Treść zadania
Autor: KPM26 Dodano: 5.9.2017 (17:47)
Zad.1.3
Podaj zaprzeczenia zdań i oceń wartość logiczną zaprzeczeń.
a)√3 jest liczbą całkowitą.
b)Liczba 1010 nie jest liczbą parzystą.
c)5²=(-5)²
d)-8×(-1)≠2×4
f)1³-2³≠(-1)
Zad.1.4
Podaj zaprzeczenia zdań i oceń wartość logiczną zaprzeczeń.
a)-3:2>-7:2
b)4²+5²>
c)-7²≥(-7)²
d)3×(1-8)≤-3×(8-1)
e)0≥[-2-(-2)]²
Rozwiąż to zadanie i zarób nawet 14 punktów. 2 za rozwiązanie zadania, 10 gdy Twoja odpowiedź zostanie uznana jako najlepsza.
Rozwiązania
Podobne zadania
Dla funkcji określonej wzorem f(x)=-x+3podaj: a) dziedzinę b) zbiór Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kara49 2.12.2010 (17:00) |
Darmowe doładowania, tylko do końca tygodnia (do północy 23.03). Warto Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: 19zon94 21.3.2014 (21:40) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Diody-układy logiczne ,wzmacniacze,tranzystory
Diody+układy logiczne ,wzmacniacze,tranzystory
Przydatność 100% Duchy i ufo zawsze miały logiczne wyjaśnienie. (GHOSTS AND UFOs ALWAYS HAVE A LOGICAL EXPLANATION)
Many people believe that there are intelligent beings on other planets and we are not alone in the universe. During the last half of the century there have been created a lot of tales about newcomes from beyond the earth. They are usually described as small, green, bald and beardless creatures with big heads and eyes and only three fingers. They are flying in discus -shaped, gleaming aircraft....
Przydatność 50% Duchy i ufo zawsze miały logiczne wyjaśnienie. (ghosts and UFOs always have a logical explanation)
Many people believe that there are intelligent beings on other planets and we are not alone in the universe. During the last half of the century there have been created a lot of tales about newcomes from beyond the earth. They are usually described as small, green, bald and beardless creatures with big heads and eyes and only three fingers. They are flying in discus -shaped, gleaming aircraft....
Przydatność 60% Warto ściągać?
W poniższej pracy wyrażę swoje stanowisko wobec szkolnego zwyczaju podpowiadania i ściągania. Nie jestem za ani przeciw, jednak wolę to głębiej przeanalizować. Ściąganie, według mnie wcale nie jest czymś złym. Każdemu zdarza się nie nauczyć, czy zapomnieć odrobić pracy domowej. Wtedy mamy do dyspozycji tak zwane „kropki” – możliwość nieprzygotowania. Ale co zrobić,...
Przydatność 75% Warto czy nie warto wagarować?
Warto czy nie warto wagarować? Na to pytanie uczniowie odpowiadają różnie. Jedni mówią, że dzięki wagarom nie dostaną jedynki, lecz niektórzy uważają inaczej. Opuszczając lekcje tracimy nowe wiadomości, które przydadzą się nam prędzej czy póżniej. Wagarując nie chodzimy na lekcje, przez to nie mamy pojęcia na różne temety. Mamy nieobecności...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
7 3
antekL1 6.9.2017 (08:13)
Zad.1.3
Podaj zaprzeczenia zdań i oceń wartość logiczną zaprzeczeń.
a)√3 jest liczbą całkowitą.
Zaprzeczenie: √3 nie jest liczbą całkowitą. PRAWDA.
b)Liczba 1010 nie jest liczbą parzystą.
Zaprzeczenie: Liczba 1010 jest liczbą parzystą. PRAWDA.
c)5²=(-5)²
Zaprzeczenie: 5² ≠ (-5)² FAŁSZ, bo kwadraty liczby ujemnej i dodatniej są równe.
d)-8×(-1)≠2×4
Zaprzeczenie: -8×(-1) = 2×4. PRAWDA.
f)1³-2³≠(-1)
Zaprzeczenie: 1³-2³ = (-1). FAŁSZ, bo 1 - 8 nie jest równe -1
=========================================================
Zad.1.4
Podaj zaprzeczenia zdań i oceń wartość logiczną zaprzeczeń.
[ Zauważ, że znakowi "większe" zaprzeczamy przez "mniejsze lub równe" ]
a)-3:2>-7:2
Zaprzeczenie: -3:2 ≤ -7:2. FAŁSZ. Ujemna liczba -7/2 jest MNIEJSZA od -3/2.
b)4²+5²>
Czegoś brakuje w zapisie tego przykładu.
c)-7²≥(-7)²
[ Zauważ, że znakowi "większe lub równe" zaprzeczamy przez "mniejsze" ]
Zaprzeczenie: -7² < (-7)². PRAWDA, -49 < 49
d)3×(1-8)≤-3×(8-1)
Zaprzeczenie: 3×(1-8) > -3×(8-1). FAŁSZ. Zdanie: -21 > -21 nie jest prawdą !
e)0≥[-2-(-2)]²
Zaprzeczenie: 0 < [-2-(-2)]² . FAŁSZ. W nawiasie [ ] jest zero.
Zdanie: 0 < 0 nie jest prawdą.
=========================================================
W razie pytań pisz proszę na priv.
Dodaj komentarz - Zgłoś nadużycie