Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 5 rozwiązań | autor: marla 26.3.2010 (19:56) |
Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: basia0501 30.3.2010 (21:19) |
zadania różne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: uczennica0638 6.4.2010 (12:05) |
Rozwiaz zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: sylwaczek 6.4.2010 (17:37) |
zadania z ułamkami i niewiadomymi Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kamiluskaxd 7.4.2010 (13:28) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Bankowośc zadania
POSIADAM JESZCZE INNE MATERIAŁY Z BANKOWOŚCI I NIE TYLKO
Przydatność 70% Zadania wahadłowców
Promy kosmiczne, zwane też wahadłowcami lub samolotami kosmicznymi, są pierwszymi pojazdami wielokrotnego użytku przeznaczonymi do podróży poza naszą planetę. Startują z powierzchni Ziemi na podobieństwo rakiety kosmicznej, po wejściu na orbitę stają się sztucznymi satelitami, a gdy kończą zadanie, lądują z powrotem na ziemskim globie niczym gigantyczny szybowiec. Już sama...
Przydatność 80% Zadania sekretariatu
Zadania sekretariatu Głównym zadaniem sekretariatu jest odciążenie kierownika z uciążliwych administracyjno - biurowych i techniczno ? usługowych spraw które są bardzo drobne. W strukturze firmy sekretariat nie ma charakteru merytorycznego lecz usługowy. W sekretariacie może być zatrudnionych kilka osób ale najczęściej jest to komórka jednoosobowa (zatrudniony to sekretarka lub...
Przydatność 50% Zadania spedytora
Zadania spedytora: - Spedytor zobowiązany jest wykonywać swoje czynności zgodnie z przyjętym zleceniem. - Spedytor jest zobowiązany do odbioru przesyłki w przypadku gdy brakuje właściwych dokumentów. - Spedytor odbierając przesyłkę jest zobowiązany sprawdzić czy przesyłka dostarczona została w stanie nienaruszonym. - Spedytor nie ma obowiązku sprawdzać zgodność...
Przydatność 50% Zadania i cele mediów
Istnieje wiele teorii, dotyczących zadań, jakie spełniają środki masowego przekazu. Wynika to ze zróżnicowanego definiowania tego pojęcia. W ujęciu funkcjonalistycznym, które uznaje media za autonomiczne instytucje, mają one następujące funkcje: 1. Informacja: - informowanie o wydarzeniach i sytuacji w społeczeństwie, kraju i na świecie, - powiadamianie o rozkładzie sił we...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 27.10.2015 (08:52)
Zadanie 1.
Powiedzmy, że odległość od A do B wynosi 1 [ np. 1 km ]
Szkołę budujemy w punkcie odległym o "x" od miejscowości A.
Dzieci z A przebędą wtedy razem drogę 118 x
Dzieci z B przebędą wtedy razem drogę 108 (1 - x)
Te wielkości mają być równe:
118 x = 108 (1 - x) ; wymnażamy nawias
118 x = 108 - 108 x ; przenosimy 108x
226 x = 108 ; stąd
x = 108 / 226 = 54 / 113
Szkołę należy zbudować w takim punkcie "S",
aby odległość AS była równa 54 / 113 = około 0,478 odległości AB
Można też powiedzieć tak: [ ponieważ odległość SB to 1 - 54/113 = 59/113 ]
"Punkt S ma dzielić odległość AB w stosunku 54 : 59
(krótszy odcinek to AS)".
===================================================
Zadanie 2.
Storo 1 akr = 0,404685.... ha to
1 ha = 1 / 0,404685.... = 2,47106... = około 2,5 akrów
===================================================
Zadanie 3.
Oznaczmy początkową ilość cukierków Kasi przez "x"
Gdy zjadła jeden cukierek zostało jej x - 1
Gdy oddała połowę tego zostało jej (x - 1) / 2
Gdy zjadła ponownie jeden cukierek zostało jej (x - 1) / 2 - 1
Gdy oddała kolejną połowę tego zostało jej [ (x - 1) / 2 - 1] / 2
i to ma wynosić 5.
[ (x - 1) / 2 - 1] / 2 = 5 ; mnożymy przez 2
(x - 1) / 2 - 1 = 10 ; przenosimy 1
(x - 1) / 2 = 11 ; mnożymy przez 2
x - 1 = 22 ; stąd
x = 23 cukierki
Sprawdzamy:
23 - 1 = 22 zostało Kasi gdy zjadła pierwszy cukierek
22 / 2 = 11 zostało po oddaniu 11 cukierków Basi
11 - 1 = 10 zostało Kasi gdy zjadła drugi cukierek
10 / 2 = 5 zostało po oddaniu 5 cukierków Zosi
===================================================
Zadanie 6.
Końcowe liczby oznaczmy przez "x".
Początkowe części wynosiły więc:
x - 2; x + 2; x / 2; x * 2
W sumie mają dać one 45, czyli:
(x - 2) + (x + 2) + (x / 2) + (x * 2) = 45 stąd:
(9/2) x = 45 ; czyli
9x = 90 ; stąd:
x = 10
Znając końcowe liczby możemy odtworzyć wielkości początkowych części:
8; 12; 5; 20.
Sprawdzamy: Suma faktycznie daje 45 oraz
8 + 2 = 10
12 - 2 = 10
5 * 2 = 10
20 / 2 = 10
===================================================
Zadanie 7
Jest to niemożliwe.
Dowód:
Suma liczb 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 = 21 [ liczba NIEparzysta ]
Dodanie dwóch jedynek zwiększa tą sumę o 2,
czyli dostajemy liczby postaci 21 + 2n - nadal NIEparzyste.
Ale jeśli mielibyśmy otrzymać wszystkie 6 liczb równe np. liczbie "k"
to ich suma musiałaby wynosić 6 * k , czyli być PARZYSTA.
Sprzeczność - nie można z nieparzystej liczby zrobić parzystej
dodając do niej po 2.
===================================================
Proszę zamieść zadania 4 i 5 oddzielnie
bo są one trudniejsze, a ten tekst staje się za długi...
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie