Treść zadania

sebeex

Reklama głosi, ze 3 na 5 lekarzy zaleca pewien lek. Konkurencja twierdzi, ze to stwierdzenie
jest przesadne. Wybrała losowo 100 lekarzy, z których 45 zaleciło lek. Czy na poziomie
istotnosci 0,1 powinno sie odrzucic stwierdzenie zawarte w reklamie?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    Według reklamy 60 lekarzy na 100 powinno zalecać lek.
    Nie znamy odchylenia standardowego, przyjmujemy jest za pierwiastek(60).
    Szukamy przedziału ufności dla rozkładu:

    z = (x - 60) / pierwiastek(60)

    W tablicach dystrybuanty rozkładu normalnego szukamy 0,9
    (test JEDNOSTRONNY, z lewej strony, bo szukamy MINIMALNEJ ilości lekarzy którzy w/g reklamy jeszcze zalecą ten lek)
    Dostajemy z = około 1,28. Warunek na granicę przedziału ufności:

    - 1,28 < (x - 60) / pierwiastek(60) ; daje to x > 50 <--- dolna granica

    Otrzymana granica jest większa od 45 więc konkurencja słusznie nie wierzy reklamie.

    .

Podobne zadania

serce1916 Zadanie 1. Opis ćwiczenia Przeprowadzono pewien eksperyment, na podstawie Przedmiot: Matematyka / Studia 1 rozwiązanie autor: serce1916 8.2.2014 (21:26)
Nieznany Pewien logik spędzał urlop na jednej z wysp mórz południowych zamieszkałej Przedmiot: Matematyka / Studia 1 rozwiązanie autor: Konto usunięte 21.10.2015 (15:42)

Podobne materiały

Przydatność 65% Konkurencja

Konkurencja – współżycie antagonistyczne dwóch gatunków występujących w tym samym siedlisku i mających te same wymagania. Zwierzęta i rośliny konkurują o : - pokarm - przestrzeń - światło - przywództwo w stadzie - kryjówki - miejsce (legowisko) - wodę - o materiał na gniazdo.

Przydatność 60% Konkurencja

KONKURENCJA, ekon. proces, w którym uczestnicy rynku, dążąc do realizacji swych interesów, próbują przedstawić oferty korzystniejsze od innych ze względu na cenę, jakość, warunki dostawy i in. charakterystyki, wpływające na decyzję zawarcia transakcji.; Formy konkurecji oraz jej nasilenie zależą od struktur rynkowych, w których działają konkurenci. Ulegały one zmianom w...

Przydatność 50% Konkurencja.

Pewnie zastanawiałeś się, idąc lasem, jak wiele gatunków zwierząt i roślin w nim żyje? Korzystają one z tych samych zasobów środowiska, więc aby przeżyć, muszą o nie konkurować lub wzajemnie sobie pomagać. Dzięki tym złożonym zależnościom w przyrodzie panuje równowaga. Związki między organizmami zachodzą w obrębie jednej populacji oraz między osobnikami różnych...

Przydatność 55% Reklama

REKLAMA Reklama: - Reklama jest narzędziem, które umożliwia realizowanie funkcji marketingowych, wpływa na jednostki rynku, zjednuje je sobie i kreuje ich pozytywne opinie o produktach i firmie. - Reklama jest działaniem promocyjnym, prezentującym potencjalnemu nabywcy walory towaru lub usługi. Stała się ona częścią współczesnego świata i posiada wiele odmian....

Przydatność 100% Reklama

Podstawą dobrej reklamy jest fakt, że zwraca ona uwagę odbiorców. Można wpłynąć na jej atrakcyjność dla publiczności między innymi przez zamieszczenie ciekawego nagłówka, intrygującego stwierdzenia niebanalnego zdjęcia, grafiki. Istnieją dwie zasady reklamy w prasie, które wpływają na odbiór reklamy prasowej przez czytelników. Pierwsza z nich jest zasadą „ Prawej...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji