Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: basia0501 30.3.2010 (21:19) |
proszę o pomoc Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: madziunia09999 1.4.2010 (23:32) |
13 zadan z matematyki proste!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: wielorybek 7.4.2010 (16:14) |
Matematyka. Zadania tekstowe-równania ;/ Bardzo proszę o pomoc :) Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: darka120 7.4.2010 (18:35) |
uczeń otrzymał następujące oceny z kolejnych testów z matematyki w 1 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: misia9492 8.4.2010 (14:41) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki
Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...
Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki
Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete
Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX
HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...
Przydatność 80% Pierwsza pomoc - pomoc przedmedyczna
Pierwsza Pomoc Przedmedyczna Pierwsza pomoc przedmedyczna to czynności ratownika (osoby udzielającej pierwszą pomoc) prowadzące do zabezpieczenia i utrzymania przy życiu osoby poszkodowanej, do czasu przyjazdu wykwalifikowanych służb. Etapy pierwszej pomocy 1. ocena sytuacji 2. zabezpieczenie miejsca zdarzenia 3. ocena stanu poszkodowanego 4. wezwanie pomocy - 999 ? Pogotowie...
Przydatność 75% Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
2 0
antekL1 6.9.2016 (08:12)
Zad. 10.
Aby wpisać coś w środkowy prostokąt obliczamy:
-2x + y + (3x - y) = -2x + 3x + y - y ; upraszczamy , zostaje tylko x
Wpisujemy "x"
Aby wpisać coś w prawy prostokąt obliczamy:
x - 2x + y ; upraszczamy , zostaje tylko - x + y
Wpisujemy "- x + y"
==================================
Zad. 11.
Po lewej stronie dopisujesz pod "cena torebki: x"
cena butów: y
cena kurtki: z
Po prawej stronie wypisujesz trzy równania na x, y, z
Pierwszą linijkę na razie zostaw pustą.
W drugiej linijce: y = x / 2 ; to równanie łączy cenę butów z ceną torebki.
W trzeciej linijce: x = x + 80 ; to równanie łączy cenę kurtki z ceną torebki.
W ostatniej linijce: x + y + z = 560 ; to jest równanie opisujące sumę cen
Podstawiamy do niego y i z . Dostajemy:
x + x / 2 + x + 80 = 560 ; to można wpisać w pierwszej linijce.
Dodajemy wyrazy z x i przenosimy 80 na prawo
(5/2) x = 480 ; dzielimy przez 5/2
x = 192 ; mamy cenę torebki. Obliczamy pozostałe ceny:
buty: y = x / 2 = 192 / 2 = 96
kurtka: z = x + 80 = 192 + 80 = 272
Odpowiedź: Torebka kosztuje 192 zł, buty 96 zł, kurtka 272 zł
==================================
Zad. 12.
Wpisujesz coś w tym stylu:
Cenę 1 kg pomarańczy oznaczamy x
x = 5,60 / 1,4
x = 4
Waga pomarańczy Ali to 6,80 / x
6,80 / 4 = 1,70
Odpowiedź: Pomarańcze Ali ważyły 1,7 kg
==================================
Zad. 13.
Wpisujesz coś w tym stylu:
Oznaczamy przez:
t - czas najgorszego zawodnika
x - długość trasy
30 (t - 1/3) = x ; [ pamiętaj,, że 20 minut to 1/3 godziny ]
26 t = x
[ Z drugiego równania obliczamy t (nie pisz tego :) ]
t = x / 26 ; wstawiamy do pierwszego równania
30 (x/26 - 1/3) = x ; wymnażamy nawias
(30/26) x - 10 = x ; przenosimy x na lewo, 10 na prawo
(4/26) x = 10 ; mnożymy przez 26/4
x = 65
Odpowiedź: długość trasy wynosiła 65 km
==================================
Zadanie dodatkowe
Oznaczamy pierwszą cyfrę dwucyfrowej liczby przez x.
Drugą cyfrę oznaczamy przez y.
Liczba dwucyfrowa ma wtedy postać: 10x + y
Po przestawieniu cyfr powstaje liczba: 10y + x
Odejmujemy drugą liczbę od pierwszej:
(10x + y) - (10 y + x) = 10x - x + y - 10y ; upraszczamy prawą stronę
(10x + y) - (10 y + x) = 9x - 9y ; wyciągamy 9 przed nawias
(10x + y) - (10 y + x) = 9 (x - y)
Widać, że różnica liczb ma postać 9 * (x - y) co dowodzi podzielności przez 9.
[ Zauważ, że jeżeli x = y to dostaniemy zero, też podzielne przez 9 ]
==================================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie