanie 29.
    Zobacz, że musi być 8 dziewczynek po 9 lat i 6 chłopców po 9 lat.
    Tylko wtedy w klasie jest 6 + 8 = 14 dziewczynek i 8 + 6 = 14 chłopców
    a także 6 + 8 = 14 8-latków i 8 + 6 = 14 9-latków.
    Odp. C.
    ========================================

    30. Staszek ma piec banknotów o łącznej wartości wiekszej niż 100 zl, ale mniejszej niż 200 zl. Nie jest jednak w stanie przy ich pomocy od liczyć równej kwoty 100 zl. Ile pieniędzy ma Staszek?
    A) 110 zł B) 120 zł C) 130 zł D) 140 zł E) 150 zł lub więcej

    Zadanie 30.
    Staszek może mieć banknoty po 10, 20, 50 i 100 zł.
    na pewno NIE ma wśród nich 100 zl ani 2 razy po 50, bo mógłby odliczyć 100.
    Może mieć np: 50, 20, 20, 20, 20. Razem 130, odp. C.
    Zauważ, że jest to JEDYNA odpowiedź,
    gdyż wymiana 50 zł na 20 zł daje sumę 100, czyli niemożliwe
    wymiana jednego 20 na 10 pozwala odliczyć 100 = 50 + 20 + 20 + 10,
    wymiana dwóch 20 na 10 daje w sumie 50 + 20 + 20 + 10 + 10
    i nadal można odliczyć 100,
    wymiana trzech dwudziestek na 10 daje 50 + 20 + 10 + 10 + 10 (za mała suma)
    wymiana czterech dwudziestek na 10 też daje za małą sumę.
    ========================================

    W razie pytań albo jak się pomyliłem pisz proszę na priv.
    Wyjaśnij też proszę zadanie 26.
    Pozdro - Antek

Podobne materiały

Przydatność 55% Goethego nauka o kolorach

Program systematycznej nauki o kolorach realizowany przez wiele lat z uporem i wiarą w doniosłość przedsięwzięcia przez Goethego, dziś wydaje się raczej dziwaczny, jednak doskonale pokazuje z jak trudnym problemem mamy do czynienia. Goethe szukał praw rządzących kolorami, lecz mało dbał o spójnością pojęciową i ład ontologiczny w swoich analizach. Mówi o prawach łączących...

Przydatność 65% Dzieje Ani Shirley przed pojawieniem się na Zielonym Wzgórzu.

Ojciec i mama Ani pracowali jako nauczyciele w szkole średniej. ale kiedy pobrała się z Walterem porzuciła pracę i zamieszkali razem w malutkim żółtym domu. Matka Ani ? Berta zmarła na febrę, wkrótce po urodzeni swojej córki. A ojciec zmarł cztery dni później. Wtedy zaczął się kłopot, co będzie z dzieckiem, bo było wiadomo, że ani Berta ani Walter nie mieli żadnych...

Przydatność 75% O gustach i kolorach się nie dyskutuje- rozprawka

O gustach i kolorach się nie dyskutuje Zdecydowanie zgadzam się z podaną wyżej tezą. Moim zdaniem, każdy ma prawo do odmienności, zarówno wewnętrznej i zewnętrznej. Niektórzy ubierają się na czarno, a inni na kolory tęczy... Jedni mają taki styl, ponieważ są zakochani w jakimś nurcie w sztuce, inni nie czuja sie odpowiednio w eleganckich ubraniach. Nasze gusta kryją się...

Przydatność 85% "Dziewczynka w czerwonym płaszczyku" - sen Romy Ligockiej na podstawie książki.

(...) Wróciłam dzisiaj później ze szkoły. Na matematyce znowu robiłam gazetkę. Wszystko żeby tylko nie siedzieć na tej nudnej lekcji. Praca mi się trochę przedłużyła i nie zdążyłam na tramwaj. Poszłam do domu pieszo. Mama nie słuchała mnie, kiedy opowiadałam jej, co się wydarzyło w szkole. Nigdy mnie nie słucha. Podświadomie wiem, że nie podoba jej się to, co...

Przydatność 60% Lektura mojego życia– Roma Ligocka „Dziewczynka w czerwonym płaszczyku”

W dobie ekspansywnego rozwoju psychologii truizmem jest stwierdzenie, że traumatyczne przeżycia z dzieciństwa mogą rzutować na późniejszy proces dorastania i poszukiwania swego miejsca i społeczeństwie – nie dość tego, mogą powracać nawet po wielu latach, kładąc się cieniem na dojrzałość i starość. Rzadko się jednak zdarza tak detaliczne i równocześnie tak dopracowane...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji