Treść zadania

lucyna-krzysztofik

Zad 1 . Jaką liczbę należy dodać do różnicy liczb -9 i -7 , aby
Zad 1 .
Jaką liczbę należy dodać do różnicy liczb -9 i -7 , aby otrzymać sumę liczb 5 i - 3 ??

Zad 2
a) -5 * (-4) =
b) 32 : (-8)=
c) -3 do potęgi 2 =
d) 12* ( - 20 ) =
e) -15 : (-5) =
f) -3 * (-3) * (-2) =
g) -21 : (-3) =
h) ( - 2) do potęgi 3 * 4=
i) 21-3*(-5) =
j) 25: (-5) +14 =
k) -14 +6 * (-12) =
l) - 30 - 16 : (-4) =
ł) 4* (-5) + 3 * (-7) =
m) 2 - (-6) + 10 : ( - 5) =

3) rozwiąż równania :
a) -5 * x = 15
b) x + 4,5 =10
c) x : (-5) = 5
d) - 40 : x =8

z góry dzięki

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Zad 1 .

    [-9 -(-7)] + x = 5 + (-3)

    [-9 + 7] + x = 5 - 3

    -2 + x= 2

    x= 2 + 2

    x= 4


    spr.
    [-9 -(-7)] + x = 5 + (-3)
    [-9 + 7] + 4= 5-3
    [-2]+4 = 2
    2=2

    Odp. Należy dodać liczbę 4


    Zad 2
    a)
    -5 * (-4) = 20

    b)
    32 : (-8)= - 4


    c)
    (-3^)2 =9


    d)
    12* ( - 20 ) = - 240


    e)
    -15 : (-5) = 3


    f)
    -3 * (-3) * (-2) =

    = 9 * (-2) =

    = - 18


    g)
    -21 : (-3) = 7


    h)
    ( - 2)^3 * 4=

    = - 8 * 4=

    = - 32


    i)
    21-3*(-5) =

    = 21 -(- 15)=

    = 21 + 15=

    = 36


    j)
    25: (-5) +14 =

    = - 5 + 14=

    = 9


    k)
    -14 +6 * (-12) =

    = - 14 + (-72)=

    = - 14 - 72=

    = - 86


    l)
    - 30 - 16 : (-4) =

    = - 30 - (-4)=

    = - 30 +4=

    = - 26


    ł)
    4* (-5) + 3 * (-7) =

    = - 20 + (-21)=

    = -20 - 21=

    = - 41


    m)
    2 - (-6) + 10 : ( - 5) =

    = 2 + 6 + (-2)=

    = 8 - 2=

    = 6



    zad 3)
    a)

    -5 * x = 15

    x = 15 : (-5)

    x= - 3

    spr.
    -5 *x = 15
    -5 * (-3) = 15
    15 = 15



    b)

    x + 4,5 =10

    x= 10 - 4,5

    x= 5,5


    spr.

    x + 4,5 = 10
    5,5 + 4,5= 10
    10 = 10



    c)

    x : (-5) = 5

    x= 5 * (-5)

    x= - 25


    spr.

    x : (-5) = 5

    - 25 : (-5) = 5

    5=5



    d)

    - 40 : x =8 /*x

    -40 = 8x /:8

    -40 : 8 = x

    -5 = x



    spr.

    - 40 : x =8
    -40 : (-5) = 8
    8=8

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

Przydatność 55% Ciekawe własności liczb

7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji