Treść zadania

kajtek95

Załużmy że jedna z sieci telefonów komórkowych w ramach promocji zaoferowała następującą taryfę opłat za rozmowy; 20gr za każdą rozpoczętą 1min rozmowy do każdej sieci.
a) przedstaw na wykresie zależność kosztu rozmowy od czasu jej trwania,
b) Ile czsu może trwać rozmowa, aby jej koszt nie przekroczył 1zł
c) Jak długo trwa rozmowa, której koszt wyniósł 2zł20gr

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    a)
    Wykres:
    Na osi poziomej zaznacz czas co 1 minuta, np. 0,1,2,3,4,5 minut
    Na osi pionowej zaznacz cenę co 20 gr (np: 0, 20, 40, 60, 80, 100....gr
    Narysuj "schodki".
    Od czasu t = 0 do czasu t = 1 poziomy schodek na wysokości 20 gr
    Od czasu t = 1 do czasu t = 2 poziomy schodek na wysokości 40 gr
    i tak dalej...
    Z lewej strony każdego schodka zaznacz puste kółko, a z prawej pełną kropkę.
    Jeszcze zaznacz pełną kropkę w punkcie (0,0) - nie rozmawiasz, nie płacisz.

    To oznacza, że jak rozmawiasz np. DOKŁADNIE 2 minuty to płacisz 40 gr
    (jeszcze drugi schodek), ale jak rozmawiasz o choćby 1 ms dłużej to już
    3-ci schodek czyli 60 gr.
    Pamiętaj: "od każdej ROZPOCZĘTEJ minuty" :)

    b)
    Zobacz na tym wykresie - co najwyżej 5 minut, ani milisekundy dłużej,
    ale dokładnie 5 jeszcze można.

    c)
    2,20 to 11 jednostek po 20 groszy, czyli rozmowa mogła trwać w czasie:
    t należy do przedziału (10 minut ; 11 minut >

    (10 pełnych przegadanych minut kosztuje 2 zł, rozpoczęta 11-ta minuta
    to następne 20 gr, stąd wynik)

    Z lewej strony przedział jest otwarty, tzn. więcej niż 10 minut.
    Z prawej strony przedział jest zamknięty tzn. nie więcej niż 11 minut.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 75% Efektywność promocji

wyklad o efektywności promocji

Przydatność 85% Rozwój idei promocji zdrowia

ROZWÓJ IDEI PROMOCJI ZDROWIA Tematem moich rozważań jest rozwój idei promocji zdrowia. W pracy tej należałoby się zastanowić czym jest zdrowie i jak jest rozumiane? Zdrowie- współcześnie jest przedmiotem zainteresowania nie tylko medycyny, ale również nauk społecznych: pedagogiki, psychologii, socjologii. Dyscypliny te przyjmują definicję Światowej Organizacji Zdrowia (WHO),...

Przydatność 100% Polska Agencja Promocji Turystyki

Polska Agencja Promocji Turystyki (PAPT) PAPT powstała w styczniu 1994 r., przekształcona z założonego w 1962 r. Centralnego Ośrodka Informacji Turystycznej (COIT); jest przedsiębiorstwem państwowym, któremu podlega 11 oddziałów regionalnych: w Bydgoszczy, Częstochowie, Gdańsku, Jeleniej Górze, Koszalinie, Krakowie, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Szczecinie i Wrocławiu; organem...

Przydatność 60% Masowe i zindywidualizowane metody promocji

Firmy stosujące orientację marketingową mają do dyspozycji cztery narzędzia marketingowe : produkt, cenę, kanały dystrybucji oraz promocję, czyli : „ działania informacyjno – nakłaniające ”, które mają się przyczynić do wzrostu popytu na towary danego przedsiębiorstwa i zmniejszenia elastyczności tego popytu. Promocja to komunikowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem lub...

Przydatność 65% Współpraca polityczna w ramach Grupy Wyszehradzkiej

Przyczyny współpracy Polski, Czechosłowacji i Węgier Jeszcze w latach 80-tych w środowiskach dysydenckich w Polsce, Czechosłowacji i na Węgrzech pojawiły się koncepcje nawiązujące do potrzeby koordynowania współpracy krajów Europy Srodkowej. Po Jesieni Ludów znalazły się one w politycznej pustce, którą chciały jakoś wypełnić. Prozachodni kierunek nowych...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji