Treść zadania
Autor: anulka95 Dodano: 22.11.2014 (16:11)
1.oblicz wartość wyrażenia.wynik przedstaw w postaci liczby dziesiętnej. a) (2/3-2^-2)^-1
b)( (3/4)^- 1-(1,5)^-1)^-2
2.oblicz a) pierwiastek9 *[(1,5)^-1+9^1,5]-27-2/3
b)[(81/625)^0,75:(1 2/3)-(0,125)^1/3]^2
3.oblicz (1,4)^-5*(5/7)^-5+5 1/2*5 1/2*7 1/2*7 1/2 ----------------------------------------------------------- (3^1,5-pierwiastek7)(3^1,5+pierwiastek7
4.rozwiąż równania
a)(2pierwiastkek3-x)(pierwiastek3+1)=7pierwiastek3
b)pierwiastek2x^2+2pierwiastek3x=-pierwiastek2
5.rozwiąż równania
a)6^x=ulamek1/36
b)(ułamek2/3)^x=ułamek8/27
6.a) (0,6)^x≥2ułamek 7/9
b)ułamek9^x/27<27^x+8
7.oblicz a)log∧ułamek1/4ułamek1/2
b)log∧81 3
c)log∧2√2 16
d)log∧5 125√5
8.oblicz wartości wyrażenia a)2log∧ułamek 1/2√3+log∧ułamek1/2 5ułamek1/3
b)log∧√2 50-log∧√2 25
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
oblicz: (tg30-ctg30)/cos30 Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: martusb93 29.3.2010 (18:20) |
oblicz objętość i pole powierzchni stożka o promieniu podstawy r,jeżeli Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: olo 30.3.2010 (18:23) |
Dla jakich x liczby x2-5x,-2,-10 tworzą ciąg arytmetyczny. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: xnika502x 6.4.2010 (16:07) |
Dla jakich x liczby x2-5x,-2,-10 tworzą ciąg arytmetyczny. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: xnika502x 6.4.2010 (16:07) |
1)Dane są wielomiany Oblicz W(x)=x³-2x+1 W(x)+Q(x) Q(x)=-x³+3x Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: angelika1990 8.4.2010 (18:05) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Liczby
1. Liczby rzeczywiste – wszystkie liczby , które odpowiadają punktom na osi liczbowej. 2. Liczby wymierne – liczby dające przedstawić się za pomocą ułamka p/q , gdzie p jest dowolną liczbą całkowitą, a q jest dowolną liczbą naturalną ( np. 1/7, 3 ½,- 32/5 , 0, -2,6 , 5 (3), 3. Liczby niewymierne – liczby nie dające się zapisać w postaci ułamka zwykłego ( np. 3, 5,...
Przydatność 50% Liczby
Liczby pierwsze Liczbę naturalną, która ma dokładnie dwa dzielniki, nazywamy liczbą pierwsza. Liczb pierwszych jest nieskończenie wiele. Znajdowanie ich nie jest jednak łatwe. Od pewnego czasu używa się do tego komputerów. Największa znana dziś liczba pierwsza została odkryta w lipcu 2001 roku przez Michaela Camerona i George'a Woltmana ma postać 213466917-1. Ma ona aż 4...
Przydatność 75% Postacie obłąkane w literaturze. Przedstaw analizując utwory literackie różnych epok.
"Upośledzona głupota czy dramatyczne szaleństwo?" Obecnie obłęd jest zjawiskiem wszechobecnym w świecie, jednakże w wielu przypadkach niedostrzeganym lub wręcz bagatelizowanym. Nauka definiuje obłęd jako ostre zaburzenie psychiczne, trwające okresowo. Cechuje się ono mówieniem bez związku, omamami i skłonnością do czynów gwałtownych. Różni się nieznacznie od...
Przydatność 70% Liczby zaprzyjaźnione
Są to dwie takie liczby naturalne M i N, z których każda jest sumą podzielników właściwych drugiej(przez podzielnik właściwy danej liczby rozumiemy każdy podzielnik mniejszy od tej liczby). Pierwszą parę takich liczb, którą podał jeszcze Pitagoras, stanowią liczby 220 i 284, ponieważ dzielnikami właściwymi liczby 220 są: 1,2,4,5,10,11,20,22,44,55 i 110, a ich suma wynosi...
Przydatność 65% Liczby kwantowe
1) Główna liczba kwantowa (n) - przyjmuje wartości kolejnych liczb naturalnych 1, 2, 3, ... (wg Bhora K, L, M, ...); - od niej zależy energia danego elektronu; - decyduje o rozmiarach orbitali - im większa wartość n, tym większy jest orbital; - maksymalna ilośc elektronów w powłoce wynosi 2m2 (kwadrat) n 1 = K 2 = L 3 = M 4 = N 5 = O 6 = P 7 = Q 2) Poboczna liczba...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 22.11.2014 (21:38)
Za dużo na raz!
Podziel proszę zadania na części, więcej osób rozwiąże je równolegle.
Znaczka '∧' jako oznaczenia podstawy logarytmu już Ci gratulowałem,
jednak poniżej preferuję '_' albo LaTeX.
Zadanie 7. [ czytaj ^ jako "do potęgi", znaczek ^ na górze, nie na dole ]
a)
Pierwiastek(1/4) = 1/2 czyli (1/4) do potęgi (1/2) da 1/2 dlatego:
\log_{1/4}\frac{1}{2}=\frac{1}{2}
b)
aby z 81 zrobić 3 trzeba wyciągnąć z 81 pierwiastek stopnia 4, bo 3^4 = 81,
czyli 81^(1/4) = 3. Dlatego:
\log_{81} 3 = \frac{1}{4}
c)
Niestety nie ma nawiasów, nie wiem, czy w podstawie jest 2√2 ??
Jeśli nie, to moje rozwiązanie jest błędne.
Zamienimy podstawę na bardziej "przyjazną" czyli 2.
Logarytm o podstawie 2 z 16 jest równy 4 (bo 2^4 = 16),
natomiast 2√2 = 2^1 * 2^(1/2) = 2^(3/2) czyli log_2 (2√2) = 3/2
Dlatego:
\log_{2\sqrt{2}} 16 = \frac{\log_2 16}{\log_2 2\sqrt{2}}=\frac{4}{\frac{3}{2}}=\frac{8}{3}=2\frac{2}{3}
d)
125 = 5^3 oraz √5 = 5^(1/2). Stosujemy wzór na logarytm iloczynu.
Dlatego:
\log_5 125\sqrt{5} = \log_5 125 + \log_5 \sqrt{5}= 3+\frac{1}{2} = 3\frac{1}{2}
==================
Zadanie 8.
a)
No niestety, tego zapisu nie rozumiem.
Użyj nawiasów, zapisz to w LaTeX'u albo dołącz zdjęcie tego wyrażenia.
b)
Stosujemy wzór na różnicę logarytmów.
Aby otrzymać 2 należy pierwiastek(2) podnieść do kwadratu, dlatego:
\log_{\sqrt{2}} 50 - \log_{\sqrt{2}} 25 = \log_{\sqrt{2}} \frac{50}{25}=\log_{\sqrt{2}} 2=2
==================
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie