Treść zadania

marek10747

1. tabela poniżej zawiera ceny niektórych produktów przed obniżką i po niej. oblicz , o ile procent przeceniono każdy z towarów:
cena przed obniżką cena po obniżce
koszula 65 zł 55,25 zł
spodnie 90 zł 63 zł
sweter 68 zł 20,40 zł

2.w tabeli poniżej podano wielkości obniżek w procentach i cene po obniżce. Oblicz cenę każdego artykułu przed obniżką.,

wielkości obniżki cena po obniżce
skarpety 25% 55,25 zł
szalik 45% 63 zł
rękawice 30% 20,40 zł

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1.
    We wszystkich przykładach od pierwszej liczby odejmujemy drugą,
    wynik dzielimy przez pierwszą liczbę i mnożymy przez 100%

    koszula:
    (65 - 55,25) / 65 * 100% = 15%
    spodnie:
    (90 - 63) / 90 * 100% = 30%
    sweter
    (68 - 20,40) / 68 * 100% = 70%

    2.
    Ww wszystkich przykładach oznaczamy przez X pierwotną cenę.
    Procenty zamieniamy na ułamki (dzieląc przez 100) i odejmujemy od 1.
    Dostajemy równanie w którym po prawej stronie wpisujemy nową cenę
    i obliczamy X.

    skarpety:
    (1 - 25 / 100) X = 55,25 ; co daje:
    0,75 X = 55,25 ; czyli
    X = 55,25 / 0,75 = około 73,67 zł
    szalik:
    (1 - 45/100) X = 63 ; co daje
    0,55 X = 63 ; czyli
    X = 63 / 0,55 = około 114,55 zł
    rękawice:
    (1 - 30/100) X = 20,40 ; co daje:
    0,7 X = 20,40 ; czyli
    X = 20,40 / 0,7 = około 29,14 zł

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 65% Tabela czasów

Może się przyda w załączniku jest plik w exelu gdzie są 2 arkusze strona czynna i bierna

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji