Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
WEKTORY - PILNE Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: djmikuss 16.4.2010 (09:32) |
Oblicz czy wektory AB i CD są równoległe, jeżeli A(0,1) B(3, -3) C(1,-2) Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pa366 16.5.2010 (15:46) |
Dane są wektory :) Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pusus 17.5.2010 (17:25) |
wektory, prosze pomóżcie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: ooolga 21.12.2010 (18:17) |
WEKTORY ! Zad.1 KL (wektor u góry)=[ -3;7] L=(-2;1) . Oblicz\ Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lola2580 16.1.2011 (20:39) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Wektory i skalary
1. Wielkości fizyczne. Wielkością fizyczną nazywamy wszystko to, co można zmierzyć. Są to np. długość, objętość, ciężar, czas, prędkość, przyspieszenie. Wielkości fizyczne dzielimy na dwie grupy: - wektory, czyli wielkości posiadające kierunek (np. siła, prędkość itp.) - skalary, czyli wielkości fizyczne nie posiadające kierunku (np. czas, objętość,...
Przydatność 100% Complaint (reklamacja, zwrot pieniędzy)
Dear Sir, I'm writing to complain about yesterday party.I and my friends were very dissatisfied with the meal and all the service in your restaurant. First off all, the food was awful and drinks tasted like salt water.Secondly, the waiters were very rude.They didn't want come to us when we were asking them.When they finally come they were very rude for us. I would like to receive a full...
Przydatność 65% Scharakteryzuj kierunek zwany romantyzmem
W wiek XIX wkraczaliśmy bez własnego państwa. Dlatego też w ówczesnej świadomości narodu zajmowała miejsce problematyka niewoli i walki o niepodległość. Polacy, ożywiani wolnościowymi i demokratycznymi ideami Wielkiej Rewolucji Francuskiej, stanęli z bronią w ręku najpierw u boku Napoleona, a potem samodzielnie organizowali wielokrotnie spiski patriotyczne i występowali...
Przydatność 50% Scharakteryzuj kierunek zwany romantyzmem
W wiek XIX wkraczaliśmy bez własnego państwa. Dlatego też w ówczesnej świadomości narodu zajmowała miejsce problematyka niewoli i walki o niepodległość. Polacy, ożywiani wolnościowymi i demokratycznymi ideami Wielkiej Rewolucji Francuskiej, stanęli z bronią w ręku najpierw u boku Napoleona, a potem samodzielnie organizowali wielokrotnie spiski patriotyczne i występowali...
Przydatność 50% Kierunek rasowo antropologiczny, współczesne odmiany rasizmu.
Praca jest zawarta w dołączonym pliku.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 18.2.2017 (11:14)
W obu zadaniach chodzi o "przeskalowanie" współrzędnych wektor_U w taki sposób, aby jego długość odpowiadała wymaganej długości wektor_V. W zadaniu 9 dodatkowo chcemy dostać przeciwny zwrot wektora więc musimy zmienić znaki przy obu współrzędnych.
Używam LaTeX'a do pisania wzorów. Jeśli Ci się to źle pokazuje w przeglądarce, to proszę narzekaj na priv. Znam ten problem, może znajdziemy rozwiązanie.
Szczerze nie chce mi się pisać tego na kartce i robić fotki, tak, jak Werner rozwiązuje zadania :)
Poza tym współrzędne wektora oddzielam znakiem ; nie przecinkiem.
jak w szkole każą oddzielać przecinkiem to zamień średniki na przecinki.
Ja robię tak dlatego, że jak masz wektor o ułamkowych współrzędnych, np:
[ 1,2,3,4 ] - to diabli wiedzą, że chodzi o: [ 1,2 ; 3,4 ]
---------------------
Zadanie 8.
Wektor_U ma długość:
"tradycyjny" zapis:
| wektor_U | = pierwiastek [ (-3)^2 + 4^2 ] = pierwiastek(25) = 5
LaTeX:
|\vec{u}|=\sqrt{(-3)^2+4^2}=5
---------------------
a)
Długość wektor_V = 20 czyli jest 4 razy większa niż długość wektor_U.
Trzeba współrzędne wektor_U pomnożyć przez 4 aby dostać wektor_V
\vec{v} = 4\cdot [-3;4]=[-12;16\,]
b)
Długość wektor_V = 8 czyli jest 8/5 razy większa niż długość wektor_U.
Trzeba współrzędne wektor_U pomnożyć przez 8/5 aby dostać wektor_V
\vec{v} = \frac{8}{5}\cdot [-3;4]=\left[-\frac{24}{5};\frac{32}{5}\right]
======================================
Zadanie 9.
Wektor_U ma długość:
|\vec{u}|=\sqrt{3^2+(-1)^2}=\sqrt{10}
Dobieramy długość i zmieniamy znaki.
Pierwiastka z 10 w mianowniku pozbywam się tak:
1 / pierwiastek(10) = pierwiastek(10) / 10
a)
\vec{v} = \mbox{minus}\,\frac{20}{\sqrt{10}}\cdot [3;-1]=\left[-6\sqrt{10};\,2\sqrt{10}\right]
b)
\vec{v} = \mbox{minus}\,\frac{3}{\sqrt{10}}\cdot [3;-1]=\left[-\frac{9}{10}\sqrt{10};\,\frac{3}{10}\sqrt{10}\right]
======================================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie