Treść zadania

~Anonimek

Proszę o rozwiązanie tych dwóch zadań (lekcja dot. mieszania się roztworów):

1. Oblicz masę roztworu 12% i 30% tego samego kwasu, które należy wymieszać aby otrzymać 800 g roztworu 20%.

2. Ile soli należy dosypać do 2 kg 5% roztworu tej soli aby stężenie roztworu wzrosło do 15%. Oblicz masę otrzymanego roztworu.

Oto lekcja w zeszycie (przykłady rozwiązania tego typu zadań):

http://s29.postimg.org/rmkjs51rb/chemia_2.jpg
http://s29.postimg.org/m9vpe0duv/chemia_1.jpg

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • rob

    kropki są pomocnicze
    1)

    12%......10 :2 = 5
    .......\...../
    .......20%
    ......./....\
    30%....8 : 2 =4

    stosunek wagowy roztworu 12% do roztworu 30% = 5 : 4

    5 / 4 = x / 800-x
    4x = 4000 - 5x
    9x = 4000
    x = 444,44 g roztworu 12%

    800 - 444,44 = 355,56 g roztw. 30%

    aby otrzymać 800 g roztworu 20% należy zmieszać 444,44 g roztworu 12% z 355,56 g roztw. 30%

    2)

    5%.......85 :5 = 17
    .......\...../
    .......15%
    ......./....\
    100%....10 : 5 =2

    stosunek wagowy roztworu 5% do ilości potrzebnej soli wynosi 17 : 2

    17 / 2 = 2 / x
    17x = 2*2
    17x = 4
    x = 0,235

    aby stężenie roztworu wzrosło do 15% do 2 kg 5% roztworu należy dosypać 0,235 kg soli

Podobne zadania

Nieznany Który z tych związków jest substancją ciekłą? Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: Konto usunięte 13.6.2010 (19:59)
zmeczonaxd Prosze o rozwiazanie tych zadan . Mam je na jutro :( Zadanie 1 Objetosc Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: zmeczonaxd 28.9.2010 (21:43)
arti1995 PROSZE na jutro ;( wybierz z poniższych wzory tych substancji, które Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: arti1995 29.9.2010 (19:29)
anka1996 W 4 próbówkach znajdują się 4 gazy. Zaproponuj metodę odróżnienia tych Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: anka1996 9.10.2010 (13:36)
kakusia1724 uczeń odważył 25g cukru i 125 g wody. z tych składników sporządził Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kakusia1724 10.10.2010 (13:18)

Podobne materiały

Przydatność 100% Niemiecki - Pojęcia dot. sklepów

In der Boutique kann man Kleidungen kaufen – W butiku można kupować sukienki. Im Kino kann man gute Filme sehen. – W kinie można oglądać dobre filmy. Im Schwimbad kann man schwimmen. – W basenie można pływać. Auf der Bank kann man Geld boekommen. – W banku można otrzymać pieniądze. Im Supermarkt kann man sehr viele Sachen kaufen. – W supermarkecie można kupić dużo...

Przydatność 70% Raport dot. problemu narkomanii we współczesnej Polsce.

Czas obecny w naszym kraju jest okresem, o którym można śmiało powiedzieć, iż to „złote lata” narkomanii. Mamy w kraju do czynienia od kilku lat z bumem sprzedaży i używania narkotyków. Upowszechnia się moda na narkotyki, wręcz rodzi się wśród młodzieży styl życia z narkotykiem w kieszeni. To zjawisko obserwowane jest szczególnie wśród młodzieży szkół średnich....

Przydatność 50% Groteskowa lekcja - języka francuskiego.

Za groteskową lekcję uważam lekcje języka francuskiego. W tym roku zmienili nam nauczyciela, niewiadomo dlaczego?! Ale można powiedzieć „szanuj nauczyciela swego, bo możesz mieć gorszego!”, i tak się stało. Przed lekcją wszyscy nosy w zeszytach, bo wiadomo, że będzie przepytywanko. Dzwonek...zaczyna się! Nauczycielka wchodzi do klasy, wszyscy wstają i dokładnie śledzą...

Przydatność 55% Lekcja na temat promieniowania

PROMIENIOWANIE, proces przenoszenia energii przez fale lub strumień cząstek również sam akt emisji tego promieniowania promieniowanie jądrowe, promieniowanie elektromagnetyczne lub korpuskularne emitowane przez jądra atomowe podczas ich rozpadu promieniotwórczego; promieniowanie jonizujące, promieniowanie wywołujące jonizację atomów i cząsteczek ośrodka, przez który przenika...

Przydatność 50% Przerwana lekcja muzyki - film

praca w załączniku

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji