Treść zadania

~Gabi

1. Porozumienie umożliwiające kupującym i sprzedającym dokonanie transakcji w taki sposób, że ceny mogą być ustalone, a wymiana dokonana to(1pkt):
a. popyt
b. podaż
c. rynek

2. Zgodnie z prawem popytu i podaży wzrost cen określonego produktu spowoduje(1pkt):
a. wzrost popytu na ten produkt i spadek podaży
b. wzrost podaży tego produktu i spadek popytu na ten produkt
c. nie spowoduje żadnych zmian w popycie i podaży

3. Rywalizacja o jak największą liczbę klientów pomiędzy uczestnikami rynku oferującymi do sprzedaży swoje produkty to(1pkt):
a. konkurencja
b. segmentacja rynku
c. popyt

4. Inni uczestnicy rynku są elementem(1pkt):
a. otoczenia bezpośredniego
b. otoczenia pośredniego

5. Które ze zdań charakteryzuje przedsiębiorstwo działające zgodnie z orientacją produkcyjną? (1pkt):
a. Przedsiębiorstwa mogą sprzedawać wszystko to, co oferują klientom.
b. Działania przedsiębiorstw koncentrują się nie tylko na produkcji, lecz również na czynnościach związanych ze wzrostem sprzedaży
c. Sprzedawców detalicznych traktuje się jak równorzędnych partnerów, organizuje się dla nich szkolenia, oferuje premie pieniężne lub inne nagrody za zwiększenie sprzedaży

6. Która z cech prawidłowo wyodrębnionego segmentu rynku pozwala na oszacowanie liczby klientów tworzących segment rynku? (1pkt):
a. dostępność
b. mierzalność
c. rozległość

7. Kombinacja narzędzi marketingu, tj. działań związanych z produktem, jego ceną, dystrybucją i komunikacją, jest określana jako: (1pkt)
a. marketing mix
b. rynek docelowy
c. portfolio
d. rynek dóbr i usług

8. Która z sytuacji rynkowych jest korzystniejsza dla klientów (1pkt):?
a. sytuacja rynku nabywcy
b. sytuacja ryku sprzedawcy
c. obie z tych sytuacji są niekorzystne dla klientów

9. Uzupełnij zdanie(1pkt):
Rynek................................................................... obejmuje wszystkich potencjalnych klientów przedsiębiorstwa

10. Jeżeli przedsiębiorstwo dokonuje segmentacji rynku i działa w każdym segmencie rynku, to jest to strategia(1pkt):
a. działania zróżnicowanego
b. działania skoncentrowanego
c. działania niezróżnicowanego

11. Badania marketingowe, które dotyczą tych pytań, na które istnieje stała potrzeba uzyskiwania odpowiedzi, to(1pkt)::
a. badania ad hoc
b. badania ciągłe
c. badania okresowe

12. Producent luksusowych samochodów co kwartał analizuje publikowane dane staty¬styczne dotyczące struktury wynagrodzeń i na tej podstawie ustala rozległość seg¬mentu rynku, czyli liczbę osób osiągających dochody powyżej 10 000 zł miesięcz¬nie. Według częstotliwości prowadzenia badań marketingowych badania te są zali¬czane do(1pkt):
a. badań ciągłych
b. badań sporadycznych
c. badań okresowych

13. Jaka metoda badań marketingowych została zastosowana w opisanej sytuacji?
Wybrane gospodarstwa domowe w Polsce zapisywały w ciągu roku informacje na temat kupowanych napojów chłodzących. (1pkt):
a. badania ankietowe
b. badania panelowe
c. badania eksperymentalne

14. Który z wymienionych etapów badań marketingowych jest ostatnim etapem tych badań? (1pkt):
a. wybór metody i techniki badań marketingowych
b. określenie celu badań
c. analiza uzyskanych informacji oraz interpretacja wyników
d. zbieranie i opracowywanie informacji

15. Co to jest strategia przedsiębiorstwa? (2pkt):
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................

16. Co to jest segmentacja rynku? (2pkt):
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

17. Jakie czynniki wpływają na decyzje konsumenta? (2pkt):
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne zadania

~wercia Dlaczego akcje sa glownym przedmiotem transakcji gieldowych? Przedmiot: Przedsiębiorczość / Liceum 1 rozwiązanie autor: ~wercia 21.9.2011 (18:58)

Podobne materiały

Przydatność 75% Porozumienie administracyjne

Porozumienie administracyjne należąca do niewładczych form działania administracji dwustronna lub wielostronna czynność prawna z zakresu prawa administracyjnego, dokonywana przez podmioty wykonujące administrację publiczną, a dochodząca do skutku na podstawie zgodnych oświadczeń woli tych podmiotów. Przedmiotem porozumienia są zobowiązania (ale nie w sensie cywilno- prawnym)...

Przydatność 85% Wychowawca, wychowanek, czy możliwe jest porozumienie?

Wychowawca, wychowanek, czy możliwe jest porozumienie? Szkoła - realizując swe zadania dydaktyczne i wychowawcze - wpływa na uczniów nie tylko dzięki przekazywaniu określonych treści, ale również w wyniku kontaktów interpersonalnych nauczyciela i ucznia. Tymczasem, jakość tych kontaktów jest często daleka od doskonałości, co w dużym stopniu wynika z braku właściwego...

Przydatność 50% Passato Prossimo (czas przeszly dokonany)- z czasownikiem "avere"

PASSATO PROSSIMO 1.Jest to czas, ktory wyraza czynnosci przeszle dokonane, calkowicie dokonczone. 2.Pod wzgledem budowy jest czasem zlozonym, sklada sie bowiem z 2 elementow. np. Ieri ho mangiato al ristorante. Ieri abbiamo mangiato al ristorante. Czas ten tworzy sie za pomoca 2 czasownikow posilkowych. W wiekszosci przypadkow jest to czasownik "avere", ktory jest odmieniony...

Przydatność 65% Jak oceniasz wybór drogi życiowej dokonany przez bohaterów "Siłaczki"?

"Siłaczka" to jeden z tych charakterystycznych utworów Żeromskiego, w których szczególnie jaskrawo zostaje przedstawiony problem niezawinionej ciemnoty i ubóstwa chłopstwa polskiego; problem tym bardziej palący, że spotykający się z obojętnością większej części inteligencji, czyli tej warstwy społecznej, która powinna inicjować i przeprowadzać zmiany w społeczeństwie....

Przydatność 80% Podanie do Pana Boga z prośbą o dokonanie kilku zmian w świecie.

Podanie. Anna Kowalska Kraków,2006.11.08 ul.Kolorowa 11/11 31-111 KRAKÓW Szanowny Panie Boże!...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji