Treść zadania

kujon998

Chodzi mi o te podpunkty zakreslone w kolko bo nie chce mi wyjść jak w odpowiedziach

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    [ Czytaj ^2 jako "do kwadratu"; ^3 jako "do sześcianu" itp. ]

    Zadanie 1b)
    = 3 * ( x^2 + xy -2xy - 2y^2 ) - 4 * ( 6x - 3y - 2xy + y^2 ) = ; upraszczamy to co w nawiasach
    = 3 * ( x^2 - xy - 2y^2 ) - 4 * ( 6x - 3y - 2xy + y^2 ) = ; wymnażamy nawiasy
    = 3x^2 - 3xy - 6y^2 - 24x + 12y + 8xy - 4y^2 = ; upraszczamy, co się da
    = 3x^2 - 10y^2 + 5xy - 24x + 12y
    =======================================

    Zadanie 4e)
    [ Czytaj: "P(x)" jako: "pierwiastek kwadratowy z "x" ]

    Wzór: (a + b)^3 = a^3 + 3a^2 b + 2 a b^2 + b^3.
    Zauważ, że:
    [ P(2) ]^3 = 2 * P(2).

    Wyrażenie z zadania =
    = [2 * P(2) ]^3 + 3 * [ 2 * P(2) ]^2 * 3 + 3 * 2 * P(2) * 3^2 + 3^3 =
    = 8 * 2 * P(2) + 9 * 4 * 2 + 6 * 9 * P(2) + 27 =
    = 99 + 70 * P(2)
    ------------------

    Zadanie 4f)
    Wzór: (a - b)^3 = a^3 - 3a^2 b + 2 a b^2 - b^3.
    Zauważ, że:
    [ P(2) ]^3 = 2 * P(2).
    [ P(3) ]^3 = 3 * P(3).

    Wyrażenie z zadania =
    = [ 3 *P(2) ]^3 - 3*[ 3*P(2) ]^2*[2 * P(3)] + 3*3*P(2)*[ 2*P(3) ]^2 - [ 2*P(3) ]^3 =
    = 27*2*P(2) - 3*9*2*2*P(3) + 9*P(2)*4*3 - 8*3*P(3) =
    = 54 * P(2) - 108 * P(3) + 108 * P(2) - 24 * P(3) =
    = 162 & P(2) - 132 * P(3)
    =======================================

    Zadanie 5f)
    To mi przypomina taki wzór skróconego mnożenia:
    A^3 - B^3 = (A - B) ( A^2 + 2AB + B^2)
    Zobacz, że wszystko się zgadza gdy
    A = P(2) * a
    B = P(5) * b
    W drugim nawiasie mamy kolejno:
    A^2 = [ P(2) * a ]^2 = 2a^2
    AB = [ P(2) * a ] * [ P(5) * b ] = P(10) * ab
    B^2 = [ P(5) * b ]^2 = 5b^2

    Całe wyrażenie jest więc równe:
    = A^3 - B^3 = [ P(2) * a ]^3 - [ P(5) * b ]^3 =
    = 2 * P(2) * a^3 - 5 * P(5) * b^3
    =======================================

    Proszę, zamieść pozostałe przykłady oddzielnie,
    bo ten tekst staje się za długi, poza tym liczenie "na piechotę" tych przykładów
    to MASOCHIZM !

    PO CO Wam tego typu ćwiczenia skoro istnieją darmowe programy
    (np: "Maxima") które robią to automatycznie i bez pomyłek ?
    Mamy XXI wiek!

    W razie pytań pisz proszę na priv.

Podobne materiały

Przydatność 65% Podpunkty do charakterystyki Adama Cisowskiego.

Elementy charakterystyki: 1. przedstawienie postaci 2. wygląd bohatera 3. cechy charakterystyczne (z uzasadnieniem) 4. zdolności i zainteresowania (z uzasadnieniem) 5. jak bohater postrzega swiat 6. jak inne postacie postrzegają bohatera 7. moja ocena bohatera Podane ponizej podpunkty należy przekształcic w zdania dla uzyskania pełnej charakterystyki. ad1 Adam Cisowski, ma...

Przydatność 70% Podpunkty do rozwinięcia charakterystyki Achillesa i Hektora.

Charakterystyka Hektora i Achillesa (podpunkty do rozwiniecia) w oparciu o fragmenty "Iliady" Homera oraz najczesciej uzywane srodki stylistyczne HEKTOR: - czuje on respekt przed swoim przeciwnikiem z ktorym mimo tego, iz probuje odwlec ten moment musi sie zmierzyc, - szanował on bardzo prawa boskie choć można stwierdzić, że dlatego tak to podkreślał ponieważ wiedział,...

Przydatność 60% Świat nie chce pamiętać - rozprawka

Ludzkość ma za sobą długą historię. Czasem jest ona przyjemna i można się nią szczycić, ale ta najnowsza jest krępująca i nie często zdarza się, że wspomina tamte czasy z uśmiechem na twarzy. Mowa tu o I i II wojnie światowej oraz okresie międzywojennym. Ówczesne zdarzenia przypomina się głównie na lekcjach historii. Są one niewygodne i często udaje się,...

Przydatność 50% W literaturze chodzi o to, aby zobaczyć siebie...

W literaturze chodzi o to, aby zobaczyc siebie. Jak żyjemy na świecie, pośród rowiesników, nie wiemy czy postepujemy dobrze i czy bedziemy szczesliwi w przyszłosci. W kazdej literaturze jest odpowiedz na pytanie. Czy jestesmy dobrzy dla swojej rodziny, czy duzo czasu poswiecamy jej. Tak tez było z Aurelią i jej matką w ksiazce pt."Opium w rosole". Matka nie opiekowała sie...

Przydatność 50% O co chodzi w pakiecie klimatyczno-energetycznym

Pakiet klimatyczno-energetyczny Istotą pakietu klimatyczno-energetycznego jest ograniczenie przynajmniej o 20 proc. emisji CO2 do atmosfery do 2020 roku przez kraje członkowskie UE. Dla Polski oznacza to w praktyce dekarbonizację i zawalenie się naszej energetyki w 94 proc. opartej na węglu,100-procentową podwyżkę cen prądu. . Musielibyśmy kupować głównie od Francji, która...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji