Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
Pole i wycinek koła.pomocy ! zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 20.4.2010 (15:12) |
proszę o pomoc!! (geometria płaska) zadania na wtorek. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1992 24.4.2010 (13:10) |
proszę o pomoc!! (geometria płaska) zadania na wtorek. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1992 24.4.2010 (13:02) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Bankowośc zadania
POSIADAM JESZCZE INNE MATERIAŁY Z BANKOWOŚCI I NIE TYLKO
Przydatność 70% Zadania wahadłowców
Promy kosmiczne, zwane też wahadłowcami lub samolotami kosmicznymi, są pierwszymi pojazdami wielokrotnego użytku przeznaczonymi do podróży poza naszą planetę. Startują z powierzchni Ziemi na podobieństwo rakiety kosmicznej, po wejściu na orbitę stają się sztucznymi satelitami, a gdy kończą zadanie, lądują z powrotem na ziemskim globie niczym gigantyczny szybowiec. Już sama...
Przydatność 80% Zadania sekretariatu
Zadania sekretariatu Głównym zadaniem sekretariatu jest odciążenie kierownika z uciążliwych administracyjno - biurowych i techniczno ? usługowych spraw które są bardzo drobne. W strukturze firmy sekretariat nie ma charakteru merytorycznego lecz usługowy. W sekretariacie może być zatrudnionych kilka osób ale najczęściej jest to komórka jednoosobowa (zatrudniony to sekretarka lub...
Przydatność 50% Zadania spedytora
Zadania spedytora: - Spedytor zobowiązany jest wykonywać swoje czynności zgodnie z przyjętym zleceniem. - Spedytor jest zobowiązany do odbioru przesyłki w przypadku gdy brakuje właściwych dokumentów. - Spedytor odbierając przesyłkę jest zobowiązany sprawdzić czy przesyłka dostarczona została w stanie nienaruszonym. - Spedytor nie ma obowiązku sprawdzać zgodność...
Przydatność 50% Zadania i cele mediów
Istnieje wiele teorii, dotyczących zadań, jakie spełniają środki masowego przekazu. Wynika to ze zróżnicowanego definiowania tego pojęcia. W ujęciu funkcjonalistycznym, które uznaje media za autonomiczne instytucje, mają one następujące funkcje: 1. Informacja: - informowanie o wydarzeniach i sytuacji w społeczeństwie, kraju i na świecie, - powiadamianie o rozkładzie sił we...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 18.10.2014 (07:24)
[ czytaj x^2 jako "x do kwadratu" , x^4 jako "x do potęgi 4 itp.]
Zadanie 22.
Rozpatrujemy 2 przypadki:
a)
x^2 - 3 >= 0. Wtedy | x^2 - 3 | = PLUS (x^2 - 3) i mamy równanie:
x^4 - 3x^2 - x^2 + 3 = 0 ; czyli
x^4 - 3x^2 - ( x^2 - 3) = 0 ; ten zapis jest po to, aby pokazać następny:
x^2 (x^2 - 3) - ( x^2 - 3) = 0 ; więc, wyciągając x^2 - 3 przed nawias:
(x^2 - 1)(x^2 - 3) = 0
Jeżeli pierwszy nawias jest zerem to x^2 - 1 = 0 czyli x=1 lub x= -1
ALE takie wartości "x" nie spełniają założenia x^2 - 3 >= 0.
Odrzucamy te 2 rozwiązania.
Jeżeli drugi nawias jest zerem to x^2 - 3 = 0 czyli:
x1 = + pierwiastek(3)
x2 = - pierwiastek(3)
Te rozwiązania spełniają założenie że x^2 - 3 >= 0. Poprawne.
b)
x^2 - 3 < 0. Wtedy | x^2 - 3 | = PLUS (x^2 - 3) i mamy równanie:
x^4 - 3x^2 + ( x^2 - 3) = 0 ; czyli, łącząc jak wyżej:
(x^2 + 1)(x^2 - 3) = 0
Pierwszy nawias nie może być zerem, a drugi daje to samo, co wyżej.
Ale liczby x1, x2 nie spełniają założenia x^2 - 3 < 0
więc cały przypadek (b) nie daje rozwiązań.
W sumie istnieją dwa rozwiązania x1, x2 zaznaczone w przypadku (a).
=====================
Zadanie 23 (część "a")
Wszystkie punkty z zadania 23 rozwiązuje się metodą jak niżej,
czyli zapisując nierówność w postaci takiej, jak w punkcie (a).
(uważaj na punkt (L), o nim dalej).
Jak masz zapis [ (x-a)(x-b)(x-c).... jakieś w porównaniu z 0 ] to:
1. Wyznaczasz punkty, w których kolejne nawiasy są równe zero.
Tutaj (przykład "a") kolejno od lewej mamy: x1 = 1/2; x2 = -3; x3 = 4.
Zaznaczasz te punkty na osi liczbowej:
--------- -3 -------- 1/2 ------------- 4 ----------------> x
2. Zaczynając od prawej strony dorysowujesz "firankę", tzn:
dla x> 4 wszystkie nawiasy są dodatnie, zaznaczasz to NAD osią X
dla x pomiędzy 1/2 i 4 jeden nawias jest ujemny, całość też ujemna.
Zaznaczasz to POD osią X
dla x pomiędzy -3 i 1/2 dwa nawiasy są ujemne, całość dodatnia
dla x < -3 trzy nawiasy są ujemne, całość ujemna.
Dostajesz taki "zygzak" (firankę) z zaznaczonych linii, napiszę to tak:
--------- -3 +++++++ 1/2 ------------- 4 +++++++
Z tego od razu odczytujesz rozwiązanie:
x \in (-\infty; -3) \,\cup \,(1/2\,; \,4)
=====================
Zadanie 23 (część "b")
Mam nadzieję, że poradzisz sobie z pozostałymi przykladami,
w razie czego zgłoś je ponownie dzieląc na części (np. po 3 podpunkty) pisząc które są do rozwiązania. Naprawdę na raz jest tego za dużo!
Punkty na osi: x1 = -2; x2 = -3/2; x3 = 1; x4 = 4.
Firanka:
+++++ -2 ------- -3/2 ++++++ 1 ------- 4 +++++++ (zawsze plus od prawej strony)
Rozwiązanie [ uwaga, nierówność jest >= 0, dołączamy brzegi odcinków ]
x\in (-\infty; -2> \,\cup\, < -3/2; 1> \,\cup \,<4; +\infty)
Przy nieskończonościach zawsze są nawiasy ( i ).
====================
Zobacz jeszcze punkt (L) gdzie jest pułapka.
Mamy tam ( 3 - 4x ).
W takiej sytuacji wyciągamy minus przed całość i dostajemy:
- (2x - 7)(4x - 3)(x^2 + 2x + 1) > 0 ; mnożymy przez -1 zmieniając > na <
(2x - 7)(4x - 3)(x^2 + 2x + 1) < 0
Jeszcze zauważamy, że x^2 + 2x + 1 = (x + 1)^2 czyli:
(2x - 7)(4x - 3)(x + 1)^2 < 0
Jeżeli nawias jest w kwadracie - tak, jak (x+1)^2 to zauważ,
że jest on dodatni albo zero. Gdy nierówność jest ostra - jak tutaj -
to po prostu skreślamy taki nawias i mamy:
(2x - 7)(4x - 3) < 0
a to już robimy standardowo.
Jeśli nierówność byłaby nieostra to punkt gdy x + 1 = 0 trzeba dołączyć jako {-1}.
Jeśli nawias jest w sześcianie, np: (x + 1)^3 to zachowuje się on tak, jak (x + 1).
=========================
Powodzenia w pozostałych przykładach :)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie