Treść zadania

scania

proszę pomoc z matematyki

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 0

    Zad. 10.
    Aby wpisać coś w środkowy prostokąt obliczamy:
    -2x + y + (3x - y) = -2x + 3x + y - y ; upraszczamy , zostaje tylko x
    Wpisujemy "x"

    Aby wpisać coś w prawy prostokąt obliczamy:
    x - 2x + y ; upraszczamy , zostaje tylko - x + y
    Wpisujemy "- x + y"
    ==================================

    Zad. 11.
    Po lewej stronie dopisujesz pod "cena torebki: x"
    cena butów: y
    cena kurtki: z
    Po prawej stronie wypisujesz trzy równania na x, y, z
    Pierwszą linijkę na razie zostaw pustą.
    W drugiej linijce: y = x / 2 ; to równanie łączy cenę butów z ceną torebki.
    W trzeciej linijce: x = x + 80 ; to równanie łączy cenę kurtki z ceną torebki.
    W ostatniej linijce: x + y + z = 560 ; to jest równanie opisujące sumę cen

    Podstawiamy do niego y i z . Dostajemy:
    x + x / 2 + x + 80 = 560 ; to można wpisać w pierwszej linijce.
    Dodajemy wyrazy z x i przenosimy 80 na prawo
    (5/2) x = 480 ; dzielimy przez 5/2
    x = 192 ; mamy cenę torebki. Obliczamy pozostałe ceny:
    buty: y = x / 2 = 192 / 2 = 96
    kurtka: z = x + 80 = 192 + 80 = 272

    Odpowiedź: Torebka kosztuje 192 zł, buty 96 zł, kurtka 272 zł
    ==================================

    Zad. 12.
    Wpisujesz coś w tym stylu:
    Cenę 1 kg pomarańczy oznaczamy x
    x = 5,60 / 1,4
    x = 4
    Waga pomarańczy Ali to 6,80 / x
    6,80 / 4 = 1,70
    Odpowiedź: Pomarańcze Ali ważyły 1,7 kg
    ==================================

    Zad. 13.
    Wpisujesz coś w tym stylu:
    Oznaczamy przez:
    t - czas najgorszego zawodnika
    x - długość trasy
    30 (t - 1/3) = x ; [ pamiętaj,, że 20 minut to 1/3 godziny ]
    26 t = x
    [ Z drugiego równania obliczamy t (nie pisz tego :) ]
    t = x / 26 ; wstawiamy do pierwszego równania
    30 (x/26 - 1/3) = x ; wymnażamy nawias
    (30/26) x - 10 = x ; przenosimy x na lewo, 10 na prawo
    (4/26) x = 10 ; mnożymy przez 26/4
    x = 65
    Odpowiedź: długość trasy wynosiła 65 km
    ==================================

    Zadanie dodatkowe
    Oznaczamy pierwszą cyfrę dwucyfrowej liczby przez x.
    Drugą cyfrę oznaczamy przez y.
    Liczba dwucyfrowa ma wtedy postać: 10x + y
    Po przestawieniu cyfr powstaje liczba: 10y + x
    Odejmujemy drugą liczbę od pierwszej:
    (10x + y) - (10 y + x) = 10x - x + y - 10y ; upraszczamy prawą stronę
    (10x + y) - (10 y + x) = 9x - 9y ; wyciągamy 9 przed nawias
    (10x + y) - (10 y + x) = 9 (x - y)
    Widać, że różnica liczb ma postać 9 * (x - y) co dowodzi podzielności przez 9.
    [ Zauważ, że jeżeli x = y to dostaniemy zero, też podzielne przez 9 ]
    ==================================

Rozwiązania

Podobne zadania

basia0501 Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: basia0501 30.3.2010 (21:19)
madziunia09999 proszę o pomoc Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: madziunia09999 1.4.2010 (23:32)
wielorybek 13 zadan z matematyki proste!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: wielorybek 7.4.2010 (16:14)
darka120 Matematyka. Zadania tekstowe-równania ;/ Bardzo proszę o pomoc :) Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: darka120 7.4.2010 (18:35)
misia9492 uczeń otrzymał następujące oceny z kolejnych testów z matematyki w 1 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: misia9492 8.4.2010 (14:41)

Podobne materiały

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki

Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete

Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX

HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...

Przydatność 80% Pierwsza pomoc - pomoc przedmedyczna

Pierwsza Pomoc Przedmedyczna Pierwsza pomoc przedmedyczna to czynności ratownika (osoby udzielającej pierwszą pomoc) prowadzące do zabezpieczenia i utrzymania przy życiu osoby poszkodowanej, do czasu przyjazdu wykwalifikowanych służb. Etapy pierwszej pomocy 1. ocena sytuacji 2. zabezpieczenie miejsca zdarzenia 3. ocena stanu poszkodowanego 4. wezwanie pomocy - 999 ? Pogotowie...

Przydatność 75% Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji