Zadanie 1.
Jeżeli mamy prostą opisaną równaniem: y = a x + b
to prosta prostopadła ma równanie: y = - (1 / a) x + c.
Wśród podanych par liczb szukamy więc takich, że jedna jest odwrotnością drugiej ze zmienionym znakiem. Sprawdzamy:
A. 1/2 i 2 nie pasuje, bo oba znaki są dodatnie.
B. - 1/3 i 10/3 nie pasuje, bo to nie są wzajemne odwrotności C. - 6 i 1/6 pasuje [ liczba 0,1(6) czyli 0,166666 to 1 / 6 ]
D. pierwiastek(2) i - 2 / pierwiastek(2) nie pasuje, bo druga z liczb to po prostu - pierwiastek(2), czyli nie jest to odwrotność.
==============================
Zadanie 2.
Podstawiamy x = -3 oraz y = -4 i sprawdzamy kolejno:
A. -4 = ?? 3 * (-3) + 4 ; Nieprawda.
B. y = 5. To jest pozioma linia która na pewno nie przejdzie przez y = -4. Odpada. C. Pasuje. Jest to pionowa linia przechodząca przez x = -3 i punkt A leży na niej.
D. -4 = ?? -(-3) - 4 ; Nieprawda.
==============================
Zadanie 3.
Jeżeli mamy prostą opisaną równaniem: y = a x + b
to prosta równoległa ma równanie: y = a x + c.
Wśród podanych par liczb szukamy więc takich, które mają jednakowe współczynniki przy "x". Jeśli równanie jest innej postaci niż y= a x + b to przekształcamy je do tej postaci.
A. 3 i -1/3 to różne liczby. Nie pasuje.
B. Drugie równanie przekształcamy do postaci: y = - 2x - 3.
2 i -2 to różne liczby. Nie pasuje. C. Pierwsze równanie przekształcamy do postaci: y = - 7 - 3x. Pasuje. Współczynniki przy "x" są jednakowe.
D. Pierwsze równanie przekształcamy do postaci: y = x - 1.
-1 i 1 to różne liczby. Nie pasuje.
==============================
Zadanie 4.
Dla podanych punktów P obliczamy KWADRAT odległości AP (bo po co męczyć się z pierwiastkiem) i porównujemy do kwadratu odległości AB, czyli do liczby 17.
1 0
antekL1 27.11.2015 (19:05)
Zadanie 1.
Jeżeli mamy prostą opisaną równaniem: y = a x + b
to prosta prostopadła ma równanie: y = - (1 / a) x + c.
Wśród podanych par liczb szukamy więc takich, że jedna jest odwrotnością drugiej ze zmienionym znakiem. Sprawdzamy:
A. 1/2 i 2 nie pasuje, bo oba znaki są dodatnie.
B. - 1/3 i 10/3 nie pasuje, bo to nie są wzajemne odwrotności
C. - 6 i 1/6 pasuje [ liczba 0,1(6) czyli 0,166666 to 1 / 6 ]
D. pierwiastek(2) i - 2 / pierwiastek(2) nie pasuje, bo druga z liczb to po prostu - pierwiastek(2), czyli nie jest to odwrotność.
==============================
Zadanie 2.
Podstawiamy x = -3 oraz y = -4 i sprawdzamy kolejno:
A. -4 = ?? 3 * (-3) + 4 ; Nieprawda.
B. y = 5. To jest pozioma linia która na pewno nie przejdzie przez y = -4. Odpada.
C. Pasuje. Jest to pionowa linia przechodząca przez x = -3 i punkt A leży na niej.
D. -4 = ?? -(-3) - 4 ; Nieprawda.
==============================
Zadanie 3.
Jeżeli mamy prostą opisaną równaniem: y = a x + b
to prosta równoległa ma równanie: y = a x + c.
Wśród podanych par liczb szukamy więc takich, które mają jednakowe współczynniki przy "x". Jeśli równanie jest innej postaci niż y= a x + b to przekształcamy je do tej postaci.
A. 3 i -1/3 to różne liczby. Nie pasuje.
B. Drugie równanie przekształcamy do postaci: y = - 2x - 3.
2 i -2 to różne liczby. Nie pasuje.
C. Pierwsze równanie przekształcamy do postaci: y = - 7 - 3x.
Pasuje. Współczynniki przy "x" są jednakowe.
D. Pierwsze równanie przekształcamy do postaci: y = x - 1.
-1 i 1 to różne liczby. Nie pasuje.
==============================
Zadanie 4.
Dla podanych punktów P obliczamy KWADRAT odległości AP (bo po co męczyć się z pierwiastkiem) i porównujemy do kwadratu odległości AB, czyli do liczby 17.
[ czytaj ^2 jako "do kwadratu" ]
A. |AP|^2 = [ 0 - (-4) ]^2 + [ -2 - (-3) ]^2 = 16 + 1 = 17. Nie pasuje. |AP| = |AB|
B. |AP|^2 = [ 3 - (-4) ]^2 + [ 3 - (-3) ]^2 = 49 + 36 = 85. Pasuje. |AP| > |AB|
C. |AP|^2 = [ -4 - (-4) ]^2 + [ -3 - (-3) ]^2 = 0. Nie pasuje. |AP| < |AB|
D. |AP|^2 = [ -3 - (-4) ]^2 + [1 - (-3) ]^2 = 1 + 16 = 17. Nie pasuje. |AP| = |AB|
==============================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie