Treść zadania
Autor: monika2718 Dodano: 6.3.2014 (21:01)
zad1.Oblicz sumę wszystkich liczb naturalnych dwucyfrowych,które przy dzieleniu przez 7 dają resztę 3.
zad2. Znajdź wszystkie liczby naturalne n także, że n=1+2+3+...+(n-3).
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
oblicz: (tg30-ctg30)/cos30 Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: martusb93 29.3.2010 (18:20) |
oblicz objętość i pole powierzchni stożka o promieniu podstawy r,jeżeli Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: olo 30.3.2010 (18:23) |
dziewczęta stanowią 60% wszystkich uczniów pewnej szkoły.Ile dziewcząt Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gosia21051991 7.4.2010 (11:19) |
1)Dane są wielomiany Oblicz W(x)=x³-2x+1 W(x)+Q(x) Q(x)=-x³+3x Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: angelika1990 8.4.2010 (18:05) |
w ostrosłupie prawidłowym czworokątnym suma długości wszystkich krawędzi Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gosia21051991 8.4.2010 (18:10) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 50% zanieczyszczenia wód naturalnych
Zanieczyszczenia wód naturalnych „Czysta woda nabiera coraz większej wartości. Ilość jej wyznacza niemal granicę rozwoju ekonomicznego na razie w niektórych rejonach świata, lecz zagadnienie to stanie się aktualne w skali światowej w ciągu najbliższych pięć- dziesięciu lat. Rozwaga nakazuje nauczyć się gospodarowania zasobami wody śmiało, z wyobraźnią i z...
Przydatność 55% Zanieczyszczenie wód naturalnych
Woda łatwo przyjmuje i rozpuszcza zanieczyszczenia, dlatego źródła naszej wody pitnej zawierają setki potencjalnie szkodliwych substancji, które mają negatywny wpływ na nasze zdrowie.Podczas szczegółowych badań laboratoryjnych, odkryto w wodzie pitnej wiele groźnych związków chemicznych pochodzących z pestycydów, ścieków przemysłowych, zanieczyszczeń powietrza i spalin...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 1
jestemt 6.3.2014 (23:55)
zad 1
taką liczbę która przy dzieleniu przez 7 daje resztę 3 możemy określić wzorem: 7n+3
i potraktować to jak ciąg
an = 7n+3
Najpierw poszukajmy dla jakich n otzrymamy liczbę dwucyfrową
9<7n+3<100
7n+3 >9
7n>6
n>6/7
i 7n+3<100
7n <100-3
7n<97
n <97/7
n< 13,85
Otrzymaliśmy, że szukamy sumy ciągu od 1 wyrazu do 13 wyrazu ciągu.
a1 = 7*1+3 = 10
a13 = 7*13+3 = 94
S13 = (a1+a13)/2*13 = (10+94)/2*13 = 676
zad2
Znajdź wszystkie liczby naturalne n także, że n=1+2+3+...+(n-3).
Jest to suma pierwszych (n-3) wyrazów ciągu arytmetycznego o a1 = 1 i r = 1
S(n-3) = [(2*a1+(n-3-1)*r] / 2 *(n-3)
S(n-3) = [(2*1+(n-4)*1] / 2*(n-3) = (2+n-4)/2*(n-3) = (n-2)(n-3)/2 = (n^2-3n-2n+6) / 2 = 1/2 n^2 - 5/2 n +3
Są to liczby wyliczane ze wzoru 1/2n^2-5/2n +3 , z wyłączeniem wyrazów których wynik jest ujemny
1/2n^2-5/2n+3>=0
n^2-5n+6>0
delta = 25-26 = 1
n1 = (5-1)/2 = 2
n2 = (5+1)/2 = 3
n€ N
Musimy mieć pewność że wyrazy które wyliczymy są liczbami naturalnymi
1/2n^2-5/2n+3=1/2n(n-5)+3
- jeśli n jest nieparzyste to wartość w nawiasie jest wynikiem parzystym więc podzielne przez 2 - otrzymamy liczbę całkowitą
- jeżeli n jest parzyste w nawiasie wynik jest nieparzysty ale 1/2*n się uprości więc również otrzymamy liczbę całkowitą
Sprawdźmy:
n1 = 1/2*1-5/2*1+3 = 1
n2 = 1/2*4-5/2*2+3 = 2-5+3 = 0
n3 = 0
n4 = 1/2*16-5/2*4+3 = 8-10+3 = 1
n5 = 1/2*25-5/2*5+3 = 25/2-25/2 +3 = 3
n7 = 1/2*49-5/2*7+3 = 49/2-35/2+3 = 7+3 = 10
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie