Treść zadania

mitsu15

Oblicz nie korzystając z tablic wartości funkcji trygonometrycznych:
a)(sin16^/sin74^)*ctg16^
b)tg14^*tg76^
c)tg28^*tg45^*62^
d)[ctg(90^-65^)/-5ctg25^*tg65^]do kwadratu
te ukośniki oznaczają kreskę ułamkową, bardzo proszę o odpowiedź.
zadanie znajduje się w zbiorze nasze gimnazjum Grażyny Pysznickiej- Kozik Geometria zad 35.5
odpowiedzi do podpunktów:
a)1
b)1
c)1
d)-1/5
proszę o dokładne rozpisanie metody działania bo mam bardzo wymagającą matematyczkę a ja tego nie rozumiem

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    a)(sin16^/sin74^)*ctg16^
    =(sin 16^/cos16^)*cos 16^/sin16 ^=tg16^* ctg 16^= 1
    b)tg14^*tg76^
    tg14^*ctg14^=1
    c)tg28^*tg45^*62^= a jaka tu jest funkcja trygonometryczna
    d)[ctg(90^-65^)/-5ctg25^*tg65^]do kwadratu= i tutaj czzy do kwadratu jest całośc i czy w mianowniku jest -5ctg 25tg65

Rozwiązania

Podobne zadania

wentor dlugosc okregu wpisanego w szesciokad foremny jest rowna 4pi, oblicz pole tego Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: wentor 11.4.2010 (13:11)
izolek123 na jutro :(:( a ja tego nie umiem ;// Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: izolek123 15.4.2010 (15:52)
Agati12 pole powierzchni szescianu wynosi 150 ile wynosi objetosc tego szescianu Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Agati12 15.4.2010 (17:10)
maj_eczka317 pomocy wązne potrzebuję tego ;( Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: maj_eczka317 21.4.2010 (14:58)
Agatt_ Ostrosłupy... Prosze o pomoc, nie umiem tego. ! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Agatt_ 19.4.2010 (21:55)

Podobne materiały

Przydatność 80% "Opis samego siebie"

Nazywam się Marta. Mam 17 lat i obecnie jestem uczennicą I klasy II Liceum Ogólnokształcącego w Raciborzu. Jestem niską, szczupłą osobą, która uwielbia sport. Moje włosy są krótkie, koloru ciemny bląd. Oczy natomiast doskonale komponują się z kolorem włosów bowiem są brązowe.Ogólnie jestem drobną istotką w której jest mnóstwo energii i zapału do życia....

Przydatność 75% Mój opis samego siebie, autoportret

Nazywam się Konrad Pach. Mam dwanaście lat i jestem uczniem klasy VI szkoły podstawowej w Rzgowie. Jestem średniego wzrostu, szczupłym chłopakiem z zielonymi oczami i krótkimi ciemno blond włosami. Mam lekko odstające uszy, dość szerokie brwi. Lubię ubierać się na pomarańczowo. Mam wesołe usposobienie, codziennie na mojej twarzy pojawia się uśmiech. Jestem mądry, chętnie...

Przydatność 65% Wyjaśnij relacje między funkcjami, przywilejami i immunitetami oraz obowiązkami przedstawiciela dyplomatycznego wobec państwa przyjmującego

Immunitet dyplomatyczny stanowiący instytucję prawa międzynarodowego polega faktycznie na wyłączeniu określonej grupy funkcjonariuszy państwowych spod jurysdykcji sądów i innych władz Państwa przyjmującego celem zapewnienia im swobodnego i bezpiecznego wykonywania przez nich funkcji dyplomatycznych. Państwo przyjmujące może w każdym czasie i bez obowiązku uzasadnienia swej...

Przydatność 75% Spróbuj opisać sam siebie. Opis siebie samego

Nazywam się Tomasz Grzybowski. Mam 17 lat i uczęszczam do I klasy szkoły średniej. Jestem wysokim, dobrze zbudowanym mężczyzną, o krótkich blond włosach. Mam niebieskie oczy i codziennie u mnie na twarzy widnieje szeroki uśmiech, ale zdarzają się też dni kiedy humor mi nie dopisuje i wtedy ten uśmiech znika z mojej twarzy. Kiedy zdarzy się, że ktoś ma jakiś problem albo...

Przydatność 60% Czt warto dążyć do doskonalenia samego siebie?

Każdy zna samego siebie, swoje wady i zalety. Jest tyle wspaniałych ludzi na świecie. Każdy człowiek zasługuje na odrobinę uwagi i poświęcenia, ale nikt nie jest idealny. Dlatego powinniśmy dążyć do doskonałości. Nie możemy istnieć bez innych ludzi. Nawet rzeczy, które kochamy bardziej od jakiegokolwiek człowieka stworzyli ludzie. To my jesteśmy siłą napędową tego...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji